דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לרכוש מקרר משפחתי 

מאת    [ 26/03/2012 ]

מילים במאמר: 724   [ נצפה 4082 פעמים ]

קונים מקרר חדש? איך תבחרו את המקרר המתאים לכם ביותר? קניית מקרר היא רכישה יקרה למדי למשק הבית, וכזו שאמורה לשרוד לשנים רבות. כאשר אנו מעוניינים לקנות מקרר חדש שישרת את משפחתנו לזמן רב, חשוב לסקור את המקררים המוצעים בשוק בהתאמה לצרכים היומיומיים של בני הבית, וכמובן לשקול את המקררים המתאימים לפי העלות שלהם. חשוב לשים לב שעלות המקרר אינה מסתכמת במחירו בעת הקנייה בלבד, אלא גם בצריכת החשמל, שהרי המקרר צורך חשמל ללא הפסקה, וכידוע, תעריפי החשמל מצויים בעליה תמידית. 

ישנם 3 סוגי מקררים:

מקרר עם מקפיא עליון: מקררים המגיעים בטווח רחב של מידות רוחב, עומק וגובה המאפשר לכם לבחור את המקרר המתאים לכם מבחינת גודל המטבח או מספר הנפשות בבית. מחירם זול יחסית והם חסכוניים יותר בחשמל ביחס לשאר הסוגים. הקיבולת המרבית של מקררים מסוג זה היא 650 ליטר, קטן יחסית. תא הקפאה עליון מאפשר גישה נוחה ומדפיו רחבים יחסית (מתאים להקפיא קרטון פיצה). המלצה: מתאים למשפחה בת מספר נפשות קטן יחסית, שהמחיר מהווה שיקול מכריע בקנייה, כאשר ישנה בעיה של מקום במטבח.

מקרר עם מקפיא תחתון: מגוון המקררים מסוג זה מצומצם, מה שמגביל אותנו באפשרויות התאמת המקרר לגודל המטבח (מה גם שמקרר עם תא הקפאה תחתון דורש מרחב גדול לפתיחת הדלת) או לקיבולת הרצויה בהתאם למספר הנפשות בבית. תא ההקפאה גדול בהשוואה למקפיא עליון אך הגישה אליו נוחה פחות. הקיבולת המרבית למקרר מסוג זה נעה סביב 700 ליטר. ביחס למקרר עם תא הקפאה עליון, מקרר זה יקר מעט יותר ופחות חסכוני בחשמל. המלצה: מתאים למשפחות בעלות 4 נפשות או יותר שהקפאה אינה הצד החזק שלהן, המעדיפות את נוחות הקירור על פני נוחות ההקפאה.

מקררים מסוג דלת לצד דלת: המקררים היקרים, המעוצבים והמאובזרים יותר מבין 3 הסוגים. ישנם שלושה סוגים 


    • מקרר עם 2 דלתות: הקלאסי בקטגוריה, שתי דלתות, זו לצד זו, לכל אורך המקרר. הצד הימני משמש לקירור והשמאלי להקפאה. מקרר רחב יחסית, אך הדלתות הצרות אינן דורשות מרווח פתיחה גדול ולכן ניתן להתאימו כמעט בכל מטבח. קיבולת ממוצעת למקררים אלו עומדת על 780 ליטרים. הגישה לשני הצדדים נוחה, אך המדפים צרים יחסית (לא מתאימים לאחסון סירי בישול ענקיים). גם מגירת הירקות אינה נדיבה כל כך במקום ותא ההקפאה אף הוא צר יחסית. המקרר משודרג באביזרי נוחות כסטנדרט, כמו קיוסק, פיקוד דיגיטלי, בקרת טמפרטורה ועוד. חשוב להבין כי לכל התוספות הללו יש מחיר המתבטא בעלות המקרר ובעליית הסיכוי לתקלות. המלצה: מתאים למשפחות צעירות עם מקום מוגבל במטבח, בעלות יכולת כלכלית גבוהה מהממוצע שאינן קונות ומבשלות למספר נפשות רב.
    • מקרר עם 3 דלתות: המקפיא נמצא למטה לכל רוחב המקרר ומעליו תא קירור עם שתי דלתות זו לצד זו ללא הפרדה של מחיצה. במקרה הזה, גם תא הקירור וגם תא ההקפאה נדיבים בגודלם ומאפשרים לאחסן כלים ומזון במכלים רחבים. קיבולת מקרר זה נעה בין 600 ל- 780 ליטרים (מאפשר לכל משפחה להתאים את גודל המקרר למספר הנפשות בבית) וצריכת החשמל שלו אינה חסכונית כמו מקררים בעלי 2 דלתות. גם מקרר זה עשיר בשכלולים ובפונקציות מיוחדות המייקרות אותו. המלצה: מתאים למשפחות שדרושה להם קיבולת גבוהה, המרבה לצרוך מוצרים קפואים ולבשל לכמות גדולה יחסית של מסובים, שיכולות להרשות לעצמן מקרר משוכלל, גדול ומעוצב.

 

פרמטרים נוספים שכדאי לקחת בחשבון:

גודל = כסף: מקרר גדול יותר עולה יותר, צורך יותר חשמל וככל שהוא משוכלל יותר, כך גדל הסיכוי שמשהו יתקלקל. למשפחה ממוצעת יתאים מקרר בנפח של 600 - 500 ליטרים. החליטו על יחס החלוקה הרצוי בין תא הקירור לתא ההקפאה בהתאם לכמויות המזון הטרי והקפוא שאתם צורכים.

כיוון פתיחת הדלת: חשוב לוודא שסביבת המקרר מאפשרת פתיחה לרווחה של דלת המקרר, בזווית המאפשרת לשלוף מדף החוצה בקלות. חשוב לבחור את כיוון פתיחת הדלת בהתאם למיקומו של המקרר במטבח.

מדפים: סוג המדפים ישפיע על נוחות השימוש במקרר ועל הניקוי. במרבית המקררים ניתן לשנות את מיקום המדפים ולהתאימם לגובה הנוח לכם. דלת המקרר משופעת בתאים, במדפים ובמכלים ייעודיים לאחסון פריטים קטנים. בחרו אותם בהתאם לכמויות ולסוגי הפריטים המיועדים לאחסון (כמות וגודל הביצים שאתם רוכשים, בקבוקי השתייה שאתם צורכים ועוד). ואל תשכחו - אתם אלו שתנקו אותם.

צריכת חשמל: בדקו את דירוג צריכת החשמל של המקרר המופיע בתווית האנרגיה הצמודה אליו. A הדרגה החסכונית ביותר, G הבזבזנית ביותר. בנוסף, מקררי אינוונטר (מקררים המצוידים במדחסים בטכנולוגיית אינוונטר) חסכוניים יותר בצריכת החשמל.

מותג: ישנם מותגים שונים, יוקרתיים יותר או פחות, בעלי מוניטין גבוה יותר או פחות.

אחריות יצרן: האחריות על המקרר נחלקת לשלושה חלקים: אחריות על המקרר, על המנוע ועל מערכת הקירור. האחריות המינימאלית היא אחריות מלאה לשנה על כל המקרר. יש יצרנים שמעניקים אחריות ארוכה יותר, שווה לבדוק.

 

אינדקס עסקים, לימודים והשוואת מחירים www.eFind.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב