דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפוס: מבריק או מט? 

מאת    [ 12/04/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2388 פעמים ]

תעשיית הדפוס לא נחה על שמריה לעולם. היא דינמית ומשתנה. בניגוד לדימוי שיש לאנשים רבים על עולם הדפוס ("מיושן", "ארכאי"), הוא ממשיך להתפתח ולהשתכלל טכנולוגית בידיהן של כמה מהחברות המובילות בעולם.

אך גם כאשר טכנולוגיית דפוס מתפתחת ומשתנה, עדיין נותרת השאלה הזו - מבריק או מט? כאשר בית דפוס ישאל אותנו אם להדפיס את המוצר על גבי נייר מבריק או מט, תמיד נהיה אובדי עצות. כנראה שיש דברים שלא משתנים. התשובה תלויה בעיצוב עצמו ובמוצר, מידת הבלאי שלו ועוד. אלו יקבעו מהי הבחירה הנכונה עבורך.

נייר מבריק - בתי דפוס מציעים את האופציה הזו כאטרקטיבית, ולא בכדי. נייר מבריק הופך את המוצר (קטלוג, כרטיס ביקור וכו') למוחשי ומלא חיים. הדף הופך למחזיר אור. מי שנהנה במיוחד מהחיות הזו הם הצבעים הכחולים והשחורים, אך גם צבעים נוספים נראים פתאום יותר מלאי חיים. צבעים חמים הופכים לחושניים, צבעים חיוורים הופכים לקרירים. אנשים רבים אוהבים את הברק המרענן הזה, אך יש לזכור כי יש לו גם חסרונות. כאשר מדובר למשל בתפריט, אשר עובר בידיים רבות, עם הזמן הברק יהפוך למעטה לכלוך,  אשר אוגר תביעות אצבעות ואבק.

נייר מט - כל בית דפוס מציע גם אפשרות של נייר מט. נייר זה מציע מראה רך יותר אשר עובד היטב עם עיצובים עכשוויים וסולידיים. עיצובים אשר יש בהם תחושה של רכות, נועם, נראים טוב יותר בעיצוב מט. נייר מט מגביל את האור המשתקף ודוחה תביעות אצבעות ואבק. הוא מצוין עבור מוצרים שצריכים לעבור בין הרבה אנשים. אם מדובר בפולדר שאתה מעביר בפגישות ובמצגות, נייר מט יהיה בחירה טובה ביותר.

אם העיצוב שלך בוהק, מלא בצבע עשיר ואתה רוצים לכבוש את הלקוח - לך על נייר מבריק. אך אם העיצוב רך ומעודן יותר, בחרו בנייר מט.  

בנוסף, נייר מט נחשב היום לנייר ירוק יותר מכיוון שהוא שניתן למחזור. לכן, אם האג'נדה של העסק היא ירוקה וידידותית לסביבה, או אם אתה פונה ללקוחות שחשובה להם איכות הסביבה, לך על נייר מט. הבחירה בנייר ממוחזר תעשה רושם חיובי על אנשים כאלו.

כמובן שבחירת הנייר תלויים גם בטעמך האישי. מהי התחושה שלך? מהי ההעדפה שלך? האם המסר שלך יעבור טוב יותר עם נייר מט או מבריק? היופי שבעיצוב, הוא בכך שאינו צריך להישמע לחוקים. כך שאין שום בעיה שתפר את כל העקרונות שציינו. היצירתיות היא המעלה הגדול ביותר של מוצרי בית דפוס. השורה התחתונה, היא שהמוצר צריך לקדם את המכירות של העסק. אם המטרה הזו מושגת - סימן שהצלחת בבחירתך.  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב