דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשירי טנס (Tens) לטיפול בכאבים 

מאת    [ 28/04/2012 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 4899 פעמים ]

מכשירי טנס (Tens) לטיפול בכאבים

כמי שסובל לא מעט מכאבי גב וניסה כבר הכול (משחות, פיזיותרפיה, התעמלות ועוד), הייתי מאוד סקפטי כשאמרו לי שיש מכשיר שנקרא טנס (Tens), שיכול לחולל פלאים ולהפחית מאוד את כאבי הגב שלי. למרות זאת, כמי שניסה כבר הכול, הסכמתי לנסות את המכשיר (כמובן רק לאחר שביררתי שגם אם הוא לא יועיל - הוא בוודאות לא יוכל להזיק). התוצאות הפתיעו לא רק אותי, אלא אף את מי שהמליץ לי להשתמש בטנס לטיפול בכאבים. מאדם שהיה לו קשה מאוד לקום מהמיטה בבוקר ולבצע פעולות פשוטות כמו להתכופף כדי לקשור את שרוכי הנעליים, הפכתי לאדם שמבצע את הפעולות הללו הרבה יותר בקלות. מכיוון שלא הרבה אנשים מודעים לקיומו של מכשיר שכזה, ריכזתי כאן את כל המידע הדרוש כדי שאולי אנשים נוספים יוכלו ליהנות מבריאות טובה יותר.

מהו מכשיר טנס  Tens ?

טנס Tens הינו מכשיר המיועד לטיפול בכאבים שונים באמצעות גירוי עצבי חשמלי. אלקטרודות שמחוברות למכשיר ממוקמות על האזור הכואב ומעבירות אליו זרם חשמלי בעוצמה נמוכה ובטוחה לשימוש. בדרך זו עוברים מסרים חשמליים דרך הסיבים של העצב ומגרים את העצבים לחסום את הכאב. הדבר מתרחש משום שבמקום פגוע ההתנגדות החשמלית גבוהה יותר מאשר בשאר המקומות, וגורמת לכך שהזרם החשמלי באזור יפחת ואף יפסיק. כשאין זרם חשמלי הרקמה לא יכולה לחדש את עצמה בצורה הרצויה, והמקום כואב ומועד להתפתחות דלקת. בנוסף, הגירוי העצבי הזה מעורר את הגוף לייצר את האנדורפינים, אותם משככי כאב טבעיים שמסייעים מאוד לגוף להתמודד עם הכאב. ניתן לכוון את המכשיר למצב של שליחת זרם חשמלי קבוע או למצב של שליחת "פולסים" חשמליים. כמו כן ניתן לכוון את עוצמתם של תדרי הגל החשמליים. הכול בהתאם לסוג הכאב ולעוצמת הכאב.

באילו כאבים מטפל מכשיר טנס Tens ?

הטנס משמש לטיפול במגוון סוגי כאבים, ביניהם: כאבי גב וצוואר, כאבי פרקים, כאבי שרירים וכן כאבים בעצמות הנובעים ממחלות שונות כגון פיברומיאלגיה, דלקת פרקים ניוונית, פציעות ספורט  ועוד.

האם יש לטנס Tens שימושים נוספים?

בהחלט כן. מלבד טיפול בכאבים מכשיר טנס tens יכול לסייע גם לטיפול בקמטים. זאת בזכות העובדה  שהוא מגביר בצורה משמעותית את ייצורה של מולקולה שנקראת ATP. מולקולה זאת משמשת לייצור אנרגיה בתאי הגוף. בזכות העובדה שגם ייצור החלבונים ותהליך הובלת החומצות האמיניות מוגברים, מעודד הטיפול בטנס את ייצור הקולגן בגוף. הקולגן אחראי, בין היתר, על הצערת התאים בגוף, ולכן מסייע להפחתת קמטים קיימים ולמניעת היווצרות חדשים. 

מכשיר טנס Tens - לטיפול בכאבים גם בבית

בעבר ניתן היה לקבל טיפול באמצעות מכשיר טנס Tens רק במרפאות פיזיותרפיה או במרפאות כאב, אולם ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות אפשרו את פיתוחו של מכשיר טנס  Tens  ביתי. היום ניתן לרכוש מכשיר טנס שכזה ולטפל בכאב בלי לצאת מהבית ובעלויות משתלמות במיוחד.

מכשיר טנס Tens לטיפול בכאבים - סיכום

כאמור, מאז שרכשתי מכשיר טנס  Tens לטיפול בכאבים הגב שלי כואב פחות והחיים שלי טובים הרבה יותר. אם גם אתם סובלים מאחד מסוגי הכאבים שהוזכרו כאן, כדאי שתנסו את מכשיר הטנס Tens. יכול מאוד להיות ששיפור איכות החיים שלכם נמצא ממש במרחק נגיעה. רק בריאות!

הקניון הוירטואלי  "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראלבתחום הרפואי, מתאים לרופאים פרטיים, מטפלים וכל מי שמחפש מוצרים בתחום הבריאות, הספורט, איכות החיים והסיעוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב