דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך כל דיאטה להרזיה מהירה משמינה 

מאת    [ 25/03/2012 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 2190 פעמים ]

איך יכול להיות שכל דיאטה להרזיה מהירה מנטרלת את עצמה בטווח הארוך ולפעמים אף גורמת להשמנה?

יש הרבה אנשים שיוצא להם להצהיר שהם רוצים להרזות, או לחלופין להתנקות מרעלים או להפסיק לאכול מתוק. ולא משנה מה הם עושים, הם פשוט לא מצליחים. לא משנה מה הדיאטה ולא משנה מהי תכנית הניקוי או ההרזיה. הגוף לא מסכים לשחרר את עודף השומנים/רעלים (בעצם רעלים נשמרים בתוך תאי שומן)/מתוקים.

מה גורם לנו להיאחז ברעלים, בתאי השומן ולהמשיך לאכול יותר מדי מתוק בצורה שפוגעת בגוף?

התשובה מאוד פשוטה.

מנגנון ההישרדות שלנו.

הגוף שלנו בסך הכל מנסה לעזור לאדם הכל כך מפוחד שהוא אנחנו לשרוד.

הוא מפחד שאם נשחרר את השומנים והרעלים שארנו, נמות.

במשך האבולוציה שלנו על פני כדור הארץ פיתחנו מנגנוני הישרדות שאיפשרו לנו לשרוד תנאים קשים ומאיימים כמו אקלים קשים, חורפים קשים, אסונות ותקופות של רעב ובצורת.

במשך אלפי שנות ההישרדות שעברנו, אוכל מתוק או שומני איפשר לנו לשרוד בזה שהוא נתן לנו לשמור רזרבות של שומן בגוף. רזרבות השומן עזרו לנו לשרוד במקרים  קיצוניים של רעב ומחסור באוכל כמו חורף קשה במיוחד.בגלל שמזון המתוק והשומני הבטיח את קיימנוף מבחינה ביולוגית התפתחנו לאהוב את המתוק והשומני, ואף להעדיף אותו במיוחד במקרים שיש איזה חורף קר ומאיים מאוד באופק.

מבחינת הגוף שלנו התוכנה עובדת ככה: איום (רעב) = צורך למצוא אוכל מתוק + שומני = הישרדות.

כמובן שהיום, רוב העולם המערבי לא חווה שום מחסור באוכל. הסופרים מלאים גם בחורף, ויש עשרה קודיטוריות ובתי קפה כמעט בכל רחוב.

המנגנון הביולוגי ההישרדותי שלנו עדיין שם. פעם הרעב איים עלינו והיינו מועסקים בלהביא את הארוחה הבאה. היום יש לנו שלל לחצים שהגוף שלנו יכול לפרש כ "מקרי רעב" ו "איומים". מה שהיה לשעבר רעב או חורף קשה במיוחד יכול להיות היום פגישה מלחיצה, טלפון מהבנק או כל דבר אחר. בכל פעם שאנחנו מרגישים תחת איום הישרדותי הגוף שלנו אומר, אני מכיר את זה. אה כן - רעב מתקרב. אין אוכל. מהר - להעלות את מאגרי השומן. מה הפלא שבמצבי לחץ באופן טבעי אנחנו רוצים מאכלים מתוקים ושומניים?

אנחנו אוכלים את המתוק והשומני אבל הרעב והמחסור לא מגיע. האיום לא באמת יכול להכחיד אותנו. והשומנים נשארים, הכבד עמוס ואנחנו מתמלאים ברעלים ונהיים עייפים ועצבניים.

דיאטה יוצרת תנאי "רעב" ו "איום".

בדיאטה אנחנו אוסרים על עצמנו מלאכול דברים מסוימים. זה יומר תנאי רעב ומחסור ומחזיר אותנו – למצב ההישרדותי! הגוף שלנו מרגיש מאוים, כי הולך להיות מחסור באוכל, ואז אנחנו בעצם אוכלים יותר! אנחנו נכנסים לאותו מצב שמפעיל את מנגנון ההישרדות שגורם לנו לאכול כל דבר שומני או מתוק. גם אם נצליח תקופה לשמור על הדיטאה, רוב הסיכויים שלאחר מכן נחזיר את כל המשקל שהורדנו (או את הרעלים שניקינו) אם לא נעלה אפילו עוד יותר. שוב, הגוף שלנו מנסה לעזור לנו לשרוד בתנאי רעב, ולא מבדיל בין איום אמיתי של רעב לאיום שאנחנו יוצרים או חווים באופן סוביקטיבי. יש שלל סיטואציות שאנחנו יכולים לתפוס היום כמאיימים עלינו בלי שהם באמת יאיימו על חיינו או ההישרדות שלנו. אבל לגוף שלנו זה נתפס כאותו דבר.

הפתרון למצב כזה תלוי קודם כל בללמוד לצאת ממצב ההישרדותי ולשים תוכנה חדשה שמאפשרת לנו להגיב אחרת למצבי לחץ. בד בבד, חשוב לתת לגוף שלנו את החומרים המזינים שהוא באמת צריך.

כששום דבר לא אסור, אין מצב של רעב או מחסור. זה מאפשר לגוף להירגע ואז אפשר נוכל להפעיל תוכנה חדשה ולבחור בחירות ותגובות מתאימות ואוהבות יותר גם במצבי לחץ. אם התגובה ההישרדותית היתה לאכול חפיסת צ'יפס או גלידה, בחירה חדשה יכולה להיות בקשת עזרה נשימה עמוקה, פעילות גופנית, חיבוק, הצהרה חיובית או כל דבר אחר שתומך בנו בעת בזמן האיום.

כאשר אנחנו מתמקדים בהוספת האוכל המזין שהגוף שלנו צריך לתפריט מבלי לאסור על עצמנו דבר, באופן טבעי הגוף שלנו יכול להתחיל לבחור בעצמו באופציות היותר מזינות. במקום להיות במקום שאומר, אני רוצה לאכול את העוגה אך לא יכולה, אנחנו פתאום במקום שאומר, אני יכולה לאכול את העוגה, אך אני לא רוצה!

כדי לסיים עם אכילה מתוך הישרדות, דיאטות, רגשות אשם וללמוד להזין את עצמנו מהלב עם השייקים הירוקים ניתן להצטרף לסדנה הקרובה בירושלים ב25.3.2012. הסדנה נקראית "מבצע גוף נקי לפסח" ומופקת על ידי תכנית הניקוי שלושים ירוקים.

לחצו כאן לפרטים מלאים על מבצע גוף נקי לפסח.

לסידרה בחינם שחושף לכם את הסוד לשמירה על חיוניות, בריאות ומשקל ללא מאמץ עם שייקים ירוקים הירשמו כאן לבריאות! יפה ברנשטיין מנחה התוכנית שלושים ירוקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב