דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עזרה מקצועית לאנשים במצב סיעודי 

מאת    [ 22/04/2012 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2137 פעמים ]

מהו מצב סיעודי?

מבלי להכנס לדקויות ביטוחיות או משפטיות, ניתן להגדיר מצב סיעודי, כמצב בו אין האדם מסוגל לבצע בעצמו פעולות שגרתיות, הדורשות רמת תפקוד בסיסית. טיפול סיעודי הוא צורך השרדותי, חיוני לאדם, שנדרש לסיוע בהוצאה לפועל של המשימות הבאות או חלקן:


    • לאכול ולשתות
    • לשלוט על הסוגרים.
    • לקום, לשכב, לנוע במרחב
    • להתרחץ
    • להתלבש ולהתפשט

מצב סיעודי מורכב מתאר חולים, הזקוקים בנוסף לסיוע בפעולות גם לטיפול והשגחה רפואיים צמודים כגון עירויים, זונדה, דיאליזה, טיפולים נוגדי סרטן וכו'.


אילו אנשים זקוקים לטיפול סיעודי?

ניתן למצוא חולים ומאושפזים סיעודיים בני כל גיל כמעט. רבים מן המטופלים הצעירים יותר הם קורבנות של תאונות למיניהן או מחלות, אשר גוררות אותם למצב סיעודי זמני בלבד, אם כי סיבות רבות יכולות להביא גם צעירים למצב כרוני.

קשישים, המהווים את מרבית האוכלוסיה הסיעודית, נחלקים אף הם, לאלו שנמצאים בתהליך שיקום, כזה שעשוי להסתיים בחזרה לכשירות תפקודית ולאלו שמצבם לעולם לא ישתפר, מאחר והוא חלק מתהליכים הרסניים, כתוצאה ממחלות כרוניות, מחלות זקנה או תשישות נפש.

למי יש לפנות לשם קבלת טיפול סיעודי?

בית אבות סיעודי, בתי החלמה לאחר ניתוח, בתי חולים גריאטריים, בית לוינשטיין ומטפלים פרטיים הם רק חלק מהמוסדות והארגונים, המציעים טיפול סיעודי, כחלק משירותיהם. גורמים שונים משפיעים על בחירת סוג המקום והטיפול; ישנו עניין הטעם וההעדפה האישית, שיקולים כלכליים ואחרים, אך בראש ובראשונה נבחן מצבו הגופני, המנטלי והרפואי של המטופל, אשר מכוון את המיקוד אל עבר המסגרות המתאימות.

מטפלים פרטיים

טיפול פרטי מתאים לאדם במצב סיעודי זמני או קבוע, המעוניין להשאר בביתו ובלבד, שאינו נזקק לעזרה רפואית או שיקומית אינטנסיבית, כדוגמת מטופל סיעודי מורכב.

בתי החלמה לאחר ניתוח

מרכזים, אגפים או בתי החלמה לאחר ניתוח הם מוסדות המיועדים לספק טיפול סיעודי וליווי רפואי לכל אדם, הנמצא בתהליך התאוששות והבראה ממחלה, טיפול דרסטי או ניתוח. בתי החלמה לאחר ניתוח מאוכלסים במטופלים, שמצבם הגופני ירוד במיוחד, אך אינו דורש אישפוז בבית חולים, אלא השגחה ועזרה לשם השלמת תהליך הריפוי.


בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי מותאם לתת מענה לצרכים השונים של קשישים סיעודיים. בית אבות סיעודי מספק לדייריו תכנים, פעילויות, חברה, בטחון אישי ותמיכה בכל תחומי החיים. כשמו כן הוא; ביתם של קשישים, שגופם בוגד בהם. לאור המספר ההולך וגדל של זקנים וקשישים מופלגים, ישנם כיום מוסדות, המייחדים עצמם לטיפול באוכלוסיות מצומצמות ואינם נקראים עוד בית אבות סיעודי, כי אם דיור מוגן סיעודי, בית אבות סיעודי לתשושי נפש וכיוב'.

בתי חולים גריאטריים

בתי חולים גריאטריים מתמחים במחלות זיקנה וטיפול בקשישים, שמצבם מחייב השגחה. בתי חולים אלו כוללים מחלקות ייעודיות לחולים במצב סיעודי מורכב. בפני חולים אלו סגורות למעשה שאר האפשרויות.

סיכום

אדם במצב סיעודי ולא משנה מה גילו, נזקק לעזרה לשם ביצוע משימות הכרחיות, פשוטות. המצב עשוי להיות מצב זמני, המגיע לידי סיום בעזרת אשפוז במסגרת בתי החלמה לאחר ניתוח; או מצב כרוני, שעלול להוסיף ולהתדרדר ודורש טיפול אישי או מוסדי במסגרת בית אבות סיעודי, למשל.

LeadsCatcher- Internet Marketing שירותי פרסום באינטרנט ובמנועי חיפוש , פרסום ברשתות חברתיות וניהול מדיה בפורטלים ואתרי נישה. שירותי קידום אתרים ושירותי קריאטיב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב