דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטנטים ישראלים 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 1855 פעמים ]

בישראל תחום המחקר והפיתוח הנו משאב חשוב הנובע בין השאר מההון האנושי, מהתרבות והסביבה לה נחשפים תושבי מדינת ישראל, לכן באופן יחסי לעומת העולם פטנטים ישראלים רבים נרשמים על ידי ממציאים ובעלי פטנטים בכל תחומי החיים.

פטנטים ישראלים רשומים אלו מהווים יתרון למדינה ולתעשייה הישראלית וכמו כן מניבים הכנסה לממציאים שמוצאים פתרונות שונים וייחודיים בהם הם נתקלים. הממציאים פעמים רבות אינם אלו שבסופו של דבר ייצרו או ימכרו את ההמצאה הרשומה כפטנט, רבים מהממציאים יפנו לאפיקים של חיפוש משקיעים ושותפים אסטרטגיים שישקיעו בהמצאה החדשה. החשש של מרבית הממציאים הוא מפני גילוי של המצאתם למשקיעים פוטנציאליים שיכולים במקום להשקיע בהמצאה ולשתף פעולה עם הממציא, לפתח ולמכור את המוצר או התהליך החדש מבלי לשתף את הממציא בהכנסות ממכירת המוצרים או הזכויות. לכן ממציאים נעזרים בפטנטים רשומים ישראלים בכדי להגן על המצאתם הנחשפת בפני חברות ומשקיעים שונים.

ממציא שמגיש בקשת פטנט בישראל במידה וזו עונה על דרישות חוק הפטנטים יקבל פטנט המקנה לו מונופול למשך עשרים שנה מיום הגשתו בתוך תחומי מדינת ישראל, אך הממציאים מעוניינים להגן על המצאתם גם מחוץ לישראל, לכן ישנם מספר אמנות בינלאומיות המאפשרות לממציא שהגיש בקשה לפטנט לשמור את התאריך בו הוגשה הבקשה לפטנט ישראלי לשלב מאוחר יותר, קרי להגשת הבקשות לפטנטים מחוץ לישראל, שמירת התאריך מכונה תאריך בכורה, לפי אמנת פאריס שהנה אחת מהאמנות החשובות בתחום הפטנטים, בעל בקשת פטנט שהגיש בקשה לפטנט בישראל יכול להגיש בקשה מחוץ לישראל במדינות החתומות על האמנה עם תאריך הבכורה הישראלי, אך אחד התנאים הוא שהגשת הבקשה מחוץ לישראל תהיה בטרם חלפו 12 חודשים מיום הגשת הבקשה הישראלית. בדרך זו הממציא יכול לדחות את עלויות הגשת בקשות פטנטים מחוץ לישראל למשך פחות משנה, רבים הם הממציאים שבתקופה זו יחפשו מימון ומשקיעים להמצאתם, בכדי שיממנו את עלויות בקשות הפטנטים בעולם, עלויות פיתוח המוצר למשל תכנון וייצור דגם, אב טיפוס, עלויות ייצור שיווק ופרסום.

אך פעמים רבות רשות הפטנטים תעניק פטנטים ישראלים לאחר תקופת 12 החודשים שלפי אמנת פאריס, לכן ניתן להשתמש בהמשך באמנות נוספות כמו אמנת PCT המאפשרת הארכה נוספת של שמירה על תאריך הבכורה או שניתן להשתמש בהליכים אחרים לקיצור זמנים שעליהם יש להתייעץ עם עורך פטנטים. פטנטים ישראלים רק לאחר שנרשמים, ניתן לומר שמדובר בפטנט רשום, רק לאחר שהפטנט רשום הוא מעניק זכות מונופול לבעליו, קרי כאשר מדובר בפטנט ברישום הנמצא עדיין בבחינה ברשות הפטנטים אין עדיין זכות מונופול להמצאה.

 

אב טיפוס פטנטים והמצאות בע"מ - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים והמצאות, בניית אבי טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב