דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכולוג מול אימון אישי קצר מועד 

מאת    [ 25/04/2012 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2436 פעמים ]

פסיכולוג מול אימון אישי קצר מועד:

בשטח הרחב של בעיות, התלבטויות וקשיים בחיים, ישנם שחקנים רבים. בין שחקנים אלה נמצאים אנשי המקצוע המציעים טיפולים למטרת הקלה, בירור והכוונה. מן הסתם, התחום המקצועי המזוהה ביותר עם בעיות רגשיות, נפשיות וקשיים הוא תחום הפסיכולוגיה. עם זאת, בשנים האחרונות, ישנה התפתחות רבה בתחום הייעוץ. כיום נהוג לפנות לייעוץ גם לא על ספת הפסיכולוג, ישנם מטפלים בעלי הסמכה של עובדים סוציאליים קליניים וישנם מאמנים אישיים ועוד. כל אלה מהווים עוד גורם מקצועי שעשוי לתת מענה לבעיות רגשיות שונות.

על מנת להבדיל בין עבודתו של פסיכולוג לבין העבודה של מאמן אישי העובד בשיטה של אימון קצר מועד, נחזור אחורה לתיאורם הבסיסי של שני תחומים אלה ושל אנשי המקצוע העובדים בהם.

פסיכולוג- אדם שהוכשר והוסמך לעסוק בתחום הפסיכולוגיה. ההכשרה המעניקה תואר של "פסיכולוג" בהתאם לחוק הפסיכולוגיים הנהוג בישראל, היא הכשרה שכוללת תואר שני בפסיכולוגיה (לפחות), מכונה גם תואר מוסמך. את התואר יש לרכוש במוסד אקדמי מוסמך שמוכר במשרד החינוך, במועצה להשכלה גבוהה ונוסף על כך גם במשרד הבריאות. חשוב לציין שהפסיכולוגיה היא תחום רחב מאד ולכן ישנן כמה וכמה התמחויות אשר שונות אחת מהשנייה. במטרה ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה יש לבחור אחת מההתמחויות השונות וכך לימודי תואר שני מתמקדים אך ורק בהתמחות הנבחרת. בהמשך, על מנת לעבוד כפסיכולוג בשטח, יש צורך לעבור סטאז' של ארבע שנים, במהלכו לומדים נושאים שונים כגון הדרכה, תרפיה ועוד.

מאמן לאימון אישי קצר מועד- תחום האימון הוא תחום חדש יחסית. אימון מוכר גם בשמו קואוצ'ינג ובבסיסו עומדת הדרכה, אימון וכן הנחיה של קבוצות או של יחידים כדי לעזור להם להשיג מטרה או יעד מסוים. שיטת האימון מובנת על ידי המאמן והיא מתכוננת במטרה להשיג מטרות בזמן קצר יחסית. מטרתו של האימון האישי אינה לשנות את האדם הפונה לאימון אלא לנתב את יכולותיו הקיימות לנתיב המתאים והנכון לו כדי להשיג את היעדים בהם הוא חפץ. תחום האימון נלמד בקורסים שונים וכחלק מתוספות לתארים אקדמיים אחרים. כיום, עדין אין בנמצא תואר אקדמי באימון אישי. אימון אישי קצר מועד מכוון להשגת תוצאות במהירות וביעילות.

עד כאן הקדמנו והצגנו נקודות בסיסיות רלוונטיות לכל אחד מהתחומים. מכאן נפנה לשאלה המהותית הנוגעת להבדל בין הפסיכולוג לבין המאמן באימון אישי קצר מועד. נעבור על כמה הבדלים רלוונטיים שעשויים להבהיר במעט את מורכבות הנושא, כמובן שבסופו של דבר אין אמרה חד משמעית המבדילה בין השניים, לשני התחומים יתרונות וחסרונות ושניהם ראויים כמובן.

הבדל ראשון בין טיפול אצל פסיכולוג לבין אימון אישי קצר מועד הוא בדגש הטיפולי. בטיפול פסיכולוגי נהוג ליחס חשיבות רבה לרקע ממנו מגיע המטופל, לחוויות ילדות שונות, לחוויות בהווה וכן באופן כללי נוהגים להתייחס להקשר ולא רק לבעיה עצמה שהובילה את המטופל לפנות לטיפול. באימון אישי קצר מועד הגישה היא אחרת לגמרי. אימון אישי כולל התמקדות במטרה או יעד ספציפיים וניסיון להשיג אותם על ידי תוכנית מובנת. אין ניסיון להכיר את הרקע וההיסטוריה של מבקש הסיוע וכן אין שאיפה לשנות בו דברים בסיסיים. השיטה היא לייעל את תכונותיו הנתונות ולהתייחס לבעיה אחת ממוקדת.

הבדל שני הוא ברמת ההכרות עם כלים שונים המסייעים לטיפול. כלים אלה מוכרים על ידי מערכות שונות כדוגמת מערכת החינוך ויש להם יכולת לסייע באבחון והתאמה למסגרות. למשל, אבחון דידקטי- אבחון על ידי איש מקצוע שנערך במטרה לאתר ולסווג לקויות למידה. בדיקה זו חשובה מאד כאשר עולות שאלות הנוגעות לתפקודו של הילד והיא מוכרת מאד בקרב הפסיכולוגיים. ניתן לומר שלפסיכולוגיים ישנה בדרך כלל הכרות עמוקה יותר עם כלים למטרות אבחון.

הבדל חשוב אחרון הוא באורך הטיפול. טיפול פסיכולוגי בדרך כלל דורש מחויבות לתקופה ממושכת יותר ואילו אימון אישי קצר מועד מתוכנן לתקופה קצרה ומוגבלת.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב