דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניית דירה יד שנייה - כל מה שצריך לדעת 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2759 פעמים ]

שנים רבות, פועלת חברת אופקים - בדק בית, ומסייעת לרוכשי דירה מיד שנייה לקבל את ההחלטות הנכונות. עם השנים ועם הניסיון שהצטבר בבחינתם של מאות דירות מובא כאן מיצוי התהליך המחשבתי ומה באמת  חשוב לדעת לפני שקונים דירה:

לפני הכול נסייג ונאמר את הדברים הבאים: בדיקת בית יד שנייה מן הבחינה ההנדסית נעשית על ידי אופקים ועל ידי מהנדס יוסי פרי שנים רבות ומוערכת על ידי מי ששכר את שרותיה אך מאמר זה בה להדגיש דבר אחר לחלוטין: הבדיקה ההנדסית הינה רק חלק ממכלול שלם של בדיקות ובחירות שיש לבצע וסכומם הכולל יקבע אם הדירה תירכש בסופו של דבר.

מהן הבחינות האלו ואיך ניגשים אליהם: 

מיקום מיקום מיקום: מחירה של דירה ומידת משיכתה נובע ברוב המקרים ממיקומה. טוב יעשו רוכשי הדירות אם יתנו ציון איכות ומשקל איכות למרכיב המיקום שישוקלל לאחר זאת ביחס לכל מרכיביה של הדירה. כדאי אף לערוך טבלה שכזו כאשר כל אחד מבני הזוג נותן את הערכים הסובייקטיביים שלו ולאחר זאת מתקיים דיון להשוואת התוצאות.

בדרך כלל כשהדירה מוצאת חן מאד בעיני האחד מתהווה מאבק תת הכרתי בינו ובין הצד האחר תוך הפעלת לחץ פסיכולוגי מסוג" אם לא נקנה עכשיו הדירה תתימכר לאחרים..." חשוב לדעת כי מניסיוננו ומניסיון מתווכים איתם שוחחנו שדירה אינה נמכרת בחטף. משא ומתן מבשיל לעיתים תוך שבועות ולעיתים תוך חודשים ויש לכם את כל הזמן הדרוש לצורך בחינה זו.

גיאומטריה של הבית: בית מרובע עדיף על בית מלבני. ככל שהבית צר יותר כך ערכו קטן יותר מאחר וסידור הפנימי של החדרים שבו הופך קשה יותר. נסו לדרג את הבית בהקשר של הגיאומטריה. בחנו את גובה החלל. ככל שזה גבוה יותר, יהיו לבית זה יתרונות רבים מבחינת נוחות ותפקוד.

נחזור למיקום: מהו מיקום: מיקום הבית מתייחס לפרמטרים רבים: עיר או מושב? קרבה למוסדות חינוך וגני ילדים, קרבה לקוי מתח גבוה, כיווני אויר, קומה? קרבה למרכזים קהילתיים, קרבה למרכזי מסחר, רחוב ראשי או משני, מרכז שכונה או פאתיה. כל אלו גם יחד משפיעים על ערכו של הבית ומהוים משקל חשוב בקבלת ההחלטה הנכונה.

מצבו הפיזי של הבית: נוכחנו, חברת אופקים בדק בית, עם השנים כי למצבו הפיזי של הבית משמעות חשובה בערכו הכולל. בואו נעשה תרגיל מחשבתי: אם קיימים שני בתים האחד מטופח וגרים בו אלו המתכוונים למוכרו ואילו הבית האחר הינו בית המושכר לאחרים והבעלים מתכוון למוכרו כמות שהוא. באילו מהבתים הייתם בוחרים? רגע, לא סיימנו, כמובן שהבית המושקע יתומחר יקר יותר אבל מה שחשוב להבין הוא שהבית שלא היה מושקע והכיל שוכרים הוא כזה שלא תמיד כדאי היה להשקיע בו. כי אולי לא כיף היה לגור בו מלכתחילה. נסדר את הדברים: גם אם רמת ההשקעה בבית תישתווה עתה ונניח שהבעלים של הדירה המושכרת יוסיפו מכיסם וישקיעו עוד בנכס, אין הדבר דומה לדירה האחרת. הדירה האחרת נועדה למגורים. היא שווה יותר בשל זאת. מסקנה חפשו דירות הנמכרות על ידי מי שגר בהם, חפשו דירות שהסיבה למכירתן הינו מעבר עיר או מדינה או גידול הנפשות במשפחה. אור אדום יידלק אם הדירה נמכרת ולא התגוררו בה קודם למכירתה או גרים בה אחרים. ו...לפני שאתם מתנפלים על קביעתנו זו זכרו שתמיד יש יוצאים מן הכלל: אנשים שיש להם יותר מדירה "שווה" אחת, או אנשים שזוהי דירת ירושה שלהם או סתם אנשים שלא מכירים היטב את מחיר השוק.

ואם אחר שקלול כל הפרמטרים האלו מביאים אתכם למסקנה כי הדירה ראויה, הזמינו בדק בית לדירה מיד שנייה. בחנו את מצבה הפיזי וכמו אוטו מיד שנייה, סכמועם המוכר על הפחתה במחיר לפי הממצאים.

יוסי פרי, מהנדס אזרחי, בוגר הטכניון בחיפה משנת 1993 . מהנדס ראשי בחברת אופקים, חברה לבדק בית ואיתור ליקויי בנייה, ייעוץ לבונה הפרטי, תכנון וניהול פרוייקטים בבנייה. כתובת 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב