דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוד ההצלחה בעסקים על פי חכמת הקבלה 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 1432   [ נצפה 6453 פעמים ]

סוד ההצלחה בעסקים על פי חכמת הקבלה

כאשר באים למדוד את סוד הצלחתו של אדם בעולם העסקים והקריירה, ישנם מדדים רבים המתארים את ההצלחה. כאשר בודקים לעומק את הסיבות להצלחתו של אדם או לכשלונו, חייבים להתמקד באישיותו.

הצלחה אמיתית אינה נמדדת במדדים של הסביבה אלא בתחושה הפנימית. מי שמרגיש הגשמה עצמית, סיפוק ותחושת השגיות לאורך זמן רב, ניתן לומר שהוא חווה הצלחה. לעומת זאת, תחושה מתמשכת של תסכול, שעמום, לחץ או חרדות, חווה תסמינים של חוסר הצלחה.

כיצד אפשר לדעת אם אדם מסויים מרגיש שהוא מוצלח?

חכמת הקבלה עוסקת בחוקים שמניעים את עולמנו מעבר למה שהעין רואה או המוח מבין. לימוד חכמת הקבלה הינו דרך לאמן את המחשבה שלנו לבחון את מה שקורה לנו ובסביבתנו לעומק וברב מימדיות. כמו שישנם ליקום חוקים מסודרים בתחומי הפיסיקה או הכימיה והאקולוגיה, חכמת הקבלה טוענת שמהלך חייו של האדם מושפע על ידי חוקים מאד מסודרים. הבנתם של חוקים אלו יכולה לעזור לכל אדם להבין שחייו אינם נשלטים על ידי כוחות נעלמים חסרי הגיון וסדר אלא שיש סדר והגיון מאחורי מה שנראה כגורל עיוור.

דברים רבים שנראים בעין הבלתי מנוסה כ"מקרה", "באקראי" הם תוצאה ברורה של יחסי סיבה ותוצאה למי שהתנסה בהבנת חוקי החיים על פי הקבלה. מדען רואה בברור קשר של סיבה ותוצאה, חוקיות וסדר, בתחום ההתמחות והמחקר שלו. אדם מן השורה שלא עסק בלימוד ובמחקר באותו התחום לא יהיה מסוגל לראות את החוקיות אותה רואה המדען. לרובנו יש אמון במדענים מכיוון שאנו מניחים שהם פועלים לפי חוקים מאד ברורים של בדיקה ובדיקה חוזרת של כל תופעה שהם גילו. חכמת הקבלה עוסקת במדע הגורל ותהליך חייו של האדם. מכיוון שהמדע של היום חוקר בתחומים ללא קץ, ניתן למצוא היום מחקרים מדעיים רבים המאשרים את החוקיות אותה מתארת חכמת הקבלה.

אחד הכלים הפשוטים והיעילים ביותר שמלמדת אותנו חכמת הקבלה היא בדיקת מצבו הנפשי של האדם על פי  דפוסי התנהגות הגלויים שלו, זאת, לפי העיקרון של: "אין נותן מה שאין בו". כלומר, לאדם יש נטיה ברורה להקרין בדיבורים ובמעשים את תחושותיו הפנימיות. למשל, כאשר אנחנו חווים הצלחה, תקופה של אושר וסיפוק, אנחנו לא יכולים שלא לבטא תחושות אלו כשנבוא במגע עם בני אדם אחרים. הדחף המיידי יהיה לחלק את התחושה החיובית שלנו עם הסובבים אותנו. במצב כזה נהיה סובלניים וסבלניים עם אנשים שבדרך כלל גורמים לנו לאי סבלנות ולחוסר נוחיות. לעומת זאת כאשר אנו חווים תחושה של אי-שביעות רצון מתמשכת יהיה לנו קשה שלא להקרין זאת על הסובבים אותנו. תהיה לנו נטייה חזקה לחוסר סובלנות ולאלימות מילולית, רגשית ואפילו פיסית.

אם נבדוק כמה אנשי קריירה אנחנו מכירים שמקרינים רוב הזמן נינוחות, סבלנות, סובלנות וחיוביות, נבין שמצבה של החברה בה אנו חיים איננו בכי טוב מכיוון שרוב הסובבים אותנו אינם חווים הצלחה על פי הכלל שהסברנו לעיל.

ההשקעה החשובה ביותר

חשיבה מעמיקה של המדובר לעיל תביא אותנו להבנה שבעולם ההצלחה, המוצר הנמכר החשוב ביותר הוא אישיותו של האדם. תחושת ההצלחה היא תוצאה ישירה של האישיות. אנשים רבים שזכו לבנות עסקים שנראים מוצלחים לכל בר דעת או שזכו למשרות נחשקות על פי כל אמת מידה לא משדרים שהם מרגישים מוצלחים. ההיפך הוא הנכון, במקרים רבים, אם נבדוק את דפוסי ההתנהגות שלהם נראה שהם מרגישים החמצה וחוסר, לחץ וכאב. מכאן ניתן להבין את תפיסת העולם של הקבלה שההשקעה החשובה ביותר שאדם יכול להשקיע בחייו היא באישיות שלו. האישיות המולדת שלנו יכולה ואמורה להשתנות ותופעת המאמנים האישיים מחזקת תפיסה זו.

לימוד חכמת הקבלה עוסק בעיקר בפיתוחו של הנכס החשוב ביותר בקריירה של על אחד מאיתנו – האופי והאישיות. היכולת להתחבר לחיוביות תחת לחץ, היכולת להיות יצירתי ולדבוק בערכים ובחזון היא יכולת נרכשת, לא רק מולדת. זוהי יכולת הכרחית להצלחה מכיוון שאחד הגורמים העיקריים לתחושת הכישלון של איש הקריירה של היום היא השחיקה שמביאה לציניות ולאובדן החזון.

אדם ללא חזון הוא כרכב ללא דלק. הרבה חברות עסקיות או אנשי קריירה בונים לעצמם חזון כי כך כתוב בספרים שמלמדים על הצלחה, לא תמיד זה עובד. ישנם כללים חשובים מאד לבנייתו של חזון מוצלח, ישנם כללים חשובים עוד יותר לדרך בה צריך ללכת כדי להגיע להגשמת החזון.

מקובלים רבים לאורך ההיסטוריה היו אנשי עסקים, הם עבדו ביום ולמדו בלילה. הם עשו זאת מכיוון שהלימוד אינו בעל משמעות אם אין דרך ליישם אותו בעולם החומר, בחזקת " ...כל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עון" (משנה, אבות, פרק ב', משנה ב'), וגם "... לא המדרש הוא העקר, אלא המעשה" (משנה, אבות, פרק א', י"ז). עולם החומר הינו חסר משמעות וטעם כאשר אין איתו מימד של נשמה. כאשר לומדים את תפיסת חייהם של אותם מקובלים אפשר להתחיל להתאמן כראוי וביעילות להצליח באמת.

סיפורו של יוסף הצדיק כמשל להצלחה

הסוד להצלחה בחיים, על-פי חכמת הקבלה, טמון בסיפורו של יוסף הצדיק. בחכמת הקבלה, יוסף מסמל את המודעות והתדר של הצלחה אמיתית. היכולת להתחבר לאנרגיה, למזל ולהשראה שמלווים כל הצלחה אמיתית ובת קיימא, התדר הזה מתאפיין על ידי אותה תחושה של כל אדם מצליח ש"עליתי על הגל", "העסק עובד", "מצאתי את הנוסחה".

על מנת ללמוד כיצד יש להתחבר לתדר הנ"ל, נעזרת חכמת הקבלה בסיפורו של יוסף ומפיקה ממנו מספר כללים, אשר אם נפעל על פיהם נזכה להצלחה בכל מעשה ידינו.

כידוע, ועפ"י הסיפור המקראי, יוסף נולד עם כפית של כסף בפיו. הוא נולד לרחל אימנו – האישה האהובה על יעקב, ומכאן גם שהוא הילד שלו יעקב ציפה יותר מכל. כזכור, יוסף חולם חלומות שונים, אותם הוא חולק עם אחיו, ובהם הוא מתאר את עלייתו לגדולה עד כדי כך שאחיו קדים ומשתחווים לו (בחלום). האחים אשר מתמלאים קנאה ואינם מסוגלים עוד להתמודד עם יוסף מחליטים להיפטר ממנו. בתחילה הם רוצים להורגו אך אז מצליח ראובן לסכל את המזימה ומוחלט להשליכו לבור, אשר המדרש מציין לגביו, כי "מים אין בו, אבל נחשים ועקרבים יש בו". ואולם, חרף מר גורלו אין יוסף ניזוק, ובמקום להירקב בבור, ממשיכה התורה ומספרת על מכירתו לשיירת ישמעאלים שעברה במקום והייתה בדרכה משכם למצרים, ששם הוא נמכר כעבד לפוטיפרע, אשר היה איש חזק מאוד בממשלו של פרעה. לא עובר זמן רב, וקרנו של יוסף עולה בפני פוטיפרע אשר מקדמו והופך אותו לאחראי על נכסיו ועסקיו. אלא שאז הוא עומד במבחן למול אשתו של פוטיפרע, אשר חומדת אותו אולם הוא עומד בניסיון ולמרות זאת הוא מושלך אל הכלא. אך גם שם, על אף שמדובר בבית אסורים, כולם מכירים אותו ואת יכולותיו, ובעיקר שני האסירים "הסלבריטאים" – שר האופים ושר המשקים – אשר זוכים לפענוח של חלומם, דבר אשר סלל לימים את דרכו של יוסף להיות זה שיפתור את חלומו של פרעה (שבע הפרות הרזות ושבע השמנות) ב"הופעה" קצרה וחסרת תקדים, שלאחריה הוא זוכה לקבל את ניהולה של האימפריה המצרית, ולמעשה להגשים את חלומותיו מינקותו.

מה עומד מאחורי כל פרט בסיפור הזה? ומה יוצא לנו מהלימוד של סיפורו של יוסף? כידוע, אין התורה מפרטת לשווא, וכל הפרטים בסיפור זה מהווים כלים באמנות טוויית מארג החכמה אשר הבנתם תשמש אותנו בדרך שלנו להצלחה. ואכן מסיפורו זה של יוסף מלמדת אותנו חכמת הקבלה את הכללים להצלחה.

כמה תנאים להצלחה

כאשר יוסף מוצא את עצמו נבגד על ידי אחיו ונמכר לעבד הוא מבין מבין שאם הוא חולם להיות "מלך" עליו לעבוד לשם כך. כשהוא נמכר כעבד לפוטיפרע הרי שבמקום לבכות את מר גורלו הוא מסתגל מייד למצבו החדש במטרה להפיק ממנו את המיטב. ואכן, תוך זמן קצר הוא הופך להיות לאחראי על כל רכושו של פוטיפרע. אלא שאז הגאווה משתלטת עליו וכשאשת פוטיפרע חומדת אותו הוא שוב מוצא עצמו בבור. יוסף הופך, תוך זמן קצר, למלך הבור. " כי שבע (פעמים) יפול צדיק וקם ורשעים יכשלו ברעה:" (משלי, כ"ד, ט"ז) זהו סוד החיים. עלינו לזכור כי המכות שניחתות עלינו, הן אך ורק הזדמנות עבורנו להבין כי הבחירה היא בידינו האם לסבול או להיות בשמחה, האם אנו רוצים להתעסק בטפל (הכאב והנהלת החשבונות הרגשית) או בעיקר (החזון ומימוש המטרות שלנו).

כאשר יוסף פותר את חלום שר המשקים הוא מבקש ממנו שלא ישכח אותו לכשפרעה יוציאו מן הבור. אלא שבאותו רגע יוסף תולה את הצלחתו בשר המשקים ובפועל שם לו "אלוהים אחרים על פניו". זה מה שעורר אצל שר המשקים, כך הזוהר, שכחה (אותיות חשכה) גדולה שהסתיימה רק לאחר שנתיים. התלותיות שיוסף הביא על עצמו גרמה לניתוק שלו מן האור, מהבורא. כלומר, יש מקום לשיתוף ולעבודת צוות אך לא לתלותיות ושימת יהבנו בידי הזולת. בתום אותן שנתיים תיקן יוסף את הפגם שגרם לשכחה ומיד "וישלח פרעה ויקרא את יוסף ויריצוהו מן הבור".

ולסיכום, ארבעת התנאים להצלחה על פי ספר הזוהר:


    • כדי להצליח צריך להיות לנו חלום או חזון ואסור לשכוח את החלום או את החזון בשום זמן (גם כשנראה לנו שנכשלנו ואנחנו ממש לא בכיוון)
    • החזון חייב לכלול נתינה והתחשבות בזולת (ואהבת לרעך כמוך)
    • כל מכשול או נפילה הם רק הזדמנויות לקראת מימוש החזון
    • בכל רגע נתון צריך להתנהג בהתאם לחזון שלנו, אין להפסיק את העבודה ואת המאמץ גם אם הגמול לא נראה באופק

 

החיים לפי הכללים הנ"ל מבטיחים הצלחה, וכמובן לימוד בלתי פוסק של חשיבה חיובית הוא תנאי הכרחי כדי לתחזק את המודעות הזאת ולפתח אותה.

 

בהצלחה!

לשמיעת קורס קבלה ועסקים ולצפיה בוידאו באינטרנט ניתן להכנס לאוניברסיטה של חיים קבלה: 

קורס קבלה ועסקים

שאול יודקביץ הינו מרצה בנושא חכמת הקבלה לציבור הרחב כשלושים שנה בארץ ובעולם.


ניתן לקרוא את השיעורים ולשמוע אותם באתר חיים קבלה:


www.livekabbalah.org


ניתן ליצור קשר עם שאול בכתובת:


shaul@livekabbalah.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב