דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו אימון אישי? 

מאת    [ 16/05/2012 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 1885 פעמים ]

בשנים האחרונות נחשפנו באמצעות תוכניות הטלוויזיה לתחום האימון האישי שהיה לפני כן פחות מוכר. בין התוכניות הראשונות שהביאו את האימון האישי לתודעתנו, ניתן למנות את תוכנית הריאליטי של אלון גל "משפחה חורגת", שעסקה באימון משפחות להתנהלות כלכלית יעילה ובריאה יותר, או התוכנית "סופר נני" שבה מיכל דליות  מלמדת זוגות הורים כיצד להתמודד עם חינוך הילדים. מי שנוהג לצפות בתוכניות הללו מידי פעם, ודאי כבר הפנים את מודל האימון האישי ויכול לדמיין כיצד נראה תהליך אימון אישי, אם זה אימון כלכלי, אימון הורים או אימון לדיאטה.

תהליך אימון אישי הינו מותאם לכל מתאמן באופן פרטני. המדריך, המכונה "מאמן אישי", פוגש את האדם המגיע אליו לאימון, לומד להכיר אותו ושומע ממנו על הבעיה שהביאה אותו לאימון, ועל סמך אותה היכרות הוא בונה תוכנית אימון המותאמת לאופי המתאמן, לבעיות והקשיים שלו ולתוצאות שהוא מצפה להגיע אליהן בסוף התהליך.

במקרה של אימון אישי לדיאטה, מטרת האימון היא בדרך כלל הרזיה ואכילה נכונה יותר לאורך זמן, כך שאותו אדם יוכל לשמור על בגזרה שהגיע עליו לטווח הארוך. לא די בכך שהפחתה במשקל היא תהליך ממושל ולא קל, הרי שעל המתאמן לרכוש גם יכולות לשמר את התוצאות, להיות בעל מוטיבציה ולהתמיד ברדך החדשה שלו. תהליך כזה דורש כוח רב ועמידה בפיתויים, ולכן כה רבים נכשלים שוב ושוב, ולא מצליחים לשמור על משקל גוף תקין.

במקרים אלה, האימון האישי הוא עזרה אידאלית עבור כל אחד. מאמן אישי טוב יכול להפוך את התהליך מקשה ובלתי אפשרי לתהליך מהנה שקל יותר לעבור אותו. הסיבה לכך טמונה באופי של האימון האישי:


    • הוא מותאם אישית – ולכן עונה על הצורך הספציפי של כל אדם. אין דרך אחת שמתאימה לכולם, והמאמן מכיר אותנו למתאים לנו את הדרך הנכונה ביותר עבורנו.
    • הכרות עצמית – אנו לא תמיד בטוחים שאנו יודעים מה טוב בשבילנו וכיצד נוכל להשיג זאת. באמצעות אימון אישי, ניתן להגיע לתובנות חשובות על עצמנו, וע"י כך לשפר את מסלול חיינו ואת השליטה בו.
    • החלטות - אצל אנשים רבים, הקושי הגדול ביותר בחיים טמון בקבלת החלטות. המאמן נשאר צמוד אלינו במהלך כל התהליך ועוזר בהבנת ההשלכות של החלטותינו, אם זה בתחום הזוגי, התזונתי, הכלכלי, או כל תחום אחר בחיים.
    • תהליך ממושך – בניגוד לקריאת ספר או ביקור בהרצאה הקשורה להתפתחות אישית, האימון הוא תהליך ממושך שמלווה אותנו עד להשגת תוצאות. לאחר סיום הליווי האישי, מרגישים המתאמנים בדרך כלל שהם רכשו כלים וטכניקות שיסייעו להם להתמודד בעצמם עם קשיים ואתגרים בהמשך הדרך.

Coachers school - בית ספר למאמנים אישיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב