דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אראל מרגלית בועידה האידיאולוגית האידיאולוגית של מפלגת העבודה בנגב 

מאת    [ 08/05/2012 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 1740 פעמים ]

כבר שנים שהמפלגה לא חוותה התעוררות כזו. לאחר שנה של שיקום, המפלגה הצליחה לרוץ. פתאום נכנסים צעירים לפעילות וסניפים מתעוררים. מפלגת העבודה מגיעה לנגב - ובגדול

 

מאת: גדעון בלמקר

חזרתי לבאר שבע מכורתי ביום רביעי, כדי לקחת חלק בוועידה האידיאולוגית של מחוז הנגב. כבר שנים שלא נראה דבר כזה. כמעט כל שולחן הכיל כפליים מכמות האנשים ואורחים התיישבו בשורות לשמוע אחרים ולהשמיע את מה שיש להם להגיד בנוגע לערכי המפלגה בכלל והאמירה שלה לגבי הנגב בפרט. בכירים במפלגה כמו אראל מרגלית, המזכ"ל חיליק בר וחברי הכנסת בוז'י הרצוג ואבישי ברוורמן הגיעו כדי להקשיב.

טוב שהוועידות האלו מתקיימות. אם היא רוצה להיות רלוונטית להנהגת המדינה, מפלגת העבודה חייבת לגבש את אמירה ברורה בנושאים מרכזיים. הנגב הוא אחד מהנושאים האלו.

עיר ההזדמנויות

מהביקורים התכופים שלי בדרום אני יודע באופן אישי שלעיר באר שבע יש הזדמנויות ששווה לממש. כבר עכשיו, האוניברסיטה בבאר שבע מרכזת בתוכה מוחות מבריקים ופקולוטות מצטיינות. חיבור נכון למגזר העסקי יביא מקומות עבודה איכותיים לעיר, שישאירו את הצעירים האידיאליסטיים כאן. העברת בסיסי הצבא לאזור גם היא הזדמנות שיש לרתום.

 התיישבתי בשולחן שעסק בצעירים והדמנויות בנגב. גם כי זה נושא שקרוב אלי באופן אישי וגם כי מי שהתיישב בשולחן הוא ביצועיסט רציני בפיתוח כלכלי-חברתי: אראל מרגלית, שיש לו רקורד של עשייה בבאר שבע.

אלו שהתיישבו בשולחן דיברו על אבטלה בעיר, על הצעירים שעוזבים ועל התרבות בעיר. מרגלית העדיף לדבר על ההזדמנויות האדירות שקיימות בה.

המשנה המנהיגותית של אראל היא די ברורה והיא מבוססת על כל מה שהוא כבר עשה בעשורים האחרונים בירושלים. הטריק הוא פשוט: חיבור בין מצויינות עסקית, יזמות חברתית ותרבות. בלי שלושת המרכיבים האלו, מציין מרגלית, כל פיתוח הוא זמני וחולף.

 

מרגלית כבר הוכיח את משנתו בירושלים: קרן הון הסיכון JVP שהקים, השקיעה והקימה עשרות רבות של חברות היי-טק לירושלים,  שזוכות להצלחה בין לאומית מסחררת ומביאות צעירים מוכשרים לעיר. עמותת "בקהילה" שהקים מצליחה, באמצעות מודל ייחודי של סיוע לימודי אינטרנסיבי, בתוך ומחוץ לבית הספר, להגיע לכ-3000 תלמידים משכונות מוחלשות בירושלים כל שנה. כדי שיהיה לכל הצעירים שהוא הביא לירושלים גם תרבות ופנאי הוא הקים ברובע המדיה של קרן JVP גם את תיאטרון "המעבדה" ואת מועדון "זאפה", אחד ממרכזי התרבות בעיר שמושך אליו אנשים מכל הארץ.

פיתוח, אמר מרגלית לא פעם, צריך לבוא סביב מרכז מצויינות. ולגבי הנגב, הוא לא רק אומר, הוא הולך ונפגש עם ראשי האוניברסיטה  ועם רוביק דנילוביץ', ראש העיר, ובכירים בעירייה כדי לדחוף ולפעול.

" אני מתחייב כפעיל ציבור, לא משנה אם בתוך הכנסת או מחוץ לכנסת, להביא הנה חברות, שהמגזר העסקי יראה מה קורה פה", אמר מרגלית ליושבי השולחן. "בין אם זה באנרגיה חלופית או בדברים אחרים, יש כאן דברים שאין בשום מקום אחר בארץ. יש כאן הזדמנות ענקית להקים מיזם בנושא של לוחמת סייבר. פה בתוך האוניברסיטה יש מספר אנשים שהם מומחים עולמייים. באר שבע יכולה להיות מוקד מצויינות ישראלי ועולמי בנושא של לוחמת סייבר.יש כאן הזדמנות לעשות פה שינוי".

המפלגה מגיעה לדרום

האולם נשמע כמו כוורת דבורים. מעבר בין השולחנות הבהיר כי אנשים מדברים מדם ליבם. אנשים רבים התכנסו בעיקר סביב שולחנות הרווחה, הכלכלה וסביב שולחן היזמות וההזדמנויות בנגב שהנחה מרגלית. השולחן הערכי גם כן משך אליו אנשים רבים שדנו בלהט במסד הערכי של המפלגה. נראה שההתחדשות הרעיונית של המפלגה, והמסר שלה כלפי הנגב מעסיקים כאן רבים.

"המפלגה הזו עברה תקופה שהיו מתחננים בה לפעילות",  אמר מזכ"ל המפלגה חיליק בר, בפתח הוועידה. "פעילות אידיאולוגית ערכית כזו לא הייתה כבר הרבה זמן בבאר שבע, יותר מידי שנים. הוכחנו כי מאז עזיבת אהוד ברק וחבורתו, כל מי שחשב שאפשר להרוג את מפלגת העבודה ואת מה שהיא עשתה במדינה הזו ומה שהיא נתנה למדינה הזו - טעה", הוסיף.

יזם היי-טק ויזם חברתי מירושלים. מייסד ושותף מנהל בקרן ההון-סיכון הבינלאומית JVP. בימים אלו אני מתמודד על ראשות מפלגת העבודה מתוך אמונה שלמה בצורך לשנות את נוף העשייה הציבורית במדינת ישראל. אני מזמין אתכם להצטרף אליי ולתמוך בי בפריימריז המפלגה אשר ייערך ב-12.09.11. הכרטיס מנוהל על ידי אנשי המטה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב