דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמישה ממשלי המלך שלמה ופרשנות מזווית האימון 

מאת    [ 12/05/2012 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2575 פעמים ]

אל תתהלל ביום מחר כי לא תדע מה ילד יום

ב'קואצ'ינג' (coaching) עוסקים רבות בשאלה 'לאן אתה רוצה לקחת את חייך?'. כל מי שבתחום האימון מכיר את הגישה של הצבת יעד עתידי אליו מתכוונן המתאמן. לצד זה, המשל מזכיר לנו לא להיות שקועים יתר על המידה במה שיהיה, במטרה הרחוקה, וממליץ לשים לב יותר למה שקורה ברגע זה. הדבר היחידי שיש לנו שליטה עליו זה איך אנו פועלים עכשיו. לכן באימון, לאחר שמציבים את היעד הרחוק, ויש את כיוון הקריאה, אנחנו לא "חופרים" על המטרה הרחוקה עוד ועוד, אלא מתמקדים במשימות הקטנות והמיידיות.

טוב פת חרבה ושלוה בה מבית מלא זבחי ריב

כל אחד רוצה מליון דולר, מכונית מדליקה, מסך פלאזמה, 'אי פד', 'אי פוד', 'אי פלוץ', ומוכן לעשות הרבה יותר מידי בשביל כל זה. משל זה מזכיר לנו איכות שהיא הרבה יותר חשובה מכל רכוש - השלוה. הרבה פעמים אדם שואף להשיג עוד ועוד כי הוא חושב שזה מה שיביא לו את ההרגשה הטובה. אך המרדף אחר ההון, העוצמה, הכבוד והמעמד יוצרים לא פעם מריבות ובעיות. משל זה מתחבר עם המשפט 'איזה-הוא עשיר השמח בחלקו', ומראה כי האושר והשלווה לא דווקא נמצאים בסושי היומי ובטיסות הדו-שנתיות לחו"ל. באימון ניתן לגלות מהם הרצונות האמיתיים של המתאמן, ולבחון באלו מהרצונות המחיר שווה את ההשקעה, ומתי המחיר פשוט לא שווה את זה.

כציפור נודדת מן קינה כן איש נודד ממקומו

החיים הם מסע. בכל שלב בחיים אנחנו כמו נודדים ממקום למקום - עוברים דירות, תחומי עניין שונים, קריירות שונות וכו'. העיסוק שלנו לא בהכרח יתאים לנו לאורך כל החיים. לעיתים כשאדם בתוך מסגרת מסוימת הוא בטוח שכך ימשיך לאורך כל חייו. אבל צריך לזכור שישנה אפשרות "לנדוד" למקום אחר. המשל מדגיש את מה שהלוואי והיה טבעי כשם שציפור נודדת - היכולת לקום ולעשות שינוי. אך אנו יודעים שהרבה פעמים קשה לנו לזוז מהמקומות שאנחנו רגילים אליהם, ועל כן יש לזכור שהנוחיות שאנו חווים בקן מסוים היא-היא לפעמים הגורם שהכי מעכב אותנו מלעשות את השינוי המתבקש.

הולך את חכמים יחכם ורועה כסילים ירוע

אחד העקרונות המרכזיים באימון נקרא סביבה תומכת או קהילה תומכת. שינוי אמנם מתחיל מהחלטה ופעולה אך בשביל להתמיד בדרך החדשה הרבה פעמים מומלץ למתאמן לשים סביבו את האנשים הנכונים, אנשים תומכים או 'חכמים', כאלו שיעזרו לו בהתפתחות ובגדילה. מתאמן יכול לגלות שחברים שונים מסוגלים לתת סוגי תמיכה שונים. דוגמא אחת לסוג של תמיכה שמתאמן יכול לבקש היא שברגעי משבר יזכירו לו עד כמה הדרך הישנה הייתה גרועה בשבילו. גם אם אין למתאמן אפילו אדם אחד שיכול להיות לו לתומך, המונח 'סביבה תומכת' מכיל בתוכו גם ספרים שעוזרים, תוכניות טלוויזיה מעצימות, או כל דבר אחר בסביבה שתורם למתאמן ביצירת השינוי המבוקש.

חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה

עוד עקרון מרכזי באימון הוא שלכל מתאמן יש דרך ייחודית לו שאינה יכולה להיות דומה לדרכו של מתאמן אחר. גם אם המסגרת החיצונית נראית דומה, עדיין האופן שבה כל מתאמן ניגש לדברים תהיה שונה בתכלית השוני. עפ"י פסוק זה, כפי שכל ילד צריך מההורה תמיכה מסוג שונה בשביל למצוא את דרכו, כך גם הצורך של המתאמן יהיה שונה מאדם לאדם. המאמן והמתאמן מחפשים ביחד את הדרך שלמתאמן הכי טוב לצעוד בה. וכך, כשהמתאמן יסיים את האימון, הוא ימשיך בדרכו בחיים כשלרשותו נמצאים כלים אפקטיביים, מודעות לעוצמותיו, והכרות אמיתית וכנה עם עצמו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב