דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור נכון מוסד ללימודי מחשבים? 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 1535 פעמים ]

מידי שנה, פונים אנשים רבים אל לימודי מחשבים כאמצעי להשגת עבודה יוקרתית ונדרשת בשכר טוב. ישנן מכללות רבות המציעות קורסים שונים בתחומי המחשבים וטכנולוגיות המידע, כמו למשל קורס טכנאי מחשבים או קורס מנהלי רשתות. כיצד ניתן לבחור מוסד ראוי ללימודי מחשבים? על כך במאמר הבא.

ראשית, יש צורך להקדים כמה מילים על חשיבותו של מוסד מוכר ללימודי מחשבים. למרות שלימודים במכללה בעלת מוניטין לא יהיו, מן הסתם, הזולים ביותר בשוק, מדובר בעסקה משתלמת לתלמיד וזאת מכמה טעמים. ראשית, רמת הלימודים היא גבוהה וחומרי הלימוד הם העדכניים ביותר. שנית, מכללה טובה בדרך כלל תשקיע בהכשרת התלמיד באמצעות "מרתונים" וסימולציות לצורך עמידה בבחינות ההסמכה המקצועיות, כמו אלו הנערכות בסוף קורס MCITP או קורס CCNA. בנוסף, אין זה סוד כי מעסיקים רבים מעדיפים לקלוט בוגרי מכללה איכותית על פני מכללה לא מוכרת, כך שככל שהמכללה מוערכת יותר - יהיה לתלמידים קל יותר למצוא עבודה בסוף הקורס.

אז איך ניתן לאתר מכללה טובה ללימודי קורס טכנאי PC, קורס MCITP או קורס סיסקו? להלן כמה טיפים שיסייעו לכם במשימה זו.


    • פעלו על סמך המלצות של חברים או מכרים העוסקים בתחום המחשבים. אנשים אלו ידעו להפנות אתכם אל המכללות המוכרות והידועות בשוק, ששמן הולך לפניהן. כך למשל, אם אתם שוקלים ללמוד קורס טכנאי מחשבים, התייעצו עם טכנאי מחשבים שעובד כשכיר או כזה שהוא בעל מעבדת מחשבים עצמאית. אם אתם שואפים ללמוד קורס מנהלי רשתות, התייעצו עם מנהל רשתות שסיים קורס MCITP ועובד במקצוע.
    • אל תתביישו: צרו קשר עם רכזי השמה במחלקות הטכנולוגיה של משרדי כוח אדם. הרכזים יעריכו מאוד את שאלתכם,לגבי מוסד מומלץ המציע לימודי מחשבים. רכזי השמה הם אנשי מקצוע אשר רואים מידי יום קורות חיים של מועמדים רבים ומודעים גם לדרישות המעבידים. כדאי לקחת ברצינות את ההמלצות שלהם.
    • חפשו באינטרנט. הקלידו ביטויים כמו למשל: קורס טכנאי מחשבים, קורס CCNA, קורס CCNP או קורס מנהלי רשתות. הביטו באתרים העולים בתוצאות החיפוש. אם אתר המכללה עושה רושם מעוצב, מאורגן ומקצועי, כדאי להרים טלפון ולתאם פגישת היכרות.
    • צרו קשר עם המזכירות בחברות שונות במשק. בקשו לשוחח עם עובדים בתפקידים שונים באגף המחשוב. בקשו מבעלי מקצוע אלו המלצות אודות לימודים במכללה טובה. אל תחששו. בעלי המקצוע ישמחו לשתף אתכם במידע וגם לתת לכם טיפים נוספים "מהשטח".
    • יש לכם רשימה של כמה מכללות המציעות לימודי מחשבים? גשו לבקר בהן. בפגישת ההיכרות בקשו לראות את מעבדות המחשבים. וודאו כי מדובר במעבדות מרווחות ומצוידות היטב. כל קורס מחשבים, לרבות קורס טכנאי מחשבים, קורס MCITP וכן קורס CCNA - מצריך תרגול רב וכדאי שזה יעשה במעבדת מחשבים מתקדמת ככל האפשר.
    • בקשו מנציג המכירות של המכללה לקשר אתכם עם בוגרי המכללה שהשתלבו בתעשייה. כך תוכלו לשמוע מהם עד כמה הועילו להם הלימודים באותה מכללה.
    • לפני שאתם נרשמים ללימודי קורס MCITP, קורס טכנאי מחשבים או קורס CCNA, כדאי שתבדקו עוד כמה קריטריונים לגבי כל מוסד. ראשית, מספר התלמידים בכיתה. ככל שמספר זה נמוך יותר, תקבלו יחס אישי יותר. שנית, בררו מיהם המורים. אין זה סוד, כי מורה טוב יכול לא רק להפוך נושא טכני ויבש למעניין אלא גם "להוציא את המרב" מכל תלמיד. כמו כן, שאלו את נציג המכללה מהו אחוזי הבוגרים שסיימו בהצלחה את בחינות ההסמכה. בחינות הסמכה, הנערכות בסיום קורס MCITP או קורסים כדוגמת קורס  CCNA או קורס CCNP - אינן קלות. אחוז מעבר גבוה של בוגרים, מעיד כי רמת הלימודים של המכללה היא טובה.
    • שאלו את נציג הלימודים אם קיימת במכללה מחלקת השמה, הדואגת למציאת עבודה לבוגרי הקורסים. מכללות טובות מחזיקות מחלקות כאלו, המקיימות קשרים הדוקים עם מחלקות מחשבים בחברות שונות בארץ. עבור התלמיד, שירות השמה כזה הוא בעל ערך מוסף ממשי.

 

לסיום, קחו את הזמן להחליט בשקט. אל תילחצו. שקלו את כל הקריטריונים והתייעצו עם חברים או קרובי משפחה. כדאי גם לדעת שברשת קיימים פורומים שונים עבור בעלי מקצוע בתחומי המחשבים, שגם בהם ניתן להסתייע. כך למשל, כדאי להיכנס לפורום טכנאי מחשבים ולהציב שאלה בנוגע לבחירת מוסד מומלץ ללימודי קורס טכנאי מחשבים. לחילופין, פורום למנהלי רשתות יספק לכם תשובה לגבי מוסד מומלץ ללימודי קורס MCITP. בפורומים כאלו תוכלו להסתייע גם בהמשך הדרך, לצורך קבלת טיפים שונים בנוגע לחומר הלימודים ולמציאת עבודה בתחום.

לימודי מחשבים במכללת IITC! המכללה מציעה מגוון רחב של קורסים בהתאמה אישית ובשעות הערב. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים, קבלת ייעוץ והכוונה ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב