דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוראה מתקנת וקשיים בלימודים 

מאת    [ 18/04/2012 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2508 פעמים ]

לא מעט סיפורים עצובים מתחילים בילדות. הם מתארים ילד שלא מצליח בלימודים, ילד שהחברה הפנתה אותו באופן לא רשמי אל הרחוב, אל מקומות אחרים. ילד שהחברה אמרה לו באופן מאוד לא רשמי אך מאוד ברור, כי הוא לא חלק מהנורמה. ילדים אלו לרוב מוצאים אפיקים אחרים, מסגרות אחרות. לרוב, אלו מסגרות לא חיוביות שכוללות מגוון רחב של התנהגויות בסיכון. מסיבה זו, הצלחה בלימודים איננה רק תעודת בגרות, אלא גם תעודת כניסה המאפשרת להיות חלק מהחברה היום.

פתרונות מקצועיים לילדים הסובלים מקשיי קשב וריכוז

מסיבה זו, מצער מאוד לדעת, כי ישנם לא מעט נערים וילדים המתקשים מאוד להצליח במסגרות בהם הם נמצאים ונתבעים להצלחה, מסגרות דורשות, ההולכות לפי סדר לימוד שיטתי וקבוע. ילדים רבים סובלים מקשיי למידה. קשיי למידה אלו, אשר ניתנים לאבחון על ידי אבחון דידקטי פשוט, מאפשרים להקל קשיים אשר אינם באשמתם של הילדים, או יותר נכון אינם בשליטתם של הילדים. ישנם לא מעט קשיים, החל מקשיי קשב וריכוז, וכלה בקשיים מורכבים הרבה יותר.

שני סוגים של קשיי קשב וריכוז

קשיי קשב וריכוז מתחלקים לשני סוגים עקרים. הסוג הראשון, והוא הסוג המוכר, הוא קבוצה של הפרעות שגורמת לקושי בריכוז בעניין אחד לאורך זמן. אם ננסה להסביר זאת באופן ברור יותר, נתאר תלמיד המנסה להעתיק מן הלוח, אבל כל פעם שמסתיימת לה שורה, הוא מנסה להסיט את עיניו מן השורה שהסתיימה אל עבר השורה הבאה, אך לא מצליח.  משהו לא מתחבר. באותו שבריר שנייה קורה משהו, משהו מסיח את דעתו ונכנס בין שורה לשורה, והוא כבר שכח איפה הוא היה. הנה, הוא מוצא מילה מוכרת, חוזר אליה וממשיך לקרוא עד סוף השורה ושוב, כשמנסה להעביר את המבט אל עבר השורה שמתחתיה, משהו ניתק. וכך שורה אחרי שורה, שיעור אחרי שיעור, יום אחרי יום. בהחלט חוויה מתסכלת, חוויה שיכולה לשבור נפשית לא מעט מבוגרים, קל וחומר ילדים צעירים. הפרעות מסוג זה מטופלות לרוב על ידי ריטלין.

הסוג השני – ריטלין איננו תרופת קסם

הסוג השני של הפרעות, הינן הפרעות הפוכות לחלוטין. הקושי בהפרעות אלו איננו הריכוז בתחום אחד מסוים לאורך זמן מבלי להסיח את הדעת כפי שתוארה ההפרעות מהסוג הקודם, אלא דווקא המצב ההופכי. התמקדות בפרט מסוים מבלי יכולת לעזוב אותו.  אם נחזור לתלמיד המעתיק מן הלוח, תלמיד זה יחווה קושי לא במעבר לשורה הבאה, אלא דווקא ביכולת לסיים את השורה הזו. המוח שלו "מתביית" על מילה, ולא מוכן להרפות. הוא לא מסוגל להמשיך קדימה, הוא פשוט נתקע שם. חישבו עם איזה קושי צריך ילד כזה להתמודד כאשר ישנו רעש של אוטובוס מחוץ לכיתה, או כאשר תלמידים מרעישים מחוץ לכיתה, רעש שתופס את תשומת ליבו ולא מאפשר לו להמשיך ולהקשיב למורה בכיתה, מעניין ככל שיהיה. מה שחשוב לדעת על הפרעות מן הסוג השני, הוא שרטלין איננו פותר הפרעות אלו, ולעתים רק מקשה עליהם יותר.

אבחון דידקטי – כלי מקצועי המאפשר פתרונות מתאימים

מסיבה זו, אבחון דידקטי הינו כה חשוב. אבחון דידקטי מאפשר להגדיר באופן מדויק מהי ההפרעה ממנה סובל הילד, וממילא להצליח לתקנה ולשפרה. לאחר האבחון ניתן לתת לילד שעות של הוראה מתקנת. הוראה מתקנת מאפשרת לימוד פרטני השם דגש על הקשיים והבעיות של הילד. אבחון דידקטי כזה, המזהה נכונה את סוג הבעיה ומציע דרכי טיפול ופתרון, יכול להציל ילדים רבים, פשוטו כמשמעו, ילדים שנאבקים יום-יום ושעה שעה בקשיים שהם מעל לכוחותיהם, קשיים אשר אין שום סיבה שבעולם שיצטרכו להתמודד איתם ללא טיפול.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב