דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרצאות מוצלחות? הכנה היא המפתח 

מאת    [ 24/04/2012 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2059 פעמים ]

איך מכינים הרצאות? נצא מנקודת הנחה שלחלקכם יש ניסיון בדיבור בפני קהל, בהדרכות ובהרצאות, ולחלקכם יש פחות ניסיון. כרגע אני מכוון לרמה הנמוכה ביותר - איך מכינים הרצאה מהתחלה ועד הסוף. חשוב, אגב, לציין שהכנה היא המפתח להרצאה נכונה, ובכלל - היא המפתח לשכנוע נכון ולהעברת מסרים נכונה.

פעמים רבות אנשים רואים מישהו שמדבר נורא יפה - בטלוויזיה, במהלך הרצאות או בכנסים. זה יכול להיות ראש ממשלה, מנהיג או פוליטיקאי. זה יכול להיות אמן, סטנדאפיסט, מרצה או איש מכירות. הם אומרים לעצמם: "וואו, איזה יופי הוא מדבר". חשוב שתבינו, שמאחורי ה"וואו, איזה יופי הוא מדבר" יש הרבה מאד הכנה, הרבה מאד תרגול והרבה מאד ניסיון והתנסויות (התנסויות פירושן שאתם יוצרים לעצמכם את הניסיון).  בנוסף, ישנם הרבה עזרים טכניים.

דוגמה

הטלפרומטר הוא כלי בו משתמשים פעמים רבות במהלך הרצאות, וכן בהופעות תקשורתיות ובהופעות פומביות של פוליטיקאים. טלפרומטר יוצר מצב בו הדובר מצטלם, וליד המצלמה או על המצלמה, בשורה של התרגום, מופיע מולו הטקסט שעליו להגיד. הדבר דומה לקריוקי, שם אתם שרים ורואים את המילים מול העיניים, או לאופן העבודה בתקשורת. לדוגמה: יונית לוי, קריינית חדשות ערוץ 2, יכולה להגיע באופן תיאורטי כל יום לאולפן בשעה רבע לשמונה בערב מבלי שקראה עיתון באותו יום, להתאפר, להיכנס לאולפן בשמונה, ולדבר איתכם על האיום האיראני כאילו היא התעדכנה במשך כל היום לגבי הנושא באינטרנט. למה? כי היא יודעת כבר לקריין יפה, והיא מקריאה את הדברים אותם כתבו לה בצורה מסודרת. 

בכנסים, הרצאות ואירועים עסקיים ישנם לעתים קרובות גם עזרים טכניים, העוזרים לאנשים להיות טובים, כפי שהם מופיעים בעיני אחרים. אך ישנו גם האלמנט של ההכנה. הכנה היא המפתח להרצאה טובה. הכנה היא המפתח לשכנוע. בהרבה מאד הרצאות בהן אני מופיע, ואני עושה את זה בצורה טובה, אני מקדיש הרבה מאד זמן להכנה מראש.

כעת נרחיב על האספקטים השונים של ההכנה: החל מבניית המסרים, הגדרת המטרה של ההרצאה והתאמת המסר לקהל, ועד לרמה הטכנית של איך עושים את זה – כיצד מארגנים את המוצרים, איך מארגנים את הצילום (אם יש צילום), איך מארגנים את הפלטפורמה שבה אתם מרצים, וכיצד עושים הכנה מנטאלית לפני ההרצאות. כל אלה קשורים בסופו של דבר להכנה להרצאה. מה שאנשים בסוף רואים זה את השורה התחתונה.

כשאתם רואים עכשיו מנהיג נואם, ואומרים "וואי, איזה יופי, הוא דיבר", תבינו שמאחורי אותה הכנה, לאותו מנהיג יש עשרות יועצים ועשרות טיוטות של הנאומים. לפעמים אותו מנהיג, מעבר לכך שהוא עושה תרגולים עם עצמו ועם אשתו, עם היועצים ועם קולגות, הוא עדיין לפעמים מגיע באותו יום למקום ההרצאה מראש, מדבר, בודק את כל זוויות הצילום ואת כל ההיבטים הקשורים בנאום. הוא בודק מאיפה הוא הולך, לאן הוא חוזר וכו'. הסיבה היא שבשורה התחתונה, בסופו של דבר יזכור הקהל את הדקות הספורות בהן הוא ידבר בזמן אמת. אבל כדי שזה יקרה, כדי שזה יצא בצורה טובה, יש להשקיע בהכנה. 

מאמר זה נכתב על ידי ד"ר יניב זייד, מומחה בינ"ל לשכנוע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב