דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום פטנטים בישראל עלויות וכדאיות 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2360 פעמים ]

רישום פטנטים בישראל עלויות הנה שאלה שעולה על ידי ממציאים רבים השוקלים לפנות להליך רישום פטנט, העלויות הכרוכות ברישום פטנט משתנות בין התחומים השונים ולפי מורכבות או "פשטות" ההמצאה, כמו כן סוג ההליכים והאגרות הנלוות לבקשות המוגשות לרשות הפטנטים. בנוסף הגדרת ההמצאה ושלב "הבשלות" של הפרטים, עלויות רישום פטנטים בישראל מורכבות ממספר רכיבים, ממציאים לעיתים חושבים שבכדי לרשום פטנט בישראל מדובר בהוצאה של מאות אלפי שקלים אך אין זה כך, ההוצאה ועלויות רישום פטנטים בישראל קטנות בהרבה מההכנסות הפוטנציאליות במרבית המוצרים, כמו כן ניתן לדחות עלויות רבות בשנים במידה ואסטרטגיה זו משרתת את הממציא, לחילופין ניתן להקדים את העלויות במידת הצורך ובמקרים המתאימים, יש להתייעץ בשאלות אלו ואחרות לכל מקרה ומקרה עם עורך פטנטים.

עלויות רישום פטנטים בישראל מתחלקות במספר רכיבים, ביניהם, תחילה "בשלות" המידע הטכני המצוי בידי הממציא, לעיתים עורך הפטנטים אין לו די מידע טכני בכדי לערוך בקשה לפטנט, לכן הוא יבקש מהממציא לפנות לצוות טכני חברות לפיתוח שיספקו מידע ושרטוטים לעורך הפטנטים.

מרכיב נוסף הנו עלות האגרות, נכון לתאריך 3.4.12 האגרה להגשת פטנט בישראל הנה 1,245 ש"ח, אך יש אגרות נוספות לבקשות שונות במידה ואלו יוגשו, למשל שינוי כתובת או תיקון טעות סופר, מדובר באגרה של 239 ש"ח. לעיתים מוגשות בקשות לרשות הפטנטים לבקשת PCT סוג אגרות אלו יקרות יותר אך אינם נועדו לצורך האגרה לרישום פטנטים בישראל.

מרכיב נוסף הנו שכר הטרחה של עורך פטנטים, עבודת עורכי הפטנטים הנה מורכבת ונבחנת לפי מהות העבודה, ישנם משרדים שעובדים לפי בסיס של שעות עבודה, הבעיה שמעלים ממציאים רבים שאינם יודעים מהי תהה העלות לאחר העריכה, לכן אפשר למצוא משרדים שנותנים הצעת מחיר עם עלות מראש בא הם מפרטים את העלות ומה נכלל בעלות זו. כמו כן יש לזכור שלאחר הגשת בקשת הפטנט בוחן פטנטים מטעם רשות הפטנטים יבחן את הבקשה, עבור מענה ותיקונים לבוחן הפטנטים עורך הפטנטים גובה שכר טרחה נוסף.

לכן ממציאים שואלים עצמם האם כדאי לשלם לעורך פטנטים בכדי להגן על ההמצאה, שאלה זו תלויה בפוטנציאל של ההמצאה ובכדאיות המסחרית עבור הממציא או תמורות אחרות שממציאים לעיתים מחפשים כמו הכרה וכבוד בקרב אנשי המקצוע, אך רוב הממציאים בוחנים את עלות רישום הפטנט בישראל בעיניים של כדאיות כלכלית, קרי האם שווה להשקיע העלות רישום פטנט בכדי למסחר ולמכור או לייצר את ההמצאה, שאלה זו שלובה גם סובייקטיבית לכל ממציא וממציא, אחד יגיד שאם יקבל 50,000 ש"ח על המצאתו בכך יסתפק, השני יגיד שפחות מעשרה מיליון שקלים אינם מעניינים אותו.

אב טיפוס פטנטים והמצאות - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים והמצאות, בניית אבי טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב