דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות העבודה עם דפי הכנה לכיתה א' 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2115 פעמים ]

דפי הכנה לכיתה א' הינם כלי עזר ללימודים ומפתח לפתוח דלת לעולם של ביטחון עצמי ומיומנויות לימוד. תוכנית הלימודים של השנה הראשונה בבית-הספר היסודי איננה מאתגרת עד כדי קשיים רציניים, ובכל זאת רבים הם הילדים אשר מפתחים סימפטומים ראשוניים להפרעות קשב וריכוז ולחוסר עניין בחומר הנלמד כבר בשלב זה בקריירה הלימודית שלהם. ישנן סיבות רבות ומגוונות ודעות שונות בנושא, אך הניסיון מוכיח כי לרוב מדובר בקשיים שונים ומגוונים אשר נשענים כולם כאחד על חוסר ביטחון שנובע מקשיי הבנה והתמודדות. המפגש הראשוני עם הכיתה הוא לעיתים מאיים עד מאוד. המפגש עם ילדים שאינם מוכרים לילד שלכם הוא תובעני ודורש ממנו המון תשומת לב וערנות. הוא מרגיש את הדחף הטבעי להכיר את כל מי שסביבו, לזהות מי נחמד ומי נחמד יותר, מי עלול להוות איום, מי הילדה הכי יפה בכיתה, מי הכי מצחיק, הכי שובב וכו'... הדחף הכול-כך טבעי למצוא את מקומו בהיררכיה החברתית ולדעת את תפקידו בדינאמיקה הקבוצתית מראה על בריאות והתפתחות נכונה, ולא על הפרעה ובעיה. הבעיה מתחילה כאשר הדחף כל-כך חזק עד כי הוא מאפיל על הדחף ללמוד ולהבין, ואצל חלק מהילדים מעודד הפרעות קשב מסוגים שונים. מסיבה זו יש לנו כלי עזר פשוט ועוצמתי בצורת חוברות מסודרות הבנויות בדיוק למטרה זו.

דפי הכנה לכיתה א' – תנו לילד שלכם הכול

השימוש בדפי הכנה לכיתה א' הוא פשוט ולא תובעני כלל וכלל. ההיפך הוא הנכון, שכן המבנה של דפים אלו (וחוברות אלו) מהווה שער לעולם הלימודים דרך שבילים רכים ועם ליווי צמוד. הידע מוצג בצורה פשוטה וקלה להבנה ועל ידי התמיכה שלכם והליווי שלכם כהורים, אתם בעצם מאפשרים לילד שלכם את המפגש הראשוני עם החומר הלימודי בסביבה מוכרת ולא מאיימת. העובדה כי מפגש זה הינו בסביבה מוכרת כל-כך ובטוחה כל-כך היא המפתח לבניית הביטחון העצמי של ילדיכם ביכולות שלו להתמודד עם החומר הנלמד. לאחר עבודה רציפה ובנייה נכונה עם החוברות ודפי העבודה ילדיכם יגיע לבית-הספר ויראה כי הוא מכיר ומבין את החומר הנלמד בכיתה. האתגר יותר פשוט ויש לו את הכלים, ואפילו את הרצון לבחון את היכולות שלו בשימוש בכלים האלו. החומר כבר לא כל-כך מרתיע והלחץ איננו כה גדול כפי שיכול היה להיות אם הוא פשוט היה "נוחת" לתוך הכיתה סתם כך.

עידוד הסקרנות עם דפי עבודה לכיתה א'

על ידי שימוש בדפים אלו אתם יכולים ליצור גירוי מתמיד במוחו של ילדיכם. הסקרנות הינה דחף טבעי ורצוי, אבל לעיתים קרובות מדי ילדים קטנים מאבדים את הסקרנות הטבעית שלהם בעקבות לחצים סביבתיים שונים הדורשים מהם לנתב את האנרגיה שלהם למקום אחר – ולא לריכוז והבנה של חומר לימודי חדש. על ידי שימוש בדפים עליהם אנחנו ממליצים ניתן ליצור דפוס התנהגות שמעודד סקרנות בילדיכם, ולהעצים את היכולת להתרכז. כאשר משהו מסקרן את הילד, הוא שואף להבין אותו, לחקור אותו, לשחק איתו ולהתקדם בו. זהו דחף המוכר לכולנו, ומדובר באותו הדחף שגורם לנו להיסחף בעשיית הדברים שאנחנו מרגישים בהם טבעי וחווים את הצורך להמשיך ולהעמיק בהם. יצר הסקרנות הוא טבעי, אך צורת הלימודים והמפגש עם החומר בביה"ס הוא מלאכותי, והיכולת לנתב את האנרגיה של היצר דרך המבנים המוגדרים במערכת החינוך דורש מיומנויות לימודים, מיומנויות אותן על הילד לרכוש. עם סקרנות חזקה ובריאה אשר מקבלת חיזוקים מכך שהילד מצליח לממש את סקרנותו על ידי הבנה והתקדמות בחומר הנלמד ניתן היא כלי אדיר. העניקו לילדיכם את הכלי החיוני כל כך להמשך דרכו בעולם על ידי שימוש בדפי הכנה לכיתה א'.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב