דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרופיל חברה 

מאת    [ 01/01/2008 ]

מילים במאמר: 693   [ נצפה 4162 פעמים ]


למה בעצם צריך פרופיל חברה
פרופיל חברה הינו מסמך המאפשר לך להציג את העסק שלך בצורה קצרה ועניינית והוא למעשה מהווה מסמך הצגה עצמית מול ספקים, לקוחות פוטנציאלים או כל אדם המבקש לדעת יותר אודות עיסוקך.

האם חשוב לציין בפרופיל חברה ניסיון עבר
בפרופיל חברה בדרך כלל ישנה התייחסות לשנים בהם העסק קיים ועובד. בפרופיל נהוג לציין מי הקים את החברה או עומד בראשה, כמה זמן היא פועלת, אילו מחלקות קיימות בה, מהם תחומי ההתמחות שלה. במידה ומדובר בפרופיל של עצמאי או עסק של אדם אחד (מה שרבים מכנים בשם אודות) הפרופיל מתמקד בניסיונו של בעל המקצוע.

האם עסק מתחיל צריך פרופיל חברה
כל עסק, גם אם הוא קיים חודש אחד זקוק לפרופיל חברה. באמצעות מסמך מגובש אודות פעילותך ודגשים של מה שאתה מביא אל השוק, אתה יוצר את הבידול שלך ובונה עבורך כלי שיווקי שישרת אותך לאורך כל הדרך

האם רצוי לציין בפרופיל תחום או דרך יחודית בה החברה פועלת
בהחלט. מטרתו של הפרופיל זה לקחת את הרעיון המקורי שלך, עליו מתבסס העסק ולתת לו ביטוי בכמה פסקאות קצרות שימחישו את הרעיון למי שקורא אותו. מעבר לאינפורמציה "יבשה" אודות החברה חשוב מאוד שפרופיל החברה יבנה על אותו קו רעיוני אותו אתה מבקש להבליט. למשל, אם ברשותך עסק שעוסק בתיווך דירות אולם אינך רק מתווך אלא גם מנהל נכסים, הפרופיל יתמקד בדרך שבה אתה מטפל בנכס בכל שלביו ובפתרונות הכוללים שאתה מציע ללקוח.

כמה חשוב שפרופיל חברה יהיה בהיר וענייני
פרופיל חברה חייב להיות כתוב בגובה העיניים בשפה שתתאים לכל אדם. בשונה מחומר פרסומי ממוקד קהל יעד שנכתב לעיתים באופן שונה מפלייר לפלייר, פרופיל חברה הינו מסמך הצגה כולל לא רק ללקוחות פוטנציאלים. המבנה של הפרופיל חייב להיות ברור, יש היגידו לינארי, בשפה מכובדת ובעברית תקינה

האם נכון להכניס מונחים מקצועיים לפרופיל חברה
תלוי. אם בתחום עיסוקך ישנם מונחים מקצועיים רלוונטיים, מדוברים בשפת השוק בה אתה פועל, מומלץ להשתמש בהם על מנת להראות רצינות ושליטה. יחד עם זאת, חשוב מאוד להיזהר ולא לבלבל את האויב עם אינפורמציה מקצועית רבה מדי שתסיט את תשומת הלב מהעיקר.

האם מומלץ לכתוב פרופיל חברה בגוף ראשון
בדרך כלל פרופיל חברה כתוב בגוף שלישי אולם אין חוקים. לא פעם אני נתקלת בלקוחות הבאים מתחומים של הדרכה, טיפול, ייעוץ ושם לעיתים דווקא נכון יותר לכתוב בגוף ראשון היות והעסק הוא למעשה מה שאותו אדם מביא איתו.

אם יש כמה שותפים לעסק האם הפרופיל צריך להציג את כולם
ניתן להתייחס אל העסק כאל החברה ואז לדבר בכלליות אודות ניסיונה וניתן לפרט בדיוק מי עומד מאחורי החברה. הכל תלוי במידת הרלוונטיות של ניסיון השותפים. אם מדובר בעסק אחר לגמרי מתחום הפעילות שעסקתם בו עד כה, ישנן דרכים להציג את נקודות החוזק של כל אחד מכם וכולכם ביחד, על מנת לתת תחושה אמינה.

האם רצוי לפרט לקוחות קיימים בפרופיל חברה
ניתן לשלב בפרופיל חברה קטגוריה של בין לקוחותינו על מנת לייצר אמינות, להציג הצלחות בשטח ולתת לקורא להתרשם מלקוחות קיימים שנהנו משירותי העסק בעבר. לא מומלץ לשלב ציטוטים או סיפורי לקוח בפרופיל חברה אולם צריך לשקול כל מקרה לגופו ולראות איפה הערך המוסף בציטוט לקוח, ביחוד עם מדובר בלקוח חשוב במיוחד.


האם פרופיל חברה יכול להכיל מסר שיווקי
פרופיל חברה מכיל מסר שיווקי אולם הוא פחות בוטא (יותר סמוי) מאשר בפלייר פרסומי. עצם הצגת הניסיון, הבידול, הלקוחות אתה למעשה "מוכר" את עצמך ואת העסק שלך. החוכמה היא להבין מה חשוב להבליט, איך ניתן להפוך חסרון יחסי ליתרון, מה להציג ובאיזו שפה להשתמש.



טיפים לכתיבת פרופיל מוצלח
שימו דגש על הצגה ברורה ועניינית. פרופיל צריך להיות כתוב בצורה בהירה ללא ססמאות הקפידו על אמינות.פרופיל חברה חייב להיות אמין ואותנטי, אל תבלבלו בין הצגה אחרת של הדברים לשקר מוחלט. תעשו לעצמכם יותר נזק מתועלת.
אם אין לכם לקוחות גדולים או שאינכם רוצים לפרט באופן ספציפי שמות של חברות ניתן להשתמש בביטויים שונים כמו לדוגמא בין לקוחותינו לקוחות פרטיים, חברות וארגונים, משרדי פרסום
אם אתם חברה קטנה תוכלו להפוך "חסרון" ליתרון על ידי שימוש במילים כמו יחס אישי, לווי צמוד.
אם עסקתם בעבר בתחום שונה לגמרי מתחום עיסוקכם העכשווי נסו למצוא נקודות חוזק ברזומה עבר. למשל ציינו כי מקימי העסק בעלי רקע אקדמי או קחו תכונה המתאימה לעיסוק כיום ותנו לה ביטוי. למשל אם עסקתם בעבר בהוראה והיום אתם מנהלים סקרי שוק תוכלו להבליט יכולת וורבלית, יחסי אנוש טובים, יכולת להתמודד עם מספר דברים במקביל.

כל הזכויות שמורות
רויטל גונן
http:// www.dafbait.com
revital@dafbait.com


רויטל גונן קופירייטרית ומנהלת תוכן בעלת סטודיו דף בית הממוקם בפארק המדע ברחובות המתמחה בכתיבת תוכן, מאמרי קידום, כתיבה פרסומית ופרופיל חברה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב