דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לכתוב מהר יותר - כאן, עכשיו ומיד 

מאת    [ 14/04/2012 ]

מילים במאמר: 916   [ נצפה 4154 פעמים ]

סביר להניח כי כבר הפנמת את העובדה ששיווק באמצעות תוכן הפך זה מכבר לשיטת הפרסום המובילה והטובה ביותר לעסק שלך. גם הקוראים שלך וגם מנועי החיפוש היקרים מאוד מעריכים את מאמצי התוכן שלך, המספק מידע אמין, מקצועי ואיכותי. ומה זה אומר תכל'ס מבחינתך? שעליך לכתוב. הרבה.

כן, בוודאי, אפשר להעביר את המסר גם בצורות אחרות של תוכן, כמו קבצי שמע, סרטוני וידיאו, אינפוגרפיה וכאלה, אבל בכל דרך שלא נבחר – מי שמובילה את המהלך היא הכתיבה. כי הכתיבה, על צורותיה השונות, היא אם כל המדיות (ואגב, גם כדי להעביר מסר באמצעות דיבור או איור - כדאי תחילה לכתוב את הדברים).

בקיצור, יכולת הכתיבה היא מיומנות היסוד של תהליך היצירה של כל תוכן איכותי באמת. אז אם בראש שלך לבנות את העסק שלך באינטרנט, המשמעות היא שיש לפניך שעות רבות של בילוי ליד המקלדת, וכדאי לך להצטייד בכלים שיהפכו את השעות האלה לשעות פרודוקטיביות.

לשם כך, הכנתי עבורך תכנית פעולה בת ארבעה צעדים. רק ארבעה צעדים, שיעזרו לך לייעל וקצר תהליכים, ולכתוב את כל התוכן הדרוש לך – מהר יותר, כאן, עכשיו ומיד.

1. רצוי שתכיר היטב את הנושאים שברצונך לכתוב עליהם
נשמע טריוויאלי למדי, לא? בפועל, אם יש לך כוונה למצב את עצמך כאוטוריטה בתחומך, המשמעות היא שזה הולך לגזול ממך לא מעט זמן. יהיה עליך לקרוא בלי סוף על מה שהולך ומה שמתחדש בתחום. יהיה עליך ללמוד, לנבור, לחקור, להציץ מאחורי הקלעים, להבין את המניעים ואת התיאוריות, להכיר לפני ולפנים את המוצר, את השירות, את השוק, את הלקוחות ואת כל הכוחות הפועלים בסביבה. יהיה עליך להתעדכן כל הזמן אחרת יתברר לך מהר מאוד שנשארת מאחור.

החדשות ה"טובות" הן שהשלב הזה ביצירת התוכן הוא שלב אינסופי ומתמשך. בכל רגע קורה משהו חדש, ותמיד יש עוד משהו מעבר לקשת בענן שכדאי לדעת. החדשות היותר טובות הן, שהחיפוש האינסופי אחר ידע חדש הוא המתכון היעיל ביותר למידע זורם בכפות ידיך - תמיד. מרגע שייווצר החיבור בינך לבין באר הידע - לעולם לא יהיה מצב שייגמרו לך פתאום הרעיונות.   

בשפה המקצועית קוראים לזה תחקיר. כעיתונאית תחקירים בעברי אני יכולה לומר שזה השלב הכי מעניין והכי מאתגר בכתיבה. ויש לו יתרון מובהק נוסף: כשהתחקיר אחלה - כל הכתיבה אחלה. אחלה, היינו: זורמת מאליה (טוב לך) ובעלת ערך לקוראים (טוב לך וטוב להם).

2. כדאי שלתוכן שבכוונתך לייצר יהיה מתווה ברור ומוגדר מראש
ללא יעדים אין כיוון. ללא כיוון אין תוצאה, כמו שלמדה גם עליסה בארץ הפלאות. הנה הציטוט, להנאתך:
"... התוכל לומר לי, בבקשה, באיזו דרך עליי להמשיך מכאן", שאלה עליסה. "... זה תלוי במידה רבה בשאלה לאן את רוצה להגיע", ענה החתול. "לא כל כך אכפת לי לאן", אמרה עליסה. "אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי", אמר החתול...

ולענייננו. הדבר הכי לא נכון לעשות הוא להתיישב מול המקלדת (ע"ע 1) ללא תכנית תוכן ברורה ומוגדרת, ויותר מכך: תוואי כתיבה ברור. איך עושים את זה?

הנה כמה טריקים שיחזיקו את ראשך מעל המים, עד לתהליך מסודר בסדנה לבניית אסטרטגיית תוכן לשיווק אפקטיבי:


    • שלב א – לחשוב מה המסר שברצונך להעביר
    • שלב ב – לבנות שלב ראשוני של מסלול תוכן (נקודות עיקריות, כותרת, כותרות משנה, אנשי מפתח לצטט מהם או לראיין אותם, כתבות קודמות שלך שכדאי להזכיר ולקשר אליהן ועוד). מפה כמו מפה, מאפשרת לתכנן את המסע בצורה ברורה מנקודה לנקודה לאורך תוואי ברור, במקום לתעות בין ההרים והגבעות ללא מסלול (ומהר מאוד, גם ללא מים...). אז קודם בונים מסלול, ואז פשוט הולכים במסלול שבנינו, צעד אחר צעד. 
    • איך אמרנו קודם? כשהמפה אחלה - כל הכתיבה אחלה.

3. הסוד הראשון הוא להגביל את עצמך בכל פעם ל- 30 דקות ולא יותר.
הנה טכניקה מדהימה שמזינה שנים רבים מהקולגות שלי והגיע הזמן לחלוק אותה גם איתך. אבי הרעיון היה יוג'ין שוורץ, אחד מגדולי הקופירייטרים בכל הזמנים. כך זה עובד (וזה מדהים כמה זה עובד):


    • לוקחים טיימר בישול (אפשר להשתמש גם בסמרטפון, אבל עם הטיימר הרבה יותר פשוט להתעסק).
    • מתיישבים למחשב עם כל תוצרי התחקיר, מתווה התוכן וקפה טוב
    • מכוונים את הטיימר ל- 30 דקות ונכנסים לעניין
    • לא קמים, חוזרת שנית, לא קמים מהשולחן לפני תום 30 הדקות והישמע הצלצול הגואל

-          יופי, ו...?


    • הטריק הוא לא לצאת מעורך כדי לכתוב ולא להילחץ. צריך לתת לזמן לעשות את שלו. בהתחלה מארגנים את הניירת. אחר כך מלטפים את החתולה. אחר כך מסדרים עוד קצת את הניירות. בסופו של דבר מתחילים להשתעמם מלא לעשות שום דבר באמת, ואז מתחילים לכתוב.

-          נגיד, אז...?


    • אז ברגע שהטיימר מצלצל – עוזבים את זה. חוזרת שנית: עוזבים את זה והולכים לעשות משהו אחר. רק אחר כך חוזרים לכתיבה לעוד פרק זמן קצוב בטיימר של 30 דקות.

שישה-שבעה פרקי זמן קצובים כאלה במשך היום (שלוש-שלוש וחצי שעות) – יסדרו אותך עם תוכן מעולה בשפע, עד שיהיה לך קשה להבין מה בכלל הייתה הבעיה שלך מלכתחילה...

4. הסוד השני הוא לכתוב. כמה שיותר לכתוב - יותר טוב.
ככל שכותבים יותר (מזה התחלנו, לא? מהצורך שלך, כמשווק באמצעות תוכן, לכתוב והרבה), קל יותר לכתוב. זה קשור למבנה המוח שלנו וזה חוק טבע בלתי ניתן לערעור (בהזדמנות, אני מבטיחה לכתוב רק על זה. זה ממש מעניין, ויש לא מעט קולגות שלי שמתמקצעים בהבנת הקשר בין תפקוד המוח לאפקטיביות הכתיבה השיווקית). אבל זה עוד לא הכל, כי ככל שכותבים יותר - כותבים יותר. וככל שכותבים יותר - אפשר לעשות שיווק אפקטיבי יותר באמצעות תוכן.

זהו. ארבעה צעדים קטנים לכתיבה גדולה ויעילה. ורק רציתי להזכיר את חשיבות התכנון האסטרטגי, שבלעדיו יכול להיות שהתוכן שלך יהיה מעניין מאוד, זורם ונעים, אבל הוא כנראה לא יעשה בשבילך את העבודה השיווקית שבשבילה טרחת לכתוב אותו...

שמי עידית נעמן ואני מומחית לשיווק באמצעות תוכן. על ידי יישום של אסטרטגיות שיווק באמצעות תוכן, וחשיפת הנוסחאות לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, אני מלמדת בעלי עסקים  להגביר את התנועה לאתר, לייצר יותר לידים, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את רווחיות העסק. אני מזמינה אותך להיכנס עכשיו לאתר שלי, http://www.aocm.co.il/ ולהירשם לקורס האינטרנטי החינמי לשיווק באמצעות תוכן, בו תלמד ב- 12 שיעורים קצרים וקלים ליישום, איך להפוך את הידע המקצועי שלך לאיש המכירות האפקטיבי ביותר בעסק שלך. כי התוכן שלך הוא המנוף שלך להצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב