דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה קלינית - יתרונותיה 

מאת    [ 10/04/2012 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2544 פעמים ]

כשהתזונה היא מרכיב כל כך חשוב בגופנו (הרי דיאטות, למשל, הן משהו שחלקנו לא יכולים בלעדיו) - זה יכול בקלות להפוך מיתרון לחיסרון ואף לפגוע בנו באופן רציני.

מהי תזונה קלינית?

תזונה קלינית היא למעשה הכנת מתכוני בריאות באמצעות אנשי מקצוע המוסמכים לכך, כאלו המחזיקים בידע וניסיון רב באשר להשפעתם של מזונות שונים על הגוף בהתאם לצורכי אותו אדם. תזונאית קלינית יודעת לקבוע בדיוק מה הגוף צריך להתפתחות ולקיום אורח חיים תקין ובריא הרבה יותר, עם סיכוי נמוך במיוחד לתחלואה. אלו למעשה דיאטות בריאותיות.

תחום התזונה הקלינית אינו פוסח גם על אופן צריכת הנוזלים. לשתייה יש השפעה רבה על חיינו: הסתגלות למשקאות מסוימים עלולה להיות קטלנית לגוף האדם לאורך שנים. לדוגמא, אדם המתרגל למשקאות ממותקים בלבד, עלול לפגוע בגופו ולהביא למחלות שונות הקשורות לסוכר בגופו עם חלוף השנים.

מה ממליצים הרופאים במסגרת דיאטות קליניות?

הרופאים ממליצים על שינויים בהרגלי התזונה, על פי המצב הבריאותי. בזמן מחלה, חלילה, ישנו תפריט דיאטה מסוים שיש לדבוק בו, על פי הנחיותיהם. בשפעת, לדוגמא, ימליצו רופאים רבים על אכילת מזונות כמו מרק, אורז, בשר ועוד, לחיזוק הגוף ולהתמודדות קלה יותר עם המחלה. שלשולים מצריכים תפריט שונה, עם פחות מוצרים המוכנים בטיגון ומכילים שמן, ויותר פחמימות לחיזוק הגוף.

בתחום התזונה הקלינית נוכל למצוא דוגמאות רבות בהן רופאים ממליצים לשנות את הרגלי התזונה, על מנת להבריא באופן מהיר ובטוח הרבה יותר. תזונה נכונה היא הדרך להתמודד טוב יותר עם מחלות ובעיות שונות במערכת הבריאותית של גופנו.

דיאטות קליניות והשמנת יתר

השמנה היא גם כן בעיה בריאותית, שלעיתים עלולה להפוך לקשה מאוד לפתרון. היא עלולה לפגוע בבריאות האדם ולהביא לבעיות חמורות כמו סתימת עורקים, כולסטרול גבוה בדם, בעיות פרקים ואף סרטן.

תפריט דיאטה קליני עוזר למעשה לבצע דיאטה בריאה יותר, על ידי מאכל של מוצרים בריאים ומזינים במיוחד להורדה נכונה במשקל הגוף - ללא פגיעה בו כתוצאה מהרעבה ומחסור בסיבים תזונתיים כאלו ואחרים.

גיל המטופל משפיע גם הוא על תפריט האדם ולכל גיל נקבע תפריט וסוגי מזון שונים בהתאם לצרכיו. בגיל צעיר, לדוגמא, ישנו דגש רב על התפתחות האדם ומוחו, לכן ההעדפה היא לצרוך מוצרים רבים המכילים את אבות המזון - מרכיבים הנדרשים להתפתחות הגוף והמוח בצורה האופטימלית. למטופל מבוגר יותר יומלץ תפריט קליני שונה, הנשען על סידן ומאכלים עתירי אנרגיה, המועילים לגוף ההולך ונחלש.

למען תאריך ימיך...

תזונה קלינית חשובה בכל שלב ושלב בחיים ודואגת לספק לכל אדם ואדם את מיטב המרכיבים התזונתיים לפעילות תקינה ובריאה יותר של גופו לאורך שנים, ללא פגיעה במערכת העיכול ואיברים אחרים בגוף.

דיאטה לפי סוג דם, לפי גיל או מצב בריאותי מונעת השמנת יתר, שומרת על כמות סוכרים תקינה, רמת סידן המבטיחה התפתחות של העצמות ועוד מגוון רחב של מרכיבים שהופכים אותנו לבריאים יותר. דיאטות קליניות, בפירוש, יכולות להביא לאריכות ימים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב