דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההבדלים בין קוסמטיקה רפואית לקוסמטיקה קונבנציונלית 

מאת    [ 15/05/2012 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 2229 פעמים ]

ההבדלים בין קוסמטיקה רפואית לקוסמטיקה קונבנציונלית

ככלל, הטיפולים בתחומי האסתטיקה והקוסמטיקה עברו שינויים רבים בעשור האחרון והותאמו לדרישות השוק הדורש יופי ונעורים.

מספר האנשים אשר צורכים כיום מוצרי יופי וטיפוח עלה מאז שנות התשעים ואפילו מאז שנות האלפיים ,וההוצאה הכספית על מוצרים איכותיים עולה אף היא בכל שנה. מרבית הצרכנים מעוניינים כיום במוצרים איכותיים אשר יבטיח להם את המראה בו הם מעוניינים, לרוב מראה צעיר, רענן וחלק,, והם מוכנים להשקיע בעבור כך כסף רב.

בתחום זה מספקת הקוסמטיקה הקונבנציונאלית או הקלאסית מוצרי יופי וטיפוח העשויים מחומרים איכותיים, טבעיים ברובם, אשר עברו בהצלחה שורה של בחינות וניסויים קליניים ונמצאו בטוחים, עמידים ויפים על העור לאורך זמן.

אולם, מוצרים אלו שהינם חד פעמיים או בעלי פעילות מינורית על העור אינם מספיקים עבור חלק מהאוכלוסייה. צרכנים רבים דורשים טיפולי קוסמטיקה עמוקים יותר, אשר יחזיקו לאורך זמן ויעניקו לעור הפנים, הצוואר והחזה העליון מראה חלק, צעיר, נטול קמטים ופגעי זמן, וזאת מבלי שיאלצו לעמוד ולפדר את עצמם בכל בוקר.

על הדרישה הזו לא ניתן לענות באמצעות איפור בלבד או בשיטות עדינות של טיפולי אנטי אייג'ינג אשר פועלות על העור (דוגמת טיפול פילינג), ויש צורך בשימוש בתכשירים וטיפולים עמוקים יותר (אולם לא ניתוחים פלסטיים) חזקים יותר ולמעשה כאלו אשר כבר יש להם נקודת השקה עם התחום הרפואי.

לכאן נכנסת הקוסמטיקה הרפואית - גוף ידע, מוצרים וטיפולים שמטרתו לענות על צרכי השוק בטיפולי עור מתקדמים וזאת על ידי מחקרים, טיפולים ותכשירים המכוונים בעיקרם למציאת ריפוי להצערת עור הפנים, עור הצוואר ועור המחשוף.

מה הופך את הקוסמטיקה הרפואית לרפואית ושונה מזו הקונבנציונאלית?

הקוסמטיקה הרפואית, בשונה מהקוסמטיקה הקונבנציונאלית עושה שימוש בחומרים פעילים רבים אשר עובדים על העור, מקלפים ומחדשים אותו. השימוש במגוון חומרים יחדיו מאפשר פיתוח של שלל טיפולי עור שונים אשר הוכיחו את עצמם בתחום האנטי אייג'ינג, בטיפול בבעיות פיגמנטציה, טיפול באקנה, טיפולי הבהרת העור, טיפולי הסרת כתמי עור ועוד.

מבחינה פיזית קוסמטיקה קונבנציונאלית שונה מאוד מקוסמטיקה רפואית. הראשונה, פועלת על שכבת העור החיצונית בלבד ואינה מערבת שימוש בחומרים פעילים בעלי השפעה עמוקה על העור. טיפול זה הוא יותר טיפול "יופי ופינוק" מאשר טיפול אסתטי ארוך טווח. השנייה, עובדת על שכבות עור תחתונות, מחדשת את העור והיא בעלת טווח השפעה רחב וארוך זמן. טיפולי הקוסמטיקה הרפואית נראים לעין לא מקצועית גם אחרי כמה ימים ואף שבועות מיום הטיפול.

התכשירים בהם נעשה שימוש בתחום הקוסמטיקה הרפואי הינם בעלי ריכוז גבוה של חומרים פעילים. מצד אחד, חומרים פעילים אלו בריכוז גבוה מאפשרים קבלה של תוצאות מעולות, עבודת עומק על העור וטיפולים שנשארים לאורך זמן, ומצד שני, יש בהם סיכון שכן שימוש לא נכון בהם עלול לפגוע בעור ואף לצלק אותו.

בשל סיבות אלו לא ניתן לרכוש תכשירי קוסמטיקה הרפואית ללא ייעוץ קודם עם קוסמטיקאית מוסמכת, וכן את מרבית הטיפולים כלל לא ניתן לבצע לבד בבית, אלא רק בקליניקה מותאמת עם קוסמטיקאית אשר עברה הכשרה מתאימה לכך "הכשרה רפואית קלינית בקוסמטיקה רפואית".

מבחינת ההסמכה, קוסמטיקאיות קונבנציונאליות עוברות הסמכה בבית ספר לקוסמטיקה המאושר על ידי משרד העבודה, לאחר מכן עוברות מבחן עיוני ומעשי של משרד העבודה. קוסמטיקאיות אלו אינן רשאיות לעבוד עם טכנולוגית ועם חומרים קוסמטיים-רפואיים.

מי שמעוניינת לעבור הסמכה לקוסמטיקה רפואית עליה לעבור הכשרה בבתי ספר המתמחים בכך, כאשר ההכשרה היא בעלת אופי קליני ובמסגרתה רוכשת הקוסמטיקאית ידע קליני /רפואי, עיוני ומעשי. לקוסמטיקאית רפואית אין סמכות רפואית אך היא בעלת ידע רפואי ומצויה תחת פיקוח רפואי.

מבין הטיפולים הנעשים תחת תחום הקוסמטיקה הרפואית ניתן למנות טיפול פוטורגו'ביניישן - טיפול מיצוק העור והבהרתו; טיפולי לייזר להסרת שיער וטיפול בפיגמנטציה; טיפול מזוטרפיה - חידוש העור; טיפול RF - טיפול בצלוליט, הצרת היקפים; ועוד.

פורטל ניתוחים הינו אתר מקיף ומקצועי בתחום הניתוחים הפלסטיים, טיפולי אסתטיקה וקוסמטיקה. האתר מספק מידע על ניתוחים וטיפולים שונים ומאפשר יצירת קשר עם מרפאות מומחים ללא התחייבות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב