דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתאים את מערכת השמע הביתית לעיצוב הבית 

מאת    [ 07/04/2012 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 6777 פעמים ]

כיצד להתאים את מערכת השמע הביתית לעיצוב הבית?

רובנו משקיעים הרבה מחשבה בעיצוב הבית וגם לא מעט תקציב. ההתלבטויות בנושא הן בדרך כלל רבות וקשורות לתחומים רבים הנכללים בנושא של "עיצוב בית". בין אם מדובר בבית שכור, דירה קטנה או בנכס קנוי שמתכננים להנות ממנו שנים רבות בעתיד, כל אחד היה רוצה להנות מנוחיות ואווירה "ביתית חמה", ולכן אוכלוסיות רבות משקיעות מאמצים בעיצוב הבית לפי טעמם האישי. הסטודנטים שבינינו יחפשו אולי פריט או שניים בטווח מחירים נמוך (או אפילו יותר טוב – שקיבלו במתנה) שיוסיף אופי לחדר או לסלון, גם אם מדובר בדירת שותפים. אנשים מבוגרים יותר ינסו אולי לבדוק מה הם הפריטים אותם הם יכולים להוסיף לצורך עיצוב הבית שגם מעידים בצורה מסוימת על ה"סטטוס" שלהם. אחד הנושאים הכרוכים בדרך כלל בהקשר של עיצוב הבית הוא מערכת סטריאו ביתית וגם בנושא זה יש מגוון בחירה. בזמן האחרון אנו מבינים כי לאיכות השמע ממערכת המולטימדיה שלנו ישנה חשיבות רבה, במיוחד לאור העובדה כי הסאונד המופק ממסכי הטלויזיה הדקים של זמננו, ירוד בלשון המעטה.

מערכת סטריאו בחדרים שונים בבית

אחד הפרמטרים שנלקחים בחשבון בזמן תכנון התאמת מערכת שמע לעיצוב הבית, היא החלל בו רוצים למקם אותה והיעד אותו היא תשמש. ישנם אנשים המייעדים חדר נפרד למערכת קולנוע ביתית (מערכת שמע כחלק ממנו), אותו הם מעצבים ומוסיפים בידוד אקוסטי במיוחד על מנת לקבל בו חוויה אופטימאלית של צפייה בסרט. במקרה שכזה, חשיבות הצליל המתקבל ממערכת שמע איכותית תהיה זהה או גבוהה מהחשיבות העיצובית של מערכת השמע והצורה בה היא משתלבת בחדר, לסאונד (גלי קול) יש צורה ומומנט תנועה. אחרים יבחרו למקם את מערכת השמע בחדר העבודה או בסלון, על מנת להשתמש בה לצורך האזנה למוזיקה דרך נגן מסויים או על מנת להאזין לערוצי הטלויזיה השונים – וכאן הפרמטרים החשובים הם אחרים.

מה כדאי לקחת בחשבון כשמדובר במערכת שמע ביתית?

מערכת קולנוע ביתית יכולה להיות מורכבת ממספר משתנה של רמקולים, לכן אם מדובר בחלל קטן כדאי לוותר על כמות רמקולים גדולה או לחילופין לשקול להשתמש ברמקולים שקועים. כמו כן, גודל החלל משפיע גם על איכות הצליל המתקבל, כמו גם מספר החפצים הממוקמים בו וצפיפותם – חפצים גדולים ו"רכים" כמו כורסאות או ספות נוטים לבלוע חלק מהצליל, ואילו אחרים נוטים לחסום אותו. על מנת שמערכת השמע תשתלב בצורה הכי מתאימה לעיצוב הבית, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני קבלת ההחלטה. החלטה שגויה עלולה להוביל לבזבוז מיותר בכסף ולניצול מינימלי של איכות הסאונד לעומת ההשקעה הכספית. מערכות קולנוע ביתיות מונות מספר כה רב של מותגים, איכויות ואלמנטים שללא ידע מקצועי אודות השוני ביניהם וכיצד הרכבתם מתאימה לכל חדר וצורה, באמת שניתן לומר "חבל על הכסף". במידה והדבר מתאפשר, נסו למתוח את גבול התקציב כמה מאות בודדות יותר על מנת להנות משירות ייעוץ מקצועי של איש מקצוע בתחום. הכי חשבו שתהנו מחווית הרכישה.

סטריאו סאונד מערכות - שיווק מערכות קולנוע ביתי ושירות התקנות מקצועי


טלפון: 052-9097651


בברכה, צוות סטריאו סאונד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב