דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת גילוי אש - הדרך למנוע אסון 

מאת    [ 30/04/2012 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2207 פעמים ]

בעוד שבמדינות זרות קיימת מודעות רבת שנים לנושא הסכנה משריפות (בשל בנייה מסורתית מעץ וחימום מסיבי בחורף במדינות קרות), הרי שבישראל קיימת חוסר מודעות כללית ואף זלזול בנושא של גילוי אש ובטיחות במגזר הביתי. בעוד שבמבני ציבור קיים תקן מחמיר למדי של מניעה, אתרעה וכיבוי במקרי שריפה, הרי שבתחום הבנייה הפרטית אין תקנים ברורים ובודאי שלא קיימת אכיפה. מספר אסונות מחרידים שאירעו בישראל בחורף האחרון היו יכולים להסתיים אחרת, אם הייתה קיימת בבתים שנשרפו מערכת גילוי אש, ולו אמצעים מינימאליים שעלותם עשרות שקלים.

אסון השריפה ברחובות

דוגמה מחרידה לאסון שהיה יכול להימנע, ארעה בשכונת נג'ארה שברחובות במרץ 2012. שישה בני משפחה (ביניהם חמישה ילדים קטנים) נשרפו למוות בשנתם, בעת שמבנה בו ישנו,  בחצר האחורית של בית פרטי עלה באש בשעות הלילה, ככל הנראה כתוצאה מקצר ממכשיר חשמלי. במקרה זה מדובר במבנה שהוקם ללא היתרים ולא התחשבות באמצעי בטיחות או גילוי אש כל שהם. דווקא לאור הסכנה הצפויה ממבנה שכזה, אשר ברור שכל מקור אש גלוי (גז במטבח או סיגריה בוערת) או קצר חשמלי מקרי יכולים לגרום לשריפה שתכלה אותו בתוך דקות, ניתן היה לצפות לאמצעי זהירות כל שהוא –  ולו רק גלאי עשן בודד, העולה עשרות שקלים בודדים ויכול להתריע במקרה סכנה .

אמצעי גילוי אש לבית

למי שרוצה למגן את ביתו ולהתקין מערכת גילוי אש וכיבוי, קיימת אפשרות בחירה מתוך קשת רחבה של מוצרים, אמצעים וחברות המתמחות בתחום. השלב הראשוני בזהירות בתחום (עוד לפני הכנסת אמצעים ומערכות לגילוי אש) הוא בנייה על פי התקן, המתייחס לגורמים רבים העלולים להוות סכנה, כמו חומרי הבנייה, מבנה מערכת החשמל ואופן מיקום צנרת המים וצינורות כיבוי האש.                                                                                        האמצעי הפשוט והזמין ביותר הוא גלאי העשן, המותקן בד"כ בתקרת המטבח ובקרבת ארונות החשמל, ונותן אתרעה ע"י צפצוף במקרה של עשן בבית, התרעה היכולה כאמור להיות קריטית בעיקר בשעת הלילה כאשר דרי הבית ישנים. בנוסף, מומלץ להחזיק בכל בית אמצעי כיבוי בסיסיים, כמו מטף אבקה/ קצף לכיבוי אש, ובבתים פרטיים גם צינורות מים חיצוניים שיאפשרו להגיע לכל חלק בדירה.                                                                                                                                           המערכות המתקדמות והיקרות יותר בתחום הן מערכות גילוי מתקדמות, המזהות כל כמות עשן קטנה ביותר וכן חישני עליה בטמפ', המזהות כל מוקד שריפה כבר מתחילתו, ואף מעבירות התראה למוקד המטפל במיידי באזעקה שכזו. בבתים בהם יש צורך בדגש מיוחד על נושא הבטיחות באש (רכוש יקר או דליק, או בתים הבנויים מעץ), מומלץ להתקין, מעבר למערכות גילוי אש מתקדמות, גם מערכות כיבוי אוטומטי – מערכת של צינורות ומתזי מים (או חומר כיבוי אחר) המותקנות בתקרה,ומופעלות אוטומטית במקרי שריפה.

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב