דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסוכסכת עם בעלך? - יש פיתרון פשוט לפיוס ולשלום בית 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 744   [ נצפה 3508 פעמים ]

מסוכסכת עם בעלך? - יש פיתרון פשוט לפיוס ולשלום בית 

 

 

השפה של הגברים - היררכיה

 

גברים ונשים תופסים את המציאות אחרת ולכן מדברים בשפות שונות. אצל נשים, השפה הבסיסית היא אופקית. אצל גברים השפה הבסיסית היא דווקא אנכית.

 

פירושו של דבר שנשים רואות דברים בצורה שיוויונית. הן מתקשות להבדיל בין טפל ועיקר והן אינן אוהבות ליצור העדפות או סדרי עדיפויות. חלוקת הקשב שלהן היא רחבה והן מעדיפות לפעול בו זמנית בכמה מישורים. נשים נוטות לייחס לכל דבר משקל טוטאלי והן נותנות דגש מיוחד על יחסים. אצל גברים, המצב הוא למרבה הפלא הפוך לחלוטין. גברים רואים את החיים בצורה תחרותית, יש חזקים ויש חלשים. גברים מייחסים לדברים שונים חשיבות שונה. גברים מדברים בשפה צבאית של היררכיה וקל להם לבצע חלוקת קשב לינארית שבה כל פעם הם מטפלים ומתייחסים לדבר אחד בלבד. גברים מייחסים משקל עצום לתוצאות ולביצוע משימות.  

 

 

 

גבר כעוס הוא גבר פגוע - על פי הבנתו

 

מרבית הנשים אינן מבינות כלל את השפה הגברית. הן פגועות בשל ההתנהגות של הגבר כלפיהן, כי הן אינן מודעות לשוני שלו והן מצפות ממנו להיות אישה ולתקשר איתן כאילו הוא מאותו הכוכב ממנו הן הגיעו.

 

כשאישה פועלת מול גבר בצורה שיוויונית - היא פוגעת בו, גם אם בצורה לא מודעת וללא שום כוונה. עבור הגבר הממוצע - אין מושג כזה שיוויון, אלא יש מושג שנקרא מאמץ והישגים. אם הגבר מתאמץ יותר מהאישה - מבחינתו הוא מעליה. אצל נשים המושג הזה "מעליה" או "מתחתיה" אינו קיים, כי עבור נשים כולם שווים ללא קשר לכלום. אצל גברים אין שוויון כלל, אלא יש חזקים וחלשים, וההבדל ביניהם נמדד במידת ההשקעה, המאמץ, היכולות והתוצאות שהם מביאים.    

 

 

 

צייתנות מובילה לכבוד הדדי - במהירות מפתיעה

 

רוב הנשים אינן קולטות את השוני בין גברים ונשים והן פועלות מול גברים בצורה שיוויונית ביותר. התוצאה היא אומללה: הגברים נפגעים, כבודם נרמס מבחינתם, הם כעוסים ופוגעניים, לעיתים תוקפניים כלפי הנשים שלהן, הנשים אינן מבינות מדוע הגברים מתייחסים אליהן בחוסר כבוד ומעגל האיבה הולך ומתרחב, מבלי שתהיה הבנה בסיסית לאופן שבו התהליכים העדינים והעמוקים הללו מתרחשים.

 

ברגע שאישה מחליטה לדבר בשפה של הגבר - התוצאות יכולות להפתיע את האישה ואת הגבר גם יחד. לדבר בשפה של הגבר פירושו לדבר ברמה היררכית, בשפה של עליונים ותחתונים, ברמה של תוצאות ושל ביצועים. המשמעות היא שאם אישה מעניקה לגבר כבוד באמצעות יכולת ביצוע, תוצאות, מאמץ והיררכיה היא תזכה מצידו לכבוד ולהערכה, כי סוף סוף היא מבינה את צרכיו ושפתו. 

 

 

 

10 סיבות מדוע צייתנות אינה כניעה 

 

נשים רבות מסרבות באופן עיקש לדבר בשפתו של הגבר שלהן בטענה שהיררכיה, כבוד, דירוג וצייתנות הם דבר משפיל, דוחה, סקסיסטי ופרימיטיבי. עוד הן טוענות שבעידן המודרני גברים ונשים שווים ולכן אין עליונים ואין תחתונים. אולם, טענות אלה הן בדיוק הטענות שרק מרחיבות את מעגל האיבה והמאבק בין גברים ונשים. הסירוב הבסיסי של נשים לציית נובע מבורות והוא מוביל לתוצאה ההפוכה מזו שהן מצפות לה: יותר מאבקים, יותר אגרסיביות, יותר ויכוחים ופחות הערכה, אהבה והתחשבות הדדית.

 

ישנן 10 סיבות מדוע כבוד וצייתנות של האישה לגבר אינה בגדר השפלה או כניעה:

 

1. כולם מצייתים למישהו בעולם הזה. הגבר מציית לאביו, האישה לבוס, הילדים להורים וכיו"ב. צייתנות אינה מילה גסה אלא הדרך בה העולם פועל.

2. צייתנות מובילה לסדר בתקשורת ולחיסכון יקר באנרגיה של ויכוחים עקרים, כי גם אחרי אלף שיחות גבר לא ישתנה ולא ישנה את גישתו לחיים.

3. צייתנות דווקא מובילה להערכה של הגבר כלפי האישה - כי יחס גורר יחס ומי שמעניקה כבוד מקבלת כבוד בחזרה.

4. חוסר צייתנות, מרדנות, התרסה ומאבקים מובילים באופן חד משמעי לשנאה, ליחסים כוחניים ולחוסר סיפוק בזוגיות.

5. צייתנות פעמים רבות מובילה לא רק להרמוניה אלא גם להתחשבות גדולה יותר של הגבר באישה ולצייתנות שלו כלפיה.

6. לעיתים קרובות, כשהאישה עושה את רצונו של הגבר - דווקא אז הגבר מעוניין לעשות את רצונה של האישה באופן טבעי ומתוכו.

7. ללא צייתנות וכבוד לא יוכלו להיות יחסים מבוססי אמון בין גבר לאישה. גבר שאינו מאמין באשתו גם לא יתמסר אליה או יאהב אותה לעולם.

8. צייתנות בבית גורמת לכל המשפחה ליישר קו ולהיות משפחה רגועה, שקטה ונעימה. אישה מרדנית מתסיסה גם את הילדים למרוד בסמכות.

9. ויכוחים הם הדרך הארוכה והקשה לשלום בית מלאכותי ומזוייף. צייתנות היא הדרך הקצרה ביותר לפיוס וליציבות אמיתית בזוגיות.

10. האנרגיה שאישה משקיעה במאבק עם הבעל גדולה עשרות מונים מהאנרגיה שעליה להשקיע במשך שנייה או שתיים של צייתנות.

 

 

וטיפ לסיום: דווקא הנשים הצייתניות הן נשים בעלות העוצמה הגדולה יותר והזוגיות הטובה יותר. מרבית הנשים המרדניות הן נשים מבולבלות, כוחניות, עצובות ועצבניות שאינן יודעות מה הן רוצות מעצמן, סובלות מיחס מנוכר של הבעל או בן הזוג, אינן מרוצות מחיי האהבה שלהן ואינן מוצאות את המנוחה והנחלה הזוגית.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב