דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצעי בנושאי איכות-הסביבה, תחבורה ובטיחות בדרכים 

מאת    [ 09/05/2012 ]

מילים במאמר: 1055   [ נצפה 2994 פעמים ]

את הגרעין אין מבקעים!!! לא לצרכי-שלום ולא לצרכי-מלחמה, לא צ'רנוביל ולא הירושימה!!!

כל הנחלים ינוקו ויטוהרו, וכל מזהמיהם, יחויבו להתגורר לצדם ולנקותם במו-ידיהם. אין לסבול בשום-פנים-ואופן את המשך המצב, שנחלי-ארצנו הפכו, ברובם, לתעלות-ביוב ולמובילי-שופכין.

כל התעשיות מזהמות-הסביבה יאולצו להתייעל ולהשתנות - או להיסגר. בעל מפעל, שיעדיף לסגור את מפעלו על-מנת להימנע מלייעלו (במקרה, בו - לדעת שלשה מומחים אובייקטיביים נפרדים ושונים - ניתן לעשות זאת בעלויות סבירות) ויביא בכך, לפיטורי עובדים, יאולץ לשלם למפוטריו, פיצויים גבוהים פי-שלושה, מן המקובל במשק.

בכל עיר ועיר, יינטעו חורשות ופארקים (פארקים במשמעות של מקום עם הרבה עצים ומדשאות רחבות-ידיים, לא של בנייני-משרדים! די לאורווליאנית), שיושקו במים מטוהרים ושיהיו מוגנים על-פי חוק וכל קבלן, יחוייב בחוק, להקדיש לפחות שליש, מן השטח שברשותו, לירק למיניהו. בכל רחוב ורחוב יינטעו עצים רבים, והמדרכות יורחבו כנדרש.

האדם עץ-השדה. ייאסר בחוק לכרות עצים, לעקרם או לגזמם באופן פראי, וכל גיזום באשר הוא, ידרוש אישור מיוחד ויבוצע אך ורק תחת פיקוח הולם, של פקחי-סביבה ופעילים סביבתיים. על ערינו להיות עטופות-ירק ומלאות בו, מעתה ועד עולם.

כל השטחים הפתוחים, ששרדו עד עתה - יוכרזו כשמורות-טבע מוגנות ולא ניתן יהיה, לא לבנות בהם שום-דבר, לא לסלול בהם שום כבישים שהם, לא להקים בהם אנטנות, עמודי-חשמל וכיו"ב ולא לזהמם. במקומות, בהם היו פרדסים בעבר, תיבחן באהדה אפשרות נטיעתם מחדש. ואדמות חקלאיות, לא יופשרו עוד לעולם"צרכי-ציבור", אין פירושם רק מבנה בית-ספר, מרפאה, גינה, או אפילו פארק ציבורי זעיר, בן עשרה, או עשרים דונם - המוקף, מכל עבריו, בחומות-מבנים ובזוועת-כבישים. צרכי-ציבור, פירושו גם שטח ירוק ופתוח, בו גדלים הפרחים והעשבים פרא והמהווה בית-גידול חיוני, לכל ציבור היצורים, אשר אינם בני-אדם - קרי, ציפורים... נחשים... חפרפרות... צבים... לכל אלה ולרבים אחרים, חלק ונחלה בעולמנו ואל לנו לנשלם. ומעבר לכך - גם נפש-האדם, זקוקה היא לשטחים פתוחים, למען תוכל לנשום... באיזשהו פארק קטן, בין כביש מהיר לבנייני-מגורים, אין די ולא יכול להיות די!! ולא לכולנו יש כסף, לנסוע מרחקים בני עשרות קילומטרים(!!), על-מנת להתנתק מעט, קמעה-קמעה, מן הגיהנום הציביליזציוני... משום-כך בדיוק, רבו האלימות והפשיעה - כי הכל קשור ואין המדובר רק, בבעיות חברתיות וב"פערי-תרבות" גרידא... יודע אנוכי, על הימים, בהם היתה תל-אביב עדויית-פרדסים, מדרום וממזרח, רואה אני, את דרום ומזרח תל-אביב דהיום - ובחשבי, כי לאיזורים הפתוחים בשפלה, למשל, צפוי - חלילה!!! - גורל דומה...

מבחינתי, עצם-המחשבה על כך, היא מרה ממוות.

עידודו האינטנסיבי של המחזור (אולם, לא של משפחות-הפשע!). בכל פינת-רחוב, יוצבו פחים לנייר, לקרטון, למתכות, לבדים, לפלסטיק, לזכוכית ועוד. מנגד, חוק-הפיקדון יבוטל - כי עדיפים המיכלים.

קידום התחבורה הרכבתית-מסילתית, בתוך הערים (מטרו, חשמליות, "רכבת קלה") ומחוצה להן כאחד, בניית חניוני חנה-וסע רב-קומתיים, בכל הכניסות לכל עיר ועיר, ולעומת-זאת סגירת מרכזי-הערים, לפני כל רכב פרטי שהוא. עידוד הקמת שכונות נטולות רכב פרטי - בין-השאר באמצעות הטבות כספיות משמעותיות, למתכננים ולקבלנים, שיאותו לבנותן - על-מנת ליצור מחדש חברה נאורה, בה הרחוב הוא מקום-מפגש, השייך להולכי-הרגל ולא "ציר-תעבורה", הנמצא בשליטתם הכמעט-ומוחלטת של הנהגים, כנהוג כיום. דבר זה, יאפשר גם להפוך את השטחים, הנמצאים בתחתית-הבניינים ובצמוד אליהם, מחניונים אפורים ומזוהמים, מנוכרים ומסוכנים, לחצרות ירוקות, בהן ישחקו הילדים.

העלאה משמעותית ביותר, ברמת המסים על מכוניות ובמחירי-הדלק, למכוניות הפרטיות - ושימוש בכל הכסף, שיושג ע"י כך, לשיפור התחבורה הציבורית ולנתינתה, לכלל הציבור, בחינם לחלוטין. כלהתחבורה הציבורית, תפעל 24 שעות ביממה ובתדירות גבוהה (בשעות-הלילה ובשישבת: כמו כעת בשעות היום בימי-חול; ובשעות-היום בימי-החול - בתדירות הרבה-הרבה יותר גבוהה). לצד כל כביש, באשר הוא, יהיו מדרכה רחבה ושביל אופניים, מכל אחד משני צדדיו ובכל כביש, בו נוסעים גם כלי-רכב פרטיים, יהיו לפחות מחצית-הנתיבים, שמורים אך ורק לתחבורה ציבורית בלבד.

צי-האוטובוסים יחודש ויתוגבר מאד, הרכבת תשודרג, תגיע לכל עיר ועיירה במדינה בתכיפות גבוהה ובכל רכבת-נוסעים, באשר היא, יהיו לפחות שני קרונות-אופניים. לא ייתכן, שישראל תהיה המדינה היחידה, על-פני כל כדור-הארץ(!!), בה לא ניתן, להסיע אופניים ברכבת.

כל התחבורה הציבורית בארץ באשר-היא, תהיה נגישה לחלוטין, לנכים ולעיוורים.

כל התחבורה בארץ, ציבורית ופרטית כאחד, תעבור לאמצעי-אנרגיה פחות מזהמים, ויינתן עידוד מיוחד, לאלה החשמליים. בשום-פנים-ואופן, אל לנו להוסיף ולקבל את המצב, בו מגורים, בסמוך לכביש ראשי, עשויים לגרום לסרטן, או לאסתמה.

מתן עדיפות ברורה להובלת ולשינוע מטענים באמצעות הרכבת ואכיפת חוקי משקל-המטען ומספר שעות-העבודה היומיות על משאיות.

אכיפתם והחמרתם המשמעותית, של כל חוקי התנועה והחניה - ובלי שום "שוטר/פקח אני פורק סחורה" נתעב! כל מי, שמחנה את מכוניתו על המדרכה (כן, גם רק "שני גלגלים" - וגם גלגל אחד), בחניית-נכים, על מעבר-חצייה וכו' - יאבד מיידית את רכבו, ללא שום "פיצוי" שהוא ויישלח לאלתר לטיפול נפשי אינטנסיבי, בו ילמד, על ערכם העליון, של חיי-אדם. כי - להם, חשוב לנסוע ולחנות? וואללה. להולכי-הרגל, חשוב מאד-מאד לחיות. קצת פרופורציות.

היות ונהיגה בשכרות, או בשפעת, היא רצחכל הנוהג במצב זה, יושלך למעצר מונע בו-במקום, ישלח לטיפול נפשי אינטנסיבי, בו ילמד, על ערכם העליון, של חיי-אדם, רכבו יוחרם לאלתר ללא שום "פיצוי" שהוא - והוא לא יוכל עוד לנהוג לעולם.

כל הנוהג ללא רשיון תקף, יושלך למעצר מונע בו-במקום, ישלח לטיפול נפשי אינטנסיבי, בו ילמד, על ערכם העליון, של חיי-אדם, רכבו יוחרם לאלתר ללא שום "פיצוי" שהוא - והוא לא יוכל עוד לנהוג לעולם.

כל היורד ברכבו לחוף-הים, יושלך למעצר מונע בו-במקום, ישלח לטיפול נפשי אינטנסיבי, בו ילמד, על ערכם העליון, של חיי-אדם, רכבו יוחרם לאלתר ללא שום "פיצוי" שהוא - והוא לא יוכל עוד לנהוג לעולם.

כל הנמנע מלתת זכות-קדימה כחוק, להולכי-רגל, יושלך למעצר מונע בו-במקום, ישלח לטיפול נפשי אינטנסיבי, בו ילמד, על ערכם העליון, של חיי-אדם, רכבו יוחרם לאלתר ללא שום "פיצוי" שהוא - והוא לא יוכל עוד לנהוג לעולם.

כל החוצה צומת באור אדום, או המתעלם מתמרורי "עצור" ו"אין כניסה", יושלך למעצר מונע בו-במקום, ישלח לטיפול נפשי אינטנסיבי, בו ילמד, על ערכם העליון, של חיי-אדם, רכבו יוחרם לאלתר ללא שום "פיצוי" שהוא - והוא לא יוכל עוד לנהוג לעולם.

מכת "רכבי-השטח", הדרסניים ורוצחי-הסביבה, תיבלם לחלוטין, בכל האמצעים הדרושיםו"פגושי-החזירים" (לנהג החזיר...יפורקו כולם לאלתר - שוב: בכל האמצעים הדרושים כולם.

כל חופי-הים באשר הם - פתוחים לכל; כמובן, יאושרו חופים לדתיים, מזה ולנודיסטים, מזה - ואולם, לא יהיה ניתן לחייב מישהו בתשלום, תמורת היציאה לחוף. כעת, במקומות, בהם מצויים בסיסי חיל-הים, מתקני-התפלה, נמלים ועוד, מן-הסתם הדבר הוא מן-הנמנע - אולם לפחות, חובת תופסי-השטח, לייפותו ככל הניתן ולעטפו בירק, על-מנת לפצות הציבור, על הגזילה (ההכרחית), של שטחי-החוף דנן.

לא יאופשר עוד להקים "חוות-אנטנות", ברדיוס בן פחות מעשרה קילומטרים ממקום יישוב, ולא יאופשר עוד להציב אנטנות סלולאריות, ברדיוס בן פחות מחמש-מאות מטרים ממקום יישוב. על "דור שלישי עם טלוויזיון בטלפון", ניתן בהחלט לוותר.

תינתן עדיפות ברורה להפקת אנרגיה מקולטני-שמש, תחת אמצעי-האנרגיה המזהמים, המלוכלכים והסופר-בזבזניים, הקיימים כיום. במקומות, בהם הדבר ניתן, יש לבנות גם תחנות להפקת אנרגיה מזבל, מרוח וממקורות נוספים.

ייערכו קמפיינים מקיפים, למען חסכון באנרגיה וכל המבנים החדשים, ייבנו בצורה חסכנית וירוקה, עם קירות מבודדים, על-מנת למנוע, במידת-האפשר, את הצורך בהוצאת אנרגיה, על חימומם וקירורם. במידת-האפשר, יש לשקול גם את שיפוצם, של מבנים קיימים - ומבני-ציבור באופן מיוחד. יחד-עם-זאת, חובה לוודא, שכל בניין מאוורר דיו ושאין סכנה של מחנק, או של גז ראדון.

משק המים יעבור, משאיבה ממאגרינו המדולדלים ומתפילותיהם העונתיות, של מקובלי-צפת, לעליית "מפלץ הכנרת", למערכת משוכללת, של התפלת מי-ים לשתיה ומחזור מי-קולחין, לחקלאות ולהשקיית-גינות (וכמובן מאליו: כל המתקנים הללו כולם, יפעלו על אנרגיית-שמש בלבד). במקביל, יפורק סכר-דגניה, על-מנת להציל, ברגע האחרון ממש, את ים-המלח המוכה, המסכן והגווע.

חקלאים, המגדלים מזון אורגני, יקבלו סובסידיות מיוחדות, מעל ומעבר לסובסידיות הרגילות לחקלאות (אשר יחזרו לרמתן מ-1975 - כי ישראל, בלי חקלאות... איננה ישראל כלל וכלל!!! ואם אין חקלאות - אז באמת, ניתן כבר לפרק את הבסטה - וחלאס....לא-עלינו).

סופר, משורר, עורך, הוגה-דעות, פובליציסט, אינטלקטואל, מתרגם, רעיונאי ("קופירייטר"), מעצב והומוריסטן רחובותי מקורי ביותר. בשנים 2005-2007 למדתי, באוניברסיטה העברית - הר הצופים (לימודי הודו, בורמה, רוסיה, פולין ואוקראינה, לשון עברית ומעט בלשנות כללית). יליד-רחובות (1975) והתגוררתי גם בתל-אביב (1998-1999 ו-2001), בבודאפשט (1998), בחיפה (2004-2005) ובירושלים (2005-2007). מרקסיסט, אנארכיסט, נודיסט, דאואיסט, רומנטי מאד, מחבק-עצים ומבטל-מגדר. מאמין בדת הפרדס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב