דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת עוסק מורשה 

מאת    [ 29/04/2012 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 2895 פעמים ]

פתיחת עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה מתאימה למי שמעוניין להתאגד כיחיד ולא כחברה בע"מ, ישנן סיבות מגוונות בגינן מומלץ להתאגד כיחיד ולא כחברה, ולעומת זאת סיבות בגינן מומלץ להתאגד כחברה בע"מ, במאמר זה נסקור את אופן ההתאגדות כעוסק מורשה.

ראשית יצויין כי מי שמחזור העסקאות שלו נמוך, כ - 76 אלפי ש"ח לשנה יכול לפעול במסגרת של עוסק פטור, מי שמאוגד בדרך זו זכאי להטבות והקלות שונות אשר עוסק מורשה אינו זכאי להן, דיברנו על נושא זה במאמר קודם המתייחס לעוסקים פטורים.

ברגע שהעוסק הפטור עובר את המחזור המותר להתאגדות עליו להתאגד כעוסק מורשה, למעשה הוא יהפוך באופן אוטומטי לעוסק מורשה לעניין מע"מ אלא אם יגיש בקשה מיוחדת בשל חריגה בעלת אופי חד פעמי מהמחזור.

עוסק מורשה - נתפס כרציני יותר מעוסק פטור

מי שמאוגד כעוסק מורשה נתפס רציני יותר בעיני הגורמים איתם הוא מבצע עסקים לעומת עוסק פטור, ולכן למי שפועל מול חברות רצוי להתאגד כעוסק מורשה או חברה בע"מ על מנת שיסכימו לעשות עמו עסקים, יחד עם זאת לעתים עדיף להמשיך ולפעול במסגרת אחרת, מומלץ להתייעץ עם רואה החשבון שלכם לעניין זה.

פתיחת עוסק מורשה ברשויות 

לשם פתיחת עוסק מורשה אצל רשויות המס, יש לגשת אליהן לאחר שבחרתם שם לעוסק שלכם, שימו לב כי השם יכול להיות פשוט השם הפרטי שלכם, אך לעתים מומלץ לבחור שם המשקף את סוג העיסוק שלכם.

פתיחת עוסק מורשה במע"מ - יש לגשת לסניף מע"מ שם תידרשו למלא א הטפסים הרלוונטים ולהצהיר על העסק אותו תנהלו, ועל מחזור העסקאות הצפוי של העסק שלכם. לאחר מכן תקבלו תעודת של עוסק מורשה.

פתיחת תיק בביטוח לאומי - יש לפתוח תיק של עצמאי בביטוח לאומי, יש לגשת לביטוח הלאומי ושם יפתחו לכם תיק בהתאם לפרטים אותם מסרתם.

פתיחת תיק במס הכנסה - עוסק מוקשה צריך לפתוח תיק של נישום במס הכנסה, וכן עליו לדווח באופן שוטף למס הכנסה ולהגיש דוח שנתי המדווח על רווחים מהעוסק המורשה.

פתיחת עוסק מורשה ודיווח שוטף לרשויות

עוסק מורשה נדרש לדווח באופן שוטף לרשויות השונות, יש לשלם ולדווח מע"מ מדי חודש או מדי חודשיים כתלות באופי העסק שלכם, למעשה מע"מ הנו מס בשיעור של 16% אשר עשוי להשתנות מעת לעת בהתאם להחלטות ממשלה בנושא, ואשר כל עוסק מורשה נדרש לשלם מהכנסותיו למדינה. 

כמו כן יש לדווח באופן שוטף לביטוח לאומי ולמס הכנסה, ולשלם מקדמות לגופים אלו, המקדמות נקבעות בהתאם למחזור השנתי שלכם וכן כאחוז מהכנסותיכם.

בנוסף עוסק מורשה אשר מעסיק עובדים נדרש לדווח ולשלם להם משכורות מדי חודש בחודשו ויש להסדיר גם נושא זה מול הרשויות השונות.

ישנן סיבות בגינן חלק מהעוסקים בוחרים לבצע את הדיווחים לבד, הדבר אפשרי אך דורש בקיאות, לימוד והתעדכנות של העוסק המורשה בחקיקה ובתקנות השונות. דיווח עצמאי מתאים למי שיש לו זמן פנוי ללימוד של החומר ומתעניין באמת בנושא, כן ישנם אלו שנהנים מהעיסוק בתחומי הנהלת החשבונות והמיסוי, במידה וזה לא המצב אצלכם מומלץ מאוד להעזר במשרד רואי חשבון המתמחה בתחום של עסקים קטנים ובינוניים לצורך ניהול העוסק המורשה.

שור רואי חשבון הוא משרד המתמחה בסיוע לצורך פתיחת עסק עצמאי, ניהול חשבונות לעסקים המאוגדים בדרכים שונות, הנהלת חשבונות והגשת דוחות שנתיים לעצמאים וחברות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב