דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספרים משומשים - לקרוא בזול 

מאת    [ 11/04/2012 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 2917 פעמים ]

בעבר ילדים היו רגילים לקרוא ונשאבו אל תוך עולם הספרים, אחר האגדות המרתקות בתור ילדים ואחרי ספרי המתח, הקומדיה והשעשוע כאשר המשיכו לגדול.
ככל שנכנסה הטכנולוגיה לתמונה, הטלוויזיה ותוכניותיה, המחשב ומשחקיו, הפלאפונים המתקדמים כמו האייפון בהם יש עשרות אפליקציות מתוחכמות המאפשרות להסיח את הדעת מכל עיסוק שהוא ובמיוחד מקריאה כך הפסיקו יותר ויותר ילדים לקרוא.

כתוצאה מחוסר קריאה מחירי הספרים החלו לנסוק, סופרים וחנויות ספרים יודעים היטב שאם מחירי הספרים יהיו כלכך נמוכים הם לא ירוויחו כי כמעט אין מי שיקרא את הספרים, לכן המחירים המשיכו לעלות וכמו סיפור הביצה והתרנגולת כשמחירים עולים אנשים חוששים לקנות את הספרים במחירים כלכך גבוהים, כך החלו להופיע הרבה חנויות של ספרים משומשים המוכרות ספרים בכמויות גדולות ובמחירים נוחים.
הרבה אספנים של ספרים, היו מוכנים לקנות ספרים משומשים מאנשים שכבר קראו את הספר ולמכור את הספר מיד שניה לאדם אחר המעוניין לקרוא את אותו הספר רק במחיר הרבה יותר זול מחדש.

שוק הספרים המשומשים קיים בישראל כבר למעלה מעשור, הדרישה הגבוהה של הקוראים המעוניינים לקרוא ספרים אך במחירים הוגנים מצד אחד ועודף הספרים המשומשים שהצטבר אצל קוראי הספרים והאספנים מצד שני, גרם לכך שיתחילו לסחור בספרים יד שניה ולהעבירם אל הקורא הבא.
לא כל חנויות הספרים המשומשים פועלות בצורה של קניה ומכירה מיד שניה, ישן חנויות שרק מוכרות ספרים ואילו הספרים שברשותן נאספו במהלך השנים, סוג אחר של חנויות קונות רק ספרים מבוקשים במיוחד ביעידה שהן ימכרו את אותם הספרים במהירות.

היתרונות סקריאת ספרים משומשים הם רבים, מצד אחד וחשוב במיוחד, חסכון עצום בעלויות הספרים, בעוד שספר חדש נניח עולה 100 שקלים, אותו ספר משומש יכול לעלות חצי מחיר. למי שקורא בממוצע ספר אחד בחודש זהו חסכון של מאות שקלים בשנה, למי שקורא יותר מספר אחד בחודש זה בא לידי ביטוי בחיסכון של אלפי שקלים בשנה.
שמירה על איכות הסביבה והטבע הוא יתרון וסף בקניית ספרים משומשים, שכן אין צורך להדפיס עוד ועוד ספרים, אם מישהו אחד קרא את הספר הוא יכול למכור את אותו הספר לקורא הבא אחריו ובכך להמנע מהדפסת עותק נוסף של אותו ספר ובכך למנוע חטיבה של עצים נוספים.
היתרון השלישי הוא שמירה על ערך הספר והנוסטלגיה, אם אמרנו קודם שהיום הילדים כמעט ולא קוראים ספרים הרי שחנויות ספרים משומשים הן בעלות ערך רגשי גבוה ושומרות בתוכן הרבה מאוד רגע והרגשה של פעם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב