דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלקוח שלכם לפעמים חכם מכם 

מאת    [ 28/04/2012 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1836 פעמים ]

האינטרנט מאפשר לחברות ענק להשתמש בחוכמת ההמון. יותר ויותר רעיונות ענקיים מגיעים מלקוחות מהשורה, לא רק מאנשי מקצוע.
קחו לדוגמה סיפור קטן: משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי השיק בלוג. לקראת ההשקה חיפשו במשרד רעיונות יצירתיים עבור סדרת מודעות שתקדם את המהלך. לכאורה מהלך פרסומי כזה הוא הלחם והחמאה של משרד פרסום. ואכן, מיטב המוחות הקריאטיביים בשלמור הגישו הצעות יצירתיות להפליא. אלא שברגע האחרון הציע מישהו במשרד להיעזר גם ברעיונות של גולשים. ואז, משום מקום, הגיח עידו מיימון, גולש יצירתי ואנונימי - לא איש קריאייטיב, לא מעצב, לא מנוסה, בוודאי לא פרסומאי - והביא את הרעיון המבריק ביותר.
הרעיון של מיימון זכה למחמאות מקיר לקיר ועקף בסיבוב כמה מוחות קריאטיביים משופשפים במיוחד. בסופו של דבר גויס הבחור הצעיר הזה לעבודה כקופירייטר בשלמור, ובימים אלה הוא עובד כקופי במשרד הפרסום הגדול בישראל - מקאן-אריקסון.
הסיפור הקטן הזה ממחיש את המהפך התודעתי שעובר בשנים האחרונות על מותגים וארגונים בכל הקשור לשימוש אינטרנטי בחוכמת ההמון.
אינטרנט - התגלמות חוכמת ההמון
היחסים בין חברות מסחריות לקהל הצרכנים הגיעו לשלב אבולוציוני חדש שזכה לכינוי משלו: מיקור קהל (Crowd sourcing). מדובר במהלך בו החברה מקבלת רעיונות והצעות מקהל הצרכנים, בודקת אותם ומיישמת את ההצעות הראויות או הפופולריות ביותר.
קחו לדוגמה את ענקית הקמעונות הבריטית Asda. הרשת מפעילה את Your Asda, אתר שלם המוקדש אך ורק לתקשורת עם לקוחותיה. כך, למשל, לקוחות רבים התלוננו כי הג'ינסים של מותג הבית של החברה, George, מגיעים במידות קבועות, ולקוחות רבים "נופלים בין הכיסאות". בעצת הגולשים החליטה הרשת לשווק ג'ינסים גם במידות ביניים - לא עוד שלטון אימה של מידות 30, 32 ו-34, אלא פתרונות בדמות ג'ינסים במידה 31, 33 ו-35.
גם רשת האלקטרוניקה האמריקאית Best Buy פתחה אתר שלם שכולו בנוי על מיקור קהל. האתר, IdeaX, מאפשר לגולשים להציע רעיונות, לדרג רעיונות אחרים, לנהל דיונים עליהם ולקרוא את תגובת החברה בבלוג. בבלוג הם מספרים, בשידור חי כמעט, על רעיונות של לקוחות שהם בוחנים את יישומם. בין הרעיונות אפשר לראות למשל יצירת קבלות אלקטרוניות או שינוי אריזות פלסטיק שמקשות על פתיחה של מוצרים.
תאגיד סירס האמריקאי הצטרף גם הוא לחגיגה. בסירס הוסיפו ערך מוסף משל עצמם: בנוסף לאפשרות להציע לתאגיד רעיונות, יכולים הגולשים לקרוא חוות-דעת על מוצרים מפי גולשים אחרים, או לקרוא מדריכים שנועדו לסייע להם לבצע את הרכישה הכי טובה, בסירס כמובן.
דיאלוג מייצר מזומנים
מה מרוויחה החברות? המון, חוכמת ההמון. ראשית, הן מקבלות בחינם את קבוצת המיקוד הטובה ביותר, בזמן אמת וכמעט ללא עלות. שנית, הן משדרות פתיחות כלפי הלקוחות ומנהלות מולם דיאלוג מתמיד. שלישית, והחשוב מכל: הן מקבלות את הרעיונות הטובים ביותר של הלקוחות המעורבים ביותר, ולזה כבר יש משמעות לא רק סמלית ותדמיתית אלא קופתית: כשאתה מיישם את מה שהלקוחות רוצים וקולע לטעמם - אין ספק שתגדיל את המכירות.
ומה אנחנו מרוויחים? ג'ינסים שיושבים עלינו טוב, תורים קצרים יותר בדרך לקופה והרגשה טובה שהנה, הזזנו משהו בתאגיד ענק, שיפעל בדיוק לטובתנו.
מי תהיה החברה הישראלית הראשונה שתרים את הכפפה?

מנכ"ל ומייסד Refresh. במהלך הקריירה המקצועית שימש אדם שוב בין השאר ככתב גלי צה"ל בכנסת, עורך ומגיש חדשות בתחנה הצבאית, עורך ומגיש של מספר תוכניות טלוויזיה דוקומנטריות בערוצי הכבלים, כתב בחדשות ערוץ 2, עורך במהדורה המרכזית של ערוץ 10 ועורך ומנהל בעיתון העסקים TheMarker.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב