דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך אתם יכולים גם לשמוח בפסח וגם לא לעלות במשקל?!! 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 3355 פעמים ]

 

נכון שעם התקרב הפסח, עם הדיבור הכללי והתקשורתי סביב כל מה שמאיים לבוא עלינו ומה ש'צריך' להכין לחג- נדמה ששתי האופציות שלפנינו הן: או הפצצה האיראנית או סדר פסח...?!!

כמו עם התחמשות האיראנים- מניעה תמיד טובה יותר מפעולה בדיעבד. לכן, לכבוד חג החירות, בחרתי בחופש באמצעות ברכה שאיחלה לי אשה חכמה לראש שנה אחד:  "פחות 'צריכים' ויותר חיוכים".

נו, מילא, אתם אומרים- איך אפשר פחות 'צריכים' בפסח- חג ה'צריכים'? הרי 'צריך' לנקות ה-כ-ל כולל פאנלים וחלונות (ולא חשוב שהאובך ממילא יחרב את הניקיון), וצריך לבשל 8 סוגי בשר, 3 מרקים, 20 סלטים וארבעה קינוחים, וצריך לערוך את השולחן כך, וצריך לקנות מתנות לכולם וצריך...וצריך...וצריך...

אה...כן, ועוד 'צריך' אחד- 'צריך'  לאכול מכל מה שעל השולחן כי:  זה כבר פה.../לא נעים מהמארחת..../אי אפשר להתאפק.../ משעמם לי.../ כשאני אוכלת אני לא צריכה להתמודד עם תשובות לשאלות מביכות.../ זה מאפשר לי להתחמק מ.../ אני פשוט כל כך עייף/ ככה יהיה לי על מה לקטר לפני, תוך כדי ובסיום שבוע החג. (בחרו את האופציה/ות המתאימה/ות לכם).

רובנו אוכלים יותר מדי בחג הפסח, ולאו דווקא מרעב. זה אולי היה בסדר, אלמלא הבריאות ומצב הרוח, שלא תמיד מגיבים בחיוב לעניין. כדאי לדעת שלסטרס יש מקום חשוב בחוסר היכולת שלנו לעמוד בפיתויים, אז אם בישורת האחרונה של המרוץ לקראת החג אתם מרגישים מותשים – יש סיכוי טוב שאתם בסטרס והוא מחרב לכם את הכוחות כרגע, ויקשה על החיוכים בערב הסדר.

מסיבה זו, וכיוון שאני מכירה את ה'צריכים' מקרוב, הכנתי לכם כמה טיפים קטנים, כיצד להפוך את הצריכים לחיוכים:


    • אפילו בימים האחרונים לפני החג, בררו עם עצמכם: " האם המשימות שלי הן כאלה ש'באמת' צריך לעשות, או שאני עושה אותן כי נראה לי שזה מה שמצופה ממני?" ואז- בררו האם מתאים לכם לעמוד במה שאחרים חושבים ש'צריך', או שאתם מעדיפים במקום זה- חיוכים.
    • בצעו כל בוקר את תרגילי האנרגיה שבספרון: 5 דקות ביום ויש לכם יום נפלא
    • אם כל מי שנכנס לחדר שכרגע סיימתם לנקות, שלא לומר המטבח, נראה לכם כמו אויב- סימן שאתם בעומס יתר, ועדיף לשחרר לפני שרעידת האדמה שאתם חושבים שאתם חווים תהפוך להר געש לוהט. אז אם אתם מכירים את שיטת EFT- תופפו את התיפוף הבא להורדת הסטרס:

תופפו בנקודת הקראטה וחזרו על המשפטים הבאים:

"למרות כל הלחץ הזה לקראת הפסח, אני אוהב/ת ומקבל/ת את עצמי בכל מקרה"

"למרות כל הדברים שנשארו לי לעשות לפני החג, ושגורמים לי להרגיש לחוץ/ה- אני מקבלת את עצמי בכל מקרה"

"למרות כל הדברים שנדמה לי שאני חייב/ת להספיק לפני הפסח, אני בוחר/ת להיות רגוע/ה ונינוח/ה ולעשות את מה שאני בוחר/ת כחשוב"

משפטי חזרה בנקודות התיפוף בפנים ובגוף:

סיבוב ראשון- " הלחץ מהדברים שצריך להספיק"

סיבוב שני- "אני בוחר/ת להיות רגוע/ה ונינוח/ה"

סיבוב שלישי- להתחיל ב" הלחץ מהדברים שצריך להספיק", ובנקודה הבאה- "אני בוחר/ת להיות רגוע/ה ונינוח/ה". להמשיך להחליף כך בין הנקודות.

נשמו עמוק ושחררו אוויר לאט. שתו קצת מים, והרימו רגליים למספר דקות.

*אין צורך לחזור לנקודת הקראטה בין הסיבובים.

אם אינכם מכירים את שיטת EFT- היכנסו לסרטון שבקישור: החופש לבחור ותוכלו במספר דקות ללמוד את השיטה.

אם תתופפו כפעמיים ביום, תגיעו לשולחן הסדר רגועים ונינוחים.

במצב זה גם תאכלו פחות, כיוון שתוכלו לוותר על אכילה מלחץ או שעמום.


    • ואם תרגישו שלמרות שאתם רגועים יותר, עדיין אתם מתקשים לעמוד בפני הפיתויים, והסדר הולך לחרב לכם את תוכנית הדיאטה- נסו את הטריק הבא- שיטת התיפוף הנסתר:

הסתכלו על המנה שכל כך מפתה אתכם. האם אתם רוצים אותה מתוך רעב, שעמום, מתח או עייפות? ועכשיו-  שמרו את שתי הידיים מתחת לשולחן, ועסו את נקודת הקראטה כשאתם אומרים לעצמכם: "למרות שאני מת/ה לאכול את...(המנה הזו)- אני בוחר/ת לוותר עליה עכשיו". חזרו על המשפט הזה כשאתם לוחצים על נקודות האצבעות באופן הבא: בעזרת האגודל והאצבע של יד ימין אתם לוחצים על שני צידי הציפורן של האגודל ביד שמאל. עברו לשני צידי הציפורן של האצבע ביד שמאל, ואחר כך לאצבע האמצעית וכך עד לזרת. חזרו על כך עד שתחושו שההשתוקקות לאוכל, או הקושי לומר "לא תודה" מתפוגגים.

מומלץ מאד ללמד את בני הזוג או הילדים את הטריק, אבל אל תתפלאו אם פתאום כולם יוותרו על תוספת. כך יישאר יותר לארוחת הצהריים של שבת...

שיהיה חג הפסח הזה חג בו תבחרו בחופש מה'צריכים' ותרבו בחיוכים!!!

 

 

מילכה לאון, מ.א. מנחה בשיטת  EFT- לשחרור מלחץ וסטרס, שחרור מכאבים, שחרור ממחשבות מגבילות בדרך לחיים של שפע ובריאות. מתמחה בניתוח תנועה לאבאן-ברטנייף, מלמדת תרפיסטים באוניברסיטת חיפה ובמסגרות עצמאיות בארץ ובחו"ל. עוסקת שנים רבות בקשר שבין תנועה, אנרגיה ומצבים רגשיים והבעתיים. משלבת ניסיון וידע מתוך LabanAnalysis, Body Mind Centering , מחול, יוגה, הנחיית קבוצות, פילאטס ומשחק. מנחה בשיטת EFT, מלמדת סדנאות וקורסים בשיטה זו לאנשי מקצוע ולקהל הרחב. עובדת עם יחידים וקבוצות.  www.eft4life.co.il milca@eft4life.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב