דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ממצורע לעצמאות תשעב 

מאת    [ 23/04/2012 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1991 פעמים ]

שבת פרשת מצורע ערב יום העצמאות תשע"ב

הפרשה אותה קראנו השבוע, פרשת תזריע מצורע.פרשת מצורע עוסקת בדיניו של אדם אשר לקה בצרעת.אומרת התורה וידבר יהוה אל-משה ואל-אהרן לאמר. ב אדם כי-יהיה בעור-בשרו שאת או-ספחת או בהרת והיה בעור-בשרו לנגע צרעת והובא אל-אהרן הכהן או אל-אחד מבניו הכהנים.... והסגיר הכהן את-הנגע שבעת ימים.

אדם אשר לקה בצרעת, דינו הסגר, ישיבה בדד.המשנה במסכת נגעים או' הנגעים באין אלא על לשון הרע ואין הצרעת באה אלא על גסי הרוח.היינו צרעת/נגעים באים על האדם בגין על האדם בגין קלקול ביחסי בין אדם לחברו.

עונשו של המנוגע, בידוד הסגר.הסברים רבים נאמרו בקשר שבין הקלקול לעונשו.ברצוני להביא הסבר אשר ייקשר בין המצורע לבין עצמאותו של האדם, עצמאותו של עם, יום העצמאות.

הצרעת הינה נגע גופני, לא נגע נפשי, נגע זה מטרתו להפריד בין גוף לנשמה, בין מהות, עיקר לטפל.אדם נגוע הינו אדם הזקוק לעזרה, עזרה בחיבור למהות.ניתוק מהטפל וחזרה לעיקר.

לשון הרע וגסות רוח, אינם מהות נפש האדם, זהו נספח שלילי אל הגוף, אל הגשמיות.העיסוק באחר, לשון הרע, הגסות, הנהגה לא הולמת אינם שיכים אל מהות האדם.אדם שכזה יש לסייע לו בחזרה אל מהותו הנפשית, השורשית.

הטיפול בנגע הצרעת, באם אכן הוא כזה, הסגר.הסגר איננו עונש, ההסגר הינו טיפול.הטיפול בנגע, בעיסוק באחר, בהנהגה הלא נכונה, בבריחה מעצמי אל הפגיעה באחר, נעשית ע"י הסגר.ההסגר מנטרל האדם מהאחר, בהסגר אין למי לספר לשון הרע, אין מול מי להיות גס רוח, כל שנותר לאדם, עצמיותו.במצב שכזה קלה הדרך לחזור למהות ענינו הקיומי של האדם.בחזרת האדם לעצמיותו, נרפא הנגע ואזי חוזר הוא אל המחנה, חוזר הוא אל חברת בני אדם.בהרפא האדם ממחלת ה"אחר" הינו שב להיות עצמאי, הינו מחובר לעצמאות שלו.אין עשייתו בנויה על העיסוק באחר.

עצמאות של אדם נמדדת/ניכרת בהיות האדם תלוי ובנוי על עצמיותו ולא על האחר.ידוע שגשמיות האדם נמדדת ביחס לאדם הקטן ממנו, הנחות.אדם קטן עליו ניתן לדבר לשון הרע, כלפיו ניתן להיות גס רוח.

כעצמאות האדם, כך גם עצמאות עם ועצמאות מדינה.

עם ומדינה הבנויים על ערכי עצמם, אינם לומדים ואינם תלויים באחר, עם זה הינו עצמאי.עם המחובר אל שורשיו אל מהות קיומו זהו עם היכול לחגוג את עצמאותו.

עצמאות הינה בעלת ג' שלבים, הראשון ההסגר- הגלות, שלב בו מכירים במהותינו הנוכחית אשר אינה שלנו, השני היציאה מהגלות והביאה אל הארץ המובטחת, ארץ ישראל,יום העצמאות.השלב השלישי, לאחר שנוקה גופינו, מזרות, פנוי הוא להגיע אל הגאולה השלמה, החזרה והחיבור המחודש לעצם מהותינו התורה, חג השבועות.

יום עצמאות שמח

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב