דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתלות שיניים קבועות 

מאת    [ 11/04/2012 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2174 פעמים ]

השתלות שיניים קבועות

יכול מאד להיות שהיינו מעדיפים להימנע מהם, אבל בדרך כלל אין לנו ברירה. טיפולי שיניים הפכו לחיוניים בעולם בו אנו חיים, מבחינה רפואית ואסתטית כאחד. למרבה המזל, עם השנים, ותוך ניצול מיטב הטכנולוגיה, הפכו הטיפולים למגוונים וליעילים יותר. אחד הנפוצים שבהם הוא השתלת שיניים.

כבר עשורים רבים שישנו שחקן מרכזי אחד ברפואת השיניים. שתלים דנטליים מקובלים בעולם כבר זמן רב, אך רק בשנים האחרונות הפכו לנפוצים באותה מידה גם בישראל. התוצאה היא עלייה מרשימה במספר השתלות השיניים, ואינספור אנשים מרוצים.

מהן השתלות שיניים?

כשמדברים על השתלות שיניים, מתכוונים להליך כירורגי שבו מורכבים שתלים דנטליים בתוך הפה, במקום שיניים שנעקרו, נפלו או הפסיקו לתפקד. שתלים אלה עשויים לרוב מטיטניום, חומר חזק ביותר, אשר נשאר איתן שנים על גבי שנים, ומאופיין ברמות יציבות מרשימות.

השתלים הדנטליים מחוברים אל עצמות הלסת, אלא אם כמות העצם שבה קטנה- במקרה כזה, יבוצע הליך נוסף של השתלת עצם. בהמשך יוברג או יודבק הכתר, ולאחריו המבנה הסופי. פה גם נכנס לתמונה יתרון נוסף המובנה בתהליך: בסופו, התוצאה תיראה כמו שיניים אמיתיות לכל דבר ועניין.

כך מבוצעות השתלות השיניים

בדומה לטיפולי שיניים אחרים, הרי שכל השתלה מתחילה, כמובן, בבדיקה אצל רופא, ורצוי כזה אשר מומחה בנושא של השתלות שיניים. הרופא המומחה יצלם את השיניים ויחליט אם מבנה הלסת מתאים בכלל לטיפול מסוג זה. פה תיתכן גם החלטה על טיפול מקדים, כמו השתלת העצם שהזכרנו.

הניתוח עצמו נערך תחת הרדמה מקומית של הפה. במהלכו, מוחדר הבורג אל הלסת, על מנת להוות את הבסיס הראשוני. פה כבר יש חלוקה לשני סוגי השתלות שיניים מרכזיות: כאלה הנערכות ביום אחד (עקירה והשתלה בזו אחר זו), וכאלה המבוססות על תהליך קליטה ארוך של השתל.

המצב האחרון הוא הנפוץ יותר, והוא כולל בתוכו הרכבת מבנה זמני, לכל הפחות עד שהשתל ייקלט על ידי הפה. הליך זה אורך לרוב מספר חודשים, ועלול לטמון בחובו תופעות לוואי מסוימת: כאבים, נפיחויות וכן הלאה. עם זאת, אלה חולפות לרוב תוך מספר שבועות.

הגורמים המשפיעים על מחירי השתלות שיניים

העובדות מראות שהשתלות שיניים מצליחות בלמעלה מ-95% מהמקרים. לכן ברור כי בחירה בטיפול מסוג זה, כאשר יש צורך בו, היא החלטה נבונה. עם זאת, כמו בתחומים אחרים של שיקום הפה, גם כאן ישנה חשיבות למספר רב של גורמים, אשר משפיעים הן על המחיר והן על סיכויי ההצלחה.

בין השתלות השיניים השונות קיים לעיתים פער מחירים עצום, העומד על עשרות אחוזים. הגורמים שעשויים להשפיע על מחיר ההשתלה מגוונים, וכוללים את הרופא המטפל, סוג השתל, משך ההליך, מספר השיניים שיכללו בו וכן הלאה. כשמקדישים תשומת לב ראויה לכל אלה טרם השתלות שיניים ומשקיעים זמן רב בבחירה, מגבירים את סיכויי ההצלחה.

אסף חבה - השתלות שיניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב