דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגיות של משיכה ודחייה בטיפולי הידרותרפיה 

מאת    [ 26/03/2012 ]

מילים במאמר: 734   [ נצפה 3456 פעמים ]

מתוך הראיונות עלו נושאים חוזרים לגבי משיכה ודחייה שהמטפלים חשו למטופליהם בזמן הטיפול ההידרותרפי. כלל המטפלים ציינו כי היו פעמים בהן חשו דחייה ממטופליהם, והיו מספר מטפלים, רובם גברים, שחשו משיכה למטופלות. אחד מהם אף ציין כי הדבר מפריע לעבודתו. כלל המטפלים בהידרותרפיה ציינו כי הם מנסים להמשיך בעבודתם כרגיל, למרות תחושות המשיכה והדחייה. 


 


משיכה למטופלים:

ארבעה מטפלים, שלושה מהם גברים, ציינו כי הם חשים לעתים משיכה למטופלים. מלבד מטפל אחד, שטען כי כשעולות בו תחושות של משיכה למטופלים הדבר מפריע לעבודתו, ציינו שאר המטפלים כי הם מתייחסים לסוגיית המשיכה למטופלים כדבר טבעי, ומצליחים להניח את תחושותיהם בצד ולהמשיך בטיפול בצורה מיטבית. דוגמאות:


א': "בתחילת דרכי יצא לי לא להבדיל בדברים וכן נמשכתי למטופלות אבל ברמה הטבעית. היום האתגר הטיפולי מאוד מעניין אותי. משיכה בטוח מרגישים. זה נהיה משהו נורא מופרד. אתה יכול ללכת ברחוב ולהגיד כן, אני נמשך. משיכה– אם אני מרגיש משיכה אני את העבודה שלי לא יכול לעשות כמו שצריך. זה נכון שהמטופל בעיניים עצומות. אבל אני את העבודה שלי לא יכול לעשות, אני בפריז".


ע': "יצא לי להרגיש משיכה, כן, בעיקר לנשים, לגוף חלק, נעים ורגיש, בעיקר לכתפיים..".


ת': "תשמעי זה יכול לקרות, יכול לבוא לי מטופל חתיך, ויש פה לא מעט שמגיעים...תשמעי יש אולי משיכה מינימאלית, אני יכולה להסתכל עליו ולהגיד הוא חתיך אבל טיפול זה טיפול. אני אגיד איזה חתיך הוא אבל זה לא ישנה את הטיפול. גם אם זה מעורר דברים, זה נשאר אצלי, אני לא אתחיל עם מטופל ולא ארמוז לו. אני מאוד דואגת לעשות את ההפרדה הזאת".


 


דחייה ממטופלים

: שלושה מטפלים ציינו כי הם נתקלו בתחושות של דחייה ממטופלים, בעיקר סביב נושאים של אסתטיקה- ניקיון, ריח לא נעים, שיעור ושומן. דוגמאות:


י': "קורה לפעמים שמישהו בא לא נקי ואז זה לא נעים, אבל אין מה לעשות".


ע': "מגברים הרגשתי יותר דחייה אם הם היו שעירים גדולים שמנים. זה היה  לא נעים לגעת בהם. גם כשראיתי את הגוף עוד לפני הטיפול מחוץ למים זה משהו שעשה לי לא נעים. חוסר נעימות, חוסר נוחות".


ת': "אני לא זוכרת משהו ספציפי, אבל אני יכולה להגיד לך מהן הסיטואציות שיותר קשה לי איתן. אין לי בעיות עם שערות או עם שומן, אבל יש לי בעיה עם מישהו מאוד מסריח. עם ריח קשה לי".


 


התמודדות עם תחושת של דחייה:

 


המטפלים ציינו כי הדרך המרכזית להתמודד על תחושות של דחייה כלפי מטופלים היא לכבד אותם ואת המקום שלהם, ולחשוב בראש וראשונה על מטרות טיפול הידרותרפיה.


מטפל אחד ציין גם כי מרכיב הוותק הוא מרכיב חשוב בהתמודדות עם דחייה, וכי ככל שעובר הזמן הוא מצליח להיות יותר מקצועי ולעסוק פחות באסתטיקה. מטפלת אחת אמרה שההתמודדות שלה במצבים של תחושות דחייה מאוד קשה, והיא עדיין לא מצליחה להפריד תחושות אלה ולמנוע מהן לפגוע בטיפול. דוגמאות:


א': "מבחינת דחייה, אז יש טריקים של מטפלים, אתה יכול לבחור את כמות ורמת המגע שאתה עושה. זה עניין של בגרות וניסיון. ככל שאתה יותר מתבגר לתוך המקצוע, אתה רואה את האנשים יותר ויותר כמטופלים, ואתה יכול להעמיק את רמת הטיפול. כשאתה בתחילת הדרך היכולות המקצועיות שלך נמוכות, אז מה שאתה מתעסק איתו זה האסתטיקה. אבל היום כשאני יודע הרבה אז העניין שלי משתנה. פחות מעניין אותי איך הבן אדם נראה. אני פשוט עוצר, נושם. יש תחושה של שקט. וזהו עד שזה עובר. וממשיכים הלאה".


נ': "אני חושבת שאם למישהו יש דחייה מזה, הוא לא מנסה אפילו לעבוד בכזה דבר. אני ראיתי הורים שלא יכולים לגעת בילד, זה נורא, אתה בעצמך לא יכול, ואז זה אשמה, זה מטורף. אני זוכרת איזה אמא אחת שלא יכלה אפילו להישאר בטיפול. היא אמרה לי אני הולכת, אני לא יכולה. אז אני מבינה. זה לא משהו שאני אומרת שהוא לא יכול אז הוא לא בסדר, ממש לא".


ק': "גם כשיש פחות כימיה, וזה יכול לקרות, גם מהצד שלו וגם מהצד שלי, זה עובר מייד. יש מטרה פה של טיפול או של לימוד".


 


כל המטפלים נאלצים להתמודד עם תחושות של משיכה ודחיה כלפי המטופלים. תחושות המשיכה חזקות בד"כ יותר אצל מטפלים גברים, אולם גם מטפלות נתקלות מדי פעם במטופלים נאים שמושכים את תשומת ליבן יותר. ככלל, המטפלים מתעלמים מכך ומעניקים טיפול מקצועי והולם.


תחושות הדחיה נובעות בד"כ על רקע אסתטיקה של המטופל (ריח גוף, שומן, שיער...) אולם גם כאן, לרוב, מפתחים המטפלים כלים להתעלם מההפרעה ולתת טיפול הידרותרפי איכותי.

גבי טפרברג, מנכ"ל גלגל הצלה, המרכז ללימודי שחייה, הידרותרפיה   טלפון: 09-7679623 09-7664529 פקס: 09-7668475 אתר: הידרותרפיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב