דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעבור פשיטת רגל בשלום 

מאת    [ 22/04/2012 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2702 פעמים ]

ישנם מקרים בהם בעלי החברה מכריזים בעצמם על פשיטת הרגל וישנם מקרים בהם צו בית משפט מורה על ההכרזה. נושים אשר לא קבלו את כספם מהחברה רשאים לפנות אל בית המשפט ולבקש הוצאת צו כינוס נכסים בעבור החברה. בית המשפט בודק את הטענות ומוציא בהתאם צו עיקול וכינוס נכסים לחברה.

עסקים פושטים רגל

קריסות של עסקים וחברות בעקבות בעיות כלכליות הן דבר נפוץ בכל רחבי העולם. החוק בישראל קובע תקנות הגנה על נושים ובעלי החברה במקרים של כינוס נכסים ופשיטת רגל. מיד עם ביצוע ההכרזה מתחיל הליך כינוס הנכסים של החברה. את הליך כינוס הנכסים ובחינת מצבה הכלכלי של החברה מבצע לרוב נציג מיוחד המתמנה על ידי בית המשפט.

כונס הנכסים הרשמי מבצע רישום של נכסים לצד רישום של חובות. את הנכסים נהוג למכור ובאמצעות הכסף המתקבל יש לשלם את שכר העובדים ואת החובות הכספיים של החברה. כונס הנכסים קובע סדר עדיפויות בו יקבלו הנושים את כספם. ישנם מקרים בהם הנושים אינם מקבלים את כספם במלואו. עורכי דין מומחים לפשיטות רגל יסייעו לבעל העסק בשמירה על זכויותיו והגנה על נכסיו הפרטיים.

הכרזה על פשיטת רגל

החוק הישראלי קובע כי כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 רשאי להכריז על פשיטת רגל. על פשיטת רגל ניתן להכריז במקרים בהם ישנו חוב של 16,000 שקלים לפחות. התהליך תובע את שיתוף הפעולה של החייב, במקרים בהם הוא מסרב לשתף פעולה ישתמש בית המשפט בהליכי הוצאה לפועל, עיקול, קנסות וצווי הגבלה.

פשיטת רגל של אדם פרטי

אנשים פרטיים נקלעים לא אחת למצבים כלכליים מורכבים. פשיטות רגל מתרחשות כאשר אדם פרטי אינו מסוגל עוד לשאת בהתחייבויות הכספיות שלו. גם במקרה הפרטי ההליך נפתח עם הגשת בקשה לכינוס נכסים על ידי הנושים. ההתנהלות הראשונית אל מול החייב מתבצעת באמצעות משרדי הוצאה לפועל. נציגי ההוצאה מבצעים הליכי כינוס נכסים, עיקול, הוצאת צווים לעיכוב יציאה מהארץ ועוד.

על פי רוב מסתיים הליך פשיטת רגל פרטית בדרישת תשלום חודשי קבוע עד לכיסוי החובות. התשלום החודשי נקבע בהתאם למצבו הכלכלי של פושט הרגל. חשוב לציין כי פושט הרגל נדרש למצות את כל נכסיו כבר בתחילת התהליך. רכבים פרטיים, מכשירי חשמל יקרים ונכסים נוספים יעוקלו על ידי הוצאה לפועל וישמשו לכיסוי החובות.

לכל אדם פרטי אשר נפתחו כנגדו הליכי פשיטת רגל והוצאה לפועל מומלץ לגשת לקבלת יעוץ משפטי מתאים. עורך דין פשיטת רגל יוכל להנחות את האדם כיצד עליו לנהוג, אלו מסמכים להגיש וכיצד ניתן יהיה לשמור על נכסיו, להגן על בני משפחתו ולשמור על רמת חיים סבירה. ללא יעוץ משפטי מתאים האדם עשוי למצוא עצמו בתוך תסבוכת משפטית וכלכלית.

אפשר לעבור את פשיטת רגל בשלום, אך אפשר למנוע פשיטת רגל של העסק מראש! אז לכן חשוב להכין לעצמכם תוכנית עסקית טובה, באמצעות ייעוץ ארגוני, ייעוץ עסקי ועוד. תוכלו למצוא עוד מידע באתר מידע עסקי - מדריך מידע עסקי, מחקרי שוק ומה שבינהם.


המאמר נכתב ביוזמת משרד דורה כהן ויצמן המתמחה בהליכי פשיטת רגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב