פרסום באמצעות שלטים:
בכל המדינות בעולם המערבי הפרסום הינו אחד היתרונות החשובים ביותר שעסק יכול להקנות לעצמו על מנת לקדם את מכירותיו ולהגביר את המודעות לקיומו ולמוצריו.
פרסום ברבים על חנות בשדרה הסמוכה, אשר תספק מוצרים במחירים הטובים ביותר הינה ידיעה שיכולה להגיע לעיני הלקוחות הפוטנציאליים רק משלטי פרסום הממוקמים בקרבתו וסביבתו של בית העסק.
פרסום מתבצע במספר אופנים תוך שימוש בחוויה חושית כלשהי של הלקוח כגון חוויה ויזואלית, או שמיעתית. השימוש בשלטי פרסום מתבסס על חוויה ויזואלית של הלקוח.
דוגמא לפרסום באמצעות שלטים הינה פרסום מקומי באמצעות שלטי פרסום הממוקמים בקרבתו של בית העסק ופונים לאוכלוסייה הסובבת אותו.פרסום מסוג זה הינו מקומי מוגדר הפונה לפלח קהל מוכר וידוע.
פרסום באמצעות שלטים החל לצבור תאוצה דווקא באירופה לפני מספר עשורים.
עיקר השימוש בשלטי פרסום נעשה בתקופת מלחמות. בעת מלחמה היו השלטים מאפשרים העברת מסרים מהצבא לאוכלוסייה או מסרים נוספים לגבי הסתה וכדומה.
הפוטנציאל הטמון ב- שילוט פרסומי נתגלה באותה תקופה וזה בעצם מה שיצר את הבאז הגדול סביב שיטת הפרסום החדשה דאז, אשר ביישומה אנו ממשיכים כבר מהלך עשרות בשנים, פרסום על ידי שלטים.
היתרון הגדול ביותר בפרסום שלטים הינו בפשטותו, יש לדאוג רק למיקום נכון והרי לנו פרסום חסר תקדים.
היתרון הזה בא לידי ביטוי בעת הצבת שלטים בכבישים בין עירוניים. הנהגים חשופים בכל יום ובכל רגע נתון לאותו אמצעי הפרסום. העלות הנדרשת מהמפרסם הינו עלות חד פעמית- התשלום הראשוני עבור חברת הפרסום, התשלום אינו עבור שעות הפרסום או כמות הפרסום והחשיפה, אלא על הפרטים הטכניים בלבד, החל מעיצוב השלט ועד התקנתו.
החיסרון הגדול ביותר של חשיפה ופרסום על גבי שלטים הינו הסכנה הטמונה לנהגים בכלי רכב.
בדרך כלל שלטים גדולים ,שמטרתם ליצור באז פרסומי בהיקף גדול, מוצבים בדרכים בין עירוניות או עירוניות על גבי שלטי חוצות גדולים הפונים אל הנהגים בכביש.
ידוע כי הסחת דעתו של הנהג בזמן נהיגה הינה מסוכנת ביותר, הסחת הדעת של הנהג יכולה לבוא לידי ביטוי על ידי הצבה של שלטים פרובוקטיביים שיגרמו לנהג להפנות את תשומת הלב לשלט ולא להתרכז בנהיגה.
בעבר התנהל דיון מתוקשר ומעמיק בנוגע להצבה של שילוט חוצות בדרכים אך עד היום אין חוק שהחל לאסור את הצבתם של אותם שלטים.
לסיכום, על אף החיסרון שנוגע רק לשלטים שמוצבים בדרכים בין עירוניות, פרסום על גבי שלטים הינו כדאי וזאת הסיבה שמדובר בפרסום הקלאסי והנפוץ ביותר בעולם.
אריתה פרנקלין