דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרגילי מוח ® Brain Gym בעבודה 

מאת    [ 26/12/2007 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 3269 פעמים ]

בעולם העסקי המודרני של המאה ה-21 נראה כי האתגר הניהולי הגדול ביותר הוא יצירת יתרון תחרותי בכל רגע נתון הנובע מהטמעת האסטרטגיה העסקית בכל רובדי הארגון באופן מהיר ואפקטיבי. הדינאמיקה העסקית ותהליכי הגלובליזציה מחייבים גמישות, זיהוי הזדמנות והתאמת האסטרטגיות ודרכי הפעולה לתנאי השוק המשתנים. לא בכדי מראים המחקרים את הניתוק בין העשייה הניהולית למטרות הארגון. רק 22% מהמנהלים מזהים קשר ברור בין עבודתם לבין היעדים החשובים של הארגון ורק 54% יודעים מה עליהם לעשות על מנת להגיע למטרות הללו. (גאלופ)

הגורם האנושי בעבודה הולך ותופס מקום מרכזי יותר מתמיד בחיי ארגונים וניהולם. עם ההתפתחות המהירה של ארגוני ידע, הופכים הניהול בכלל ודרכי ניהול המשאב האנושי בפרט גורם מכריע בהצלחת הארגון והשגת יעדיו. בעיות ניהוליות רבות להן נחשפים ארגונים מקורן בהתנהגות הגורם האנושי ודרכי ניהולו. התפיסה הניהולית מתבססת על הצורך בגישה שיטתית לנושא של גיוס, שימור ופיתוח של המשאב האנושי, שבכל ארגון הוא האמצעי העיקרי של הוצאה לפועל של מטרות הארגון. פיתוח אישי של העובד טומן בחובו רווח כפול הן לעובד באופן אישי והן לארגון. פיתוח עובדים וטיפוחם משפיעים על העסקתם של עובדים שבעי רצון יותר, מונעים, יוזמים, חושבים, מעורבים, שותפים, יעילים ומייעלים, בעלי ידע רב יותר, המסוגלים להשפיע ולשמש דוגמה אישית, תוך הפנמת יעדי הארגון והשגתם באופן מיטבי ואפקטיבי.

תרגילי מוח ® Brain Gym  הם חלק מתכנית מקיפה לשיפור יכולות ומיומנויות. ד"ר פול דניסון, מפתח ומייסד התוכנית, גייס את המומחיות שלו בחינוך ויצר שיטה לבניית למידה חדשה על חוויות בתנועה. תרגילי מוח היא שיטה המאפשרת שיפור התפקוד של האדם בחיי היומיום ברמה הפיסית-גופנית, רגשית ומנטאלית-קוגנטיבית באמצעות תנועה. השיטה מבוססת על תהליך מובנה הכולל תרגילי תנועה פשוטים ומהנים היוצרים מסלולים עצביים חדשים למוח והמשפרים את הקשרים בין מרכזי השליטה במוח תוך כדי התמקדות במטרות ספציפיות.

מתועלות סדנת תרגילי מוח ® Brain Gym בארגון:


    • מפתחת אנשים בארגון לממש יכולותיהם ולהעצים עצמם וסביבתם.
    • מוכיחה לעובדים שהארגון משקיע בהם ממקום של הערכה.
    • מגבירה מחויבות, אחריות ומוטיבציה.
    • מאפשרת ביתר עוצמה להשיג מטרות ארגוניות.

חניכה אישית-עסקית הינה מיוחדת בכך שהיא מובילה את הארגון לתוצאות עסקיות רצויות דרך פעילות להעצמה אישית ומימוש הפוטנציאל האישי. כל עובד, מנהל זעיר ואף בכיר "תקוע" בנושאים שונים - תכנון, כספים, תקשורת עם עובדים, שיווק, ניהול יומיומי ועוד. על מנת להוביל את העסק לתוצאות מיטביות, יש צורך לחנוך את העובד או בעל העסק אישית ולהוביל אותו לפריצת דרך בתחומים בהם הוא "תקוע" אישית. תהליך העבודה בתרגילי מוח מצייד את התלמיד בתהליך עם כלים שבהם יוכל להשתמש כך שהתוצאות שמושגות הן ארוכות טווח.

סיפורי הצלחה

הסיפור האישי שלי - עם סיום סדנת תרגילי מוח הראשונה שלי שבתי לעבודתי בחברת הייטק גדולה. קודם לסדנה קודמתי לתפקיד חדש ואחד מהמטלות שלי היתה לחולל דו"ח שבועי מורכב שהמנהל שלי יצר. מכיוון שהדו"ח היה חדשני ומורכב נאלצתי להיעזר במנהל שלי בעבודה על הדו"ח והדבר גזל שעות רבות משנינו. כאשר שבתי לעבודה והגיע היום של הדו"ח, המנהל שלי היה עסוק והחלטתי להתחיל בדו"ח בעצמי. להפתעתי הגמורה סיימתי את הדו"ח בשעה וחצי. כאשר המנהל שלי התפנה, קרא לי לבוא לעבוד על הדו"ח. הראיתי לו את הדו"ח כפי שביצעתי אותו. בו במקום, המנהל שלי אמר לי שהוא מבקש שאביא לו את החשבונית של הסדנה. כאשר עשיתי זאת, הוא אמר ש"אין לי ספק שהסדנה שיפרה את הביצועים שלך בעבודה בצורה משמעותית ובמיוחד בא הדבר לידי ביטוי בדו"ח השבועי, לכן החלטתי להעניק לך את הסדנה במתנה".

א.א. סטודנטית בת 26, ניגשה לראיון עבודה עם סיום סדנת תרגילי מוח. התפקיד דרש ידע ונסיון בניהול חשבונות למשרה מלאה. א.א. היתה ללא נסיון ובכוונתה לעבוד רק חצי משרה. היא עברה בהצלחה את ראיון העבודה והתקבלה לעבודה בחצי משרה.

ח.ח. גננת בחרה לשפר את נושא האצלת סמכויות. הגננת סיפרה שהיא מתקשה להאציל סמכויות לסייעת ולעובדים אחרים בגן ובמקום זאת כל נטל העבודה נופל על כתפיה. לאחר איזון לפעולה בארגון הצליחה הגננת לשפר את יכולת הארגון שלה בעבודה ובמיוחד בנושא האצלת סמכויות. היא סיפרה בגאווה כיצד כעת היא מרגישה שהעומס בעבודה מתחלק עם העובדים הנוספים שכעת "מתלוננים" על כך שהיא מעבידה אותם יותר.

לקבלת טיפים ותרגילים לשיפור יכולות ומיומנויות , הצטרף לניוזלטר דרך האתר תרגילי מוח בשבילי.

יונית שינטל מדריכה להצלחות
מוסמכת בשיטת תרגילי מוח ® Brain Gym
מנחת סדנאות והרצאות למגזר הפרטי והעיסקי
לקבלת טיפים ותרגילים לשיפור יכולות ומיומנויות,
http://www.braingym4me.co.il
צרו קשר: 054-2340233



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב