דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה לברצלונה - כמה זה הולך לעלות ואיך לקבל כסף בחזרה? 

מאת    [ 07/04/2012 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 4915 פעמים ]

 

ברצלונה היא אחת הערים היקרות באירופה(ובעולם), ובשנים האחרונות עלתה מהמקום ה56 במדד 10 הערים היקרות בעולם למקום ה31. כדאי לקחת בחשבון כשמתכננים טיסה לברצלונה שעלויות המחיה בעיר הן גבוהות וכדאי לתכנן תקציב בהתאם.  לינה במלון בינוני מתחילה מ70 יורו ויכולה להגיע עד ל250 יורו ללילה לחדר זוגי. ארוחה במסעדה מתחילה באזור ה20 יורו ומגיעה עד ל70 יורו. ארוחות במסעדות מדרג נמוך יותר ומסעדות רחוב הן משמעותית זולות יותר ומחירן נע בסביבות ה10 יורו(ארוחה במק'דונלדס לדוגמא תעלה לכם אחרי טיסה לברצלונה בערך 6 יורו).

לחלק מהמוזיאונים בעיר יש ימים במהלך השבוע שבהם הכניסה בחינם. אם תלונו במלון סביר, ותשמרו על תקציב האוכל שלכם אתם יכולים לצפות כשאתם מתכננים טיסה לברצלונה להוצאה יומית שתהיה באזור ה100-150 יורו ליום(כולל הוצאות לינה ותחבורה).

מי שמתכנן טיסה לברצלונה על תקציב מאוד מוגבל, ישן בהוסטלים ואוכל בעיקר מסופרמרקטים יכול להוריד את סעיף ההוצאות היומי שלו לבערך 50 או 60 יורו ליום.

 

כסף:  המטבע בספרד, כמו ברוב מדינות האיחוד האירופאי הוא היורו. (נכון לאפריל 2012, שער היורו- שקל הוא: 1 יורו = 4.9 שקלים חדשים). לרוב אם תחפשו טוב בישראל תמצאו שערי המרה יותר טובים מאשר אם תמירו כסף אחרי טיסה לברצלונה,

חשוב לציין! כדאי לקחת בחשבון במהלך תכנון טיסה לברצלונה שבעיר  יש בעיה משמעותית של כייסות וגניבות.  ברחוב, באטרקציות העיקריות ובמרכז העיר הרבה תיירם מוצאים את עצמם לפתע ללא ארנק או כרטיס אשראי. לכן כדאי להיות תמיד על המשמר(מומלץ מאוד שמסמכים חשובים וסכומים גדולים של מזומן יהיו או עליכם בפאוצ'ים מוסתרים או בכספת במלון). במידה ולא שפר עליכם מזלכם ונתקלתם בתופעה, מומלץ לדווח למשטרה על מנת לקבל טופס על דיווח גניבה, הטופס הזה יאפשר לכם לקבל פיצוי מהביטוח במידה ועשיתם כזה לפני הטיסה לברצלונה.

במידה ואחרי הטיסה לברצלונה אתם נזקקים להוצאות עוד מזומנים, ניתן למשוך כספים ישירות מהכספומטים באזור, באמצעות כרטיס האשראי שלכם( חשוב! יש לוודא לפני הטיסה לברצלונה כי ברשותכם כרטיס אשראי בין לאומי בין 16 ספרות שפתוח לפעילות בחו"ל, כרטיסי אשראי בני 8 ספרות הם מקומיים ולא יאפשרו לכם לבצע פעולות רכישה בחו"ל).אומנם תאלצו לשלם עמלת המרה לחברת האשראי, אך פעולה זו מאפשרת לכם להסתובב עם סכומים קטנים יחסית של כסף אחרי הטיסה לברצלונה, ועדיף לשלם עוד כמה סנטים על עמלה אבל להסתובב ברחבי העיר בראש שקט.

מיסים והחזרים אחרי טיסה לברצלונה: בספרד, כמו ברוב מדינות אירופה, מונהג מס ערך מוסף(מע"מ), שנקרא שם IVA (impuesto sobre el valor añadido). המס על סחורות עומד על 16%, המס על לינה ומסעדות עומד על 7%. המחירים בספרד לרוב(אבל לא תמיד, וכדאי לבדוק לפני הרכישה) כוללים מע"מ.

אחרי טיסה לברצלונה, תוכלו לדרוש החזר מס בסך של 16% מכל הסחורות שרכשתם במידה וסך התשלום הכולל באותה חנות היה מעל ל90.15 יורו. בשביל לדרוש את ההחזר גשו לפקיד בחנות שבה בוצעה הרכישה ובקשו טופס החזר מס(cashback), דאגו לשדך את החשבונית לטופס(הטופס צריך להיות ממולא על ידי נציג החנות).

בשביל לדרוש את החזר המס, גשו עם סך כל הטפסים שמולאו בעבורכם, עם החשבוניות, ועם דרכון וכרטיס עליה למטוס(boarding pass) לדוכן המכס בנמל התעופה(כשאתם חוזרים מהטיסה לברצלונה). חשוב! בשביל לקבל את החזר המס אתם צריכים להיות לפני שלב הצ'ק אין במטוס ולכן כדאי שתיגשו לדוכן לפני שאתם נגשים לדלפק חברת התעופה.

לעוד מידע בכל הנוגע לפרוצדורת החזרי המס והמע"מ בספרד ניתן לבדוק את האתר הבא: http://www.taxfreeworldwide.com/

 

דריך טיולים המתמחה ב: טיסה לניו יורק, טיסה לפריז, טיסה לאמסטרדם, טיסה ללונדון, טיסה לברצלונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב