דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג ישראל כמדינת ספורט עממי 

מאת    [ 27/12/2007 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2760 פעמים ]


"הקושי הוא לשכנע את התייר לבוא לישראל בפעם הראשונה" אמר לאחרונה האורח בישראל לוראן רומני, מנכ"ל רשות התיירות הצרפתית, האיש האחראי לשימורה של צרפת כיעד התיירות הבינלאומית מספר אחד בעולם.

גורמי התיירות בארץ מודעים לקושי העצום בהגברת התיירות לישראל הנובע מתדמיתה השלילית של המדינה ולכולם ברור שזירת הסכסוך הישראלי-פלסטינאי אינה מהווה הזמנה אטרקטיבית לבוא לכאן לבקר, לנפוש, לבלות.

מתוך תחושת חוסר ברירה מתמקדים מאמצי השיווק של ישראל ב"משוכנעים", יהודים ונוצרים אוונגליסטיים אוהדי ישראל שתמונת המצב הביטחוני גרועה ככל שתהיה אינה מרתיעה אותם מלבוא בשערי המדינה.

המוחות היצירתיים ביותר במדינה תרים ללא הרף אחר "חומרי גלם תדמיתיים" שיש בכוחם לייצר דימויים חיוביים העשויים לסייע בהבאת "הבלתי-משוכנעים" כתיירים לישראל .

8 פרסי נובל בהם זכו מדענים ישראליים בשנים האחרונות לצד אין ספור פיתוחים טכנולוגיים, מדעיים ורפואיים חלקם מצילי נפש לא משנים את המאזן השלילי בתדמיתה של ישראל, המדינה שהוגדרה במחקר בינלאומי "המדינה המסוכנת ביותר לשלום העולם" ומחקר אחר הגדירה "מדינה לא כיפית..".

אחדים מאוהדי נבחרת אנגליה בכדורגל שליוו את נבחרתם למשחק ברמת-גן אמרו לי באופן כמעט גורף שהתרשמותם החיובית מישראל הייתה מעבר לכל ציפיותיהם וככלל הודו באזני שלולא המשחק ספק אם היו מעלים על דעתם להגיע לכאן.

הספורט במרבית מדינות העולם מהווה כיום כור היתוך אדיר ליצירת מוקדי עניין של ההמונים, עובדה המניעה מיליוני אוהדי ספורט מרחבי העולם להגיע לתחרויות ומפגשי ספורט בין מדינות .

די לעקוב אחר מאמצי השיווק האדירים של מדינות בעולם המתחרות על הזכות לארח טורנירים בינלאומיים בהבינם אל נכון את הפרמיה האדירה הצפויה באירוח תיירים מכל העולם , תרומה נכבדה למשק המקומי, לענף התיירות כמו גם לתדמית הלאומית.

דוגמה אחת מיני רבות היא ברצלונה שארחה את המשחקים האולימפיים בשנת 1992 ומאז הפכה לעיר התיירות התוססת של אירופה.

קשה לראות את ישראל כבמה עולמית לתחרויות ספורט הישגי ככדורגל או כדורסל אך זאת לדעת :
ישראל הופכת בשנים האחרונות למדינה תוססת של ספורט עממי ואתגרי , מרוצי מרתון , תחרויות טריאתלון, מסלולי אופניים ורכב 4/4, תחרויות סנפלינג ושיט ומה לא.

ישראל מציעה לספורטאים כ- 300 ימי שמש בשנה , רצועת חוף לכל אורך המדינה לצד חבלי ארץ מגוונים, מהמדבר בדרום עד הנוף ההררי בצפון - נתוני שטח מעודדים בכל קנה מידה.

נדרשת תובנה שיווקית יצירתית , וכזו נמצאת כאן בשפע, לתרגם את הפוטנציאל התדמיתי של אתרי ההיסטוריה והתנ"ך בהם משופעת המדינה למותגי ספורט עממי בינלאומיים בנוסח
Dead Sea Marathon, Masada Down Hill, Tiberias Triathlon, Caesarea Windsurfing Cup, River Jordan Kayak Challenge

המודעות ההולכת וגוברת בכל העולם ליתרונות הבריאותיים הגלומים בפעילות ספורטיבית יוצרת קבוצות "משוגעים לעניין" המחפשים כל העת אתגרי ספורט חדשים על פני הגלובוס.

לא יהיה זה מופרך להניח שרבים מחובבי הרכיבה באופניים, המכורים לתחרויות הטריאתלון או הג'וגרים והאצנים לסוגיהם עשויים "להעלים עין" מהשפעות של התדמית הבינלאומית של ישראל בבואם לסמן ביומנם את מסלול התחרות הבא שלהם מעבר לים.

המציאות המעודדת בשטח מסמלת הזדמנות לטפח בעולם את תדמית הספורט העממי של ישראל וניתן לפעול ביעילות בעיקר באמצעות האינטרנט המאפשר פילוח מרבי של קהלי "המשוגעים לדבר" בעולם.

האינטרנט מסייע מעשית בבניית מסדי שיווק יעילים ומאפשר לקדם ויראלית את המסר השיווקי ברשתות חברתיות ולא פחות חשוב, לייצר קמפיינים מנצחים בתקציבים שגם מדינת ישראל יכולה לעמוד בהם.
ולמה בעצם לא לרוץ קדימה בסיסמא
Israel . Where sport is also a religion.

------------------------------------------------------------------------------------------------







דני צימט, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית, MSPC תקשורת המונים, אוניברסיטת קלארק, ארה"ב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב