דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון פיננסי בגיל השלישי - עדיין לא מאוחר! 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 1890 פעמים ]

תכנון פיננסי בגיל השלישי - עדיין לא מאוחר!

 

גם אם ניהלת את חסכונותיך והשקעותיך הפיננסיים באותו אופן לאורך שנים, מכוח ההרגל, אין דבר המונע ממך לשנות, לרענן, להתאים וגם לתקן את התכנון והביצוע הפיננסי כדי שיתאים למצבך הנוכחי ויסייע לך במקסום נכסיך.

 

אמיר דרורי בשיתוף עם שירי הדני, מתכננת פיננסית בכירה, פיוניר תכנון פיננסי

  

מתי לאחרונה בדקת את מצבך הפיננסי והתאמתו לנסיבות חייך? איני מתכוונת דווקא לקרן הפנסיה, שכן בשלב זה המצב הינו נתון ואינו בר שינוי, אלא לקופות הגמל, קרנות ההשתלמות וכל השקעה אחרת שברשותכם, כמו למשל תיק מנוהל בבית השקעות ותוכניות חיסכון, בהם מומלץ לבדוק האם עדיין קיימת התאמה לשלב זה בחייכם וצרכיכם האישיים.

ההתאמה האופטימאלית נעוצה בבחינת מטרת ההשקעה, שכן לכל השקעה מטרה שונה. האם מטרתך להשלים הכנסה? (ולכן ניתן להשאיר את הקרן ולהשתמש בריבית); האם יש לך צורך בחיסכון למטרת דיור מוגן וביטוח סיעודי? (ולכן נבחר אולי באפיק חיסכון שמרני יותר); או האם הכסף מיועד דווקא לדור הבא? (אין חובת נזילות ולכן ניתן לבחור באסטרטגיית צמיחה הכוללת ני"ע ומוצרים פיננסיים אחרים).

 

זהירות מוקשים!

בגיל השלישי נוטים לחשוב כי השקעה בפיקדונות מהווה אלטרנטיבה בטוחה מחד וכי השקעה בנדל"ן מניב הינה אפיק השקעה אטרקטיבי ומשתלם מאידך. האומנם? כיום הפיקדונות אמנם בטוחים מאוד אך התשואות נמוכות ואינן עומדות בקצב שיעור גידול האינפלציה, כך שבסופו של דבר ערך הכסף נשחק משמעותית. בנדל"ן מניב, למרות הביטחון שמספק החזקת נכס פיזי, לא נלקחים בחשבון פעמים רבות קשיי התחזוקה, ניהול הדיירים ובעיית הנזילות (המייצרת קושי ואי ודאות במקרה של צורך במימוש מהיר).

בנוסף, בניגוד לתיק המנוהל באופן מקצועי, בחשבון ני"ע בניהול עצמי בבנק, האחריות לניהול נופלת עליך בלבד! זוהי אחריות כבדה הדורשת זמן פנוי למעקב ובחינה כמו גם ידע מקצועי רב.

 

פיזור יתר

פעמים רבות אני נתקלת בגמלאים אשר אינם מיודעים בדבר נכסים פיננסיים שונים שיש ברשותם. הכיצד? לאורך השנים נפתחות עבורם קרנות וקופות ממעסיקים שונים אשר מנוהלות על ידי מוסדות פיננסיים שונים. לא פעם יד ימין אינה יודעת על יד שמאל, ואז קיימות כפילויות והוצאות מיותרות על דמי ניהול, למשל.

מסיבה זו מומלץ לבחון היטב, באמצעות איש מקצוע, את כלל הנכסים הפיננסיים שברשותך ולבצע מצד אחד איחוד של השקעות לצורך יצירת אופטימיזציה והפחתת ההוצאות, ומצד שני שמירה על פיזור השקעות נכון על מנת לעמוד במטרות שהוגדרו מראש.

איש אינו אוהב לחטט בניירות ובדו"חות השונים אך בחינה שכזו תסייע לך ותתרום להשגת שקט נפשי פיננסי לך ולבני משפחתך. אף פעם לא מאוחר מדי!

 

 

 

כותבת הכתבה היא מתכננת פיננסית בכירה בחברת פיוניר תכנון פיננסי (92) בע"מ, אשר הינה בעלת רישיון לשיווק השקעות ולא לייעוץ השקעות ויתכנו לה זיקות למוצרים הפיננסים המוזכרים לעיל.

 

כתבה זו אינה מהווה ייעוץ משפטי, מיסוי או חשבונאי, או המלצה להשקעה, או הצעה לרכישת או מכירת מוצרים פיננסיים מכל סוג שהוא ואינה מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. על אף שנעשו מאמצים סבירים בהכנת כתבה זו, בהתבסס על מקורות הנחשבים למהימנים, הכתבה משקפת את הדעות המובעות בה נכון למועד כתיבתה וכפופה לשינויים בכל עת ללא הודעה מוקדמת. פיוניר תכנון פיננסי (92) בע"מ, ו/או כל גוף אחר מקבוצת פיוניר, אינם נותנים ערובה כלשהי לגבי שלמות ודיוק המידע ולא יישאו בכל אחריות לכל נזק ו/או הפסד שייגרם משימוש במידע המפורט לעיל.

רק אם מענין אותך לתכנן נכון את השקעותיך, לחץ על הקישור ותקבל בחינם את הדו"ח המיוחד לבעלי הון, החושף את הדרכים להצליח בהשקעות בשוק ההון. לקבלת הדו"ח המיוחד ? חינם ? לחץ על הקישור:http://gemel.amir-drori.com/?page_id=129




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב