דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים ומניעת נזקי השמש 

מאת    [ 17/04/2012 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 2309 פעמים ]

סוככים היום נהפכו לסמל סטאטוס, המפאר גינות יפות ומטופחות. כל מי שאכפת לו מגינתו, ידאג לפתרון הצללה הולם. באמצעות הצללה נכונה, הגינה הופכת לפרקטית להפליא. אפשר לארח בה מתי שרוצים ולא מוגבלים רק לשעות הערב. החברים והמשפחה יושבים יחד מתחת לכיפת השמיים, ולא מסביב לארבעה קירות. במקום שכולם ישבו ויבהו בטלוויזיה, כולם נהנים מהטבע ומהיופי.  

אך אנשים נוטים לשכוח כי סוככים מיועדים לא רק כדי להוציא את העיניים של השכנים הקנאים. גם לא כדי לאפשר להם לארגן מסיבות ברביקיו. היום התפקיד המרכזי של סוככים הוא להגן עליכם ועל ילדיכם מפני קרינת השמש המסוכנת וההרסנית.

בישראל, המודעות לנזקי השמש הקופחת והאכזרית עדיין קטנה וחלשה מידי. בשביל להבין עד כמה המודעות לנזקי השמש היא רופפת ונמוכה, פשוט לכו לחוף הים, הביטו בהמוני הנשים המשתזפות בביקיני מיניאטורי בשעות הצהריים החמות ומפקירות את עצמן לשמש בשטח הפתוח, רחוק מצילם המגונן של סוככים. הן כל כך חושקות בשיזוף המושלם, עד שהן אפילו מתרחקות משמשייה כלשהיא, שעשויה לספק להן הגנה מינימאלית. 

 למעשה, בשביל להבין עד כמה התפיסה הישראלית אודות קרינת השמש היא מוטעית, אין צורך להרחיק עד חוף הים. פשוט התבוננו בביתכם. אם יש לכם בת בגיל העשרה, אתם בוודאי יודעים שהיא מנצלת כל יום שמש קיצי בשביל לרוץ לגינה, למרפסת או לים. היא לובשת בבגדים קצרצרים וקטנטנים, מורחת על עצמה שמן גזר ומתרווחת מול קרני השמש, בשביל לקבל את שיזוף הברונזה הנכסף. כך, כאשר היא חוזרת מחופשת הקיץ לבית הספר, כל החברים מתפעלים מהצבע המהמם. 

במקרה הטוב, עורה העדין יתמלא בקמטוטים עוד לפני שהיא תגיע לגיל 30. זהו המקרה אופטימי. המקרה הרע הוא סרטן עור. היום, סרטן העור הוא הסרטן השכיח ביותר בישראל והוא תוקף ללא רחמים אנשים רבים, אשר משלמים מחיר יקר וגבוה עבור אהבתם לשמש.

ועדיין, אנשים רבים נוסעים לחופשה, נמנעים מצל, ממסנני קרינה, חולמים על התגובות הנלהבות על צבעם המשגע כאשר הם יחזרו לעבודה.

לכן חשוב לבצע טיפול מונע. צריכה להיות לכם מודעות בכל רגע, בכל שלב ובכל מקום. גם בגינתכם.
סוככים יסייעו לכם להגן על עצמכם ועל ילדיכם מהשמש הקופחת. הם מסייעים למזער את קרינת קרני השמש המזיקות ובכך מגינים עליכם טוב יותר. חשוב לבחור בסוכך שהוא לא רק אסתטי, אלא גם מספק את ההגנה הנדרשת. כך תוכלו להיות שקטים, כאשר הילדה יושבת בחוץ עם חברים. כאשר הילדים משחקים עם מגלשת הפלסטיק שקניתם להם. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב