דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות האיתור המוקדם 

מאת    [ 07/05/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2514 פעמים ]

יש אנשים שחשים אותו – טיפה לפני הגשם. יש אינסטלאטורים שיודעים לזהות נזילה לפני שניכרים אותותיה. איתור נזילות מבעוד מועד עשוי למנוע נזקים, הוצאות כספיות, טרחה, עגמת נפש. כיום יש מכשור מתקדם המאפשר לבעלי מקצוע להתוודע מבעוד מועד על מוקדי נזילות ולאפשר את התיקון שימנע נזק מצטבר ובחלקו בלתי הפיך.

נזילת מים היא אחת התופעות הידיעות, במיוחד בבתים אשר מערכת צינורות בה ישנה ורעועה. לא אחת שדרוג תשתיות או החלפתן הן תנאי הכרחי למניעת נזילה. בכל מקרה – ככל שאיתור הנזילה נעשה מוקדם יותר, כך גובר הסיכוי לצמצם ולמזער את הנזק שלה.

חשוב לאתר נזילות מבעוד מועד. הזמן הוא גורם קריטי. בכל מקרה של חשד ולפני שאתם מזמינים לביתכם איש מקצוע, חשוב לברר ולוודא האם מצוי ברשותו ציוד משוכלל מספיק לאיתור נזילות. לא אחת שרלטנים מציגים עצמם כשרברבים בעוד הם לא רק נטולי ידע וכישורים אלא גם נטולי ציוד בסיסי הנדרש לעבודה.



חשיבות האיתור המוקדם

מכשור ייחודי מאפשר כיום לצלם את פנים הקירות במצלמה אינפרא אדומה ולהתוודע בתוך כך לנזילות סמויות. מאחר שרובנו אינם אינסטלאטורים, בכל מקרה שבו נראה לנו משהו לא תקין המערר חשד להיתכנות נזילה - יש להזעיק אינסטלטור מומחה בתחום איתור נזילות לביצוע בירור ובדיקה.


נזקי נזילות, בין אם הן נגרמות בשל העדר איטום או איטום לקוי, סדקים בצנרת בלאי טבעי, כשל בבנייה ועוד, עלולים לא רק לכער את חזות הבית אלא גם להתקלפות הטיח והסיד, להיווצרות כתמי טחב ועובש שפוגמים ופוגעים באיכות החיים של דיירי הבית. הנזק הנגרם כתוצאה מכך אינו רק אסתטי – הוא מהווה גם איום בריאותי, במיוחד על קשישים ואנשים (גם צעירים) הלוקים באסטמה.


כאשר מים מצטברים בתקרה היא עלולה לקרוס, חלילה, לכן גילוי מבעוד מועד עשוי למנוע אסון. פשוטו כמשמעו. נזילה שאינה מאותרת מבעוד מועד וגורמת נזק מפחיתה באופן משמעותי את שווי הנכס. אם וכאשר תרצו למכור אותו אתם עלולים להיווכח בירידת ערך משמעותית ביותר שעלולה להקשות.

 

נזילות זולגות גם אל השכנים...

חשיבות מיוחדת יש לאיתור נזילות בקירות המשותפים לדירות שכנות. לא אחת – הרצפה שלנו היא התקרה של השכנים המתגוררים בקומה שמתחתנו. אין הכרח לתאר לא רק את עגמת הנפש העלולה להיגרם לנו כתוצאה מחלחול רטיבות מדירתנו אל דירתם אלא את הכסף שאנחנו עלולים להיתבע לשלמו בגין נזק שגרמנו להם, חלילה... שלא לדבר על היעכרות היחסים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב