דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדמיה יוצרת 

מאת    [ 24/12/2007 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 3324 פעמים ]

הדמיה יוצרת היא שיטה של שימוש בדמיון כדי ליצור את מה שברצונכם ליצור בחייכם. אין בה שום דבר חדש , מוזר או יוצא מגדר הרגיל. למעשה, אתם משתמשים בה בכל יום, לאמיתו של דבר בכל רגע. היא הכוח הטבעי של דמיונכם, האנרגיה היצירתית הבסיסית של היקום, ואתם משתמשים בה דרך קבע, בין שאתם מודעים לכך ובין שלא.
האמונה בהדמיה שאתם עושים נותנת לכם את הכוח, בעבר השתמשו רבים מאיתנו בכוח ההדמיה היוצרת באופן לא מודע יחסית. בגלל התפיסות השליליות המושרשות בנו על החיים, ציפינו ודמיינו באופן אוטומטי ולא מודע שמחסור, הגבלות, קשיים ובעיות יהיו מנת חלקנו בחיים.
במידה זו או אחרת, זה מה שיצרנו לעצמנו.
מאמר זה עוסק בלימוד השימוש בדמיון היצירתי הטבעי שלכם באופן מודע יותר ויותר, כדרך ליצור את מה שאתם רוצים באמת- אהבה, לתת ולקבל, הכרויות של בני זוג, הגשמה להגשים כל חלום ולהגשים אותו, הנאה ליהנות ממה שאתם עושים, מערכות יחסים מספקות, עבודה מענה, זה לחייך בדרך לעבודה, ביטוי עצמי לבטא את מה שאתם רוצים, בריאות, זה לאהוב את עצמכם, יופי שגשוג, שלווה פנימית והרמוניה... כל מה שלבכם חפץ בו.
השימוש בהדמיה היוצרת מעניק לנו כלי שבעזרתו אפשר לשאוב מהטוב ומהשפע הטבעיים של החיים.
הדמיון הוא היכולת ליצור רעיון או תמונה מנטאלית בתודעתנו. בהדמיה היוצרת אתם משתמשים בדמיונכם כדי ליצור דימוי ברור של משהו שברצונכם לממש במציאות. לאחר מכן אתם ממשיכים להתמקד ברעיון או בתמונה בקביעות, ולהעניק להם אנרגיה חיובית עד שהם הופכים למציאות אובייקטיבית... ובמילים אחרות, עד שאתם ממשיכים הלכה למעשה את מה שהדמיתם.
היעד שלכם יכול להיות בכל רמה שהיא - פיסית, רגשית, מנטאלית או רוחנית, אתם יכולים לדמיין את עצמכם בבית חדש, בעבודה חדשה, במערכת יחסים נפלאה, או לדמיין שאתם מרגישים רגועים ושלווים, או אולי בעלי זיכרון ויכולת למידה משופרים, אתם יכולים לדמיין את עצמכם מתמודדים עם מצבים קשים בלא מאמץ, או פשוט לראות את עצמכם כישויות קורנות, מלאות אור ואהבה. אתם יכולים לעבוד בכל רמה, ובכולן תגיעו לתוצאות. באמצעות ההתנסות תגלו את השיטות ואת הדימויים המסוימים שפועלים בעבורכם בדרך הטובה ביותר.
נניח, למשל, שאתם מתקשים להסתדר עם אדם מסוים, והייתם רוצים ליצור אתו מערכת יחסים הרמונית יותר.
לאחר שתיכנסו למצב תודעה מדיטטיבי, עמוק ושקט יותר, דמו בנפשכם איך שניכם מתייחסים זה לזה בדרך פתוחה, כנה והרמונית, ומתקשרים ביניכם בדרך זו.
נסו להגיע לתחושה פנימית שהדימוי המנטאלי שלכם אפשרי.
נסו לחוות אותו כאילו הוא כבר מתרחש בהווה, חזרו על תרגיל קצר ופשוט זה לעיתים קרובות, אולי פעמיים או שלוש פעמים ביום או בכל פעם שאתם חושבים על כך. אם רצונכם וכוונתכם כנים, ואתם באמת פתוחים לשינוי, תגלו במהרה שמערכת היחסים הופכת קלה וזורמת יותר, ונראה כי האחר נעשה נעים יותר לתקשר אתו. לבסוף תגלו שהבעיה נפתרה לגמרי מעצמה, בדרך זו או אחרת, לטובתם של כל הנוגעים בדבר. כאן המקום לציין, שלא ניתן להשתמש בשיטה זו כדי לשלוט בהתנהגותם של אנשים אחרים או כדי לגרום להם לעשות דבר - מה נגד רצונם. כוח ההשפעה של השיטה מבטל את המחסומים הפנימיים שהעמדנו לפני ההרמוניה הטבעית ולפני ההגשמה העצמית, ומאפשר לכל אחד לבטא את ההיבט החיובי ביותר שלו. השימוש בהדמיה היוצרת איננו דורש מכם להאמין ברעיונות מטאפיסיים או רוחניים, אף שעליכם להיות מוכנים לשקול תפיסות מסוימות כאפשרויות. אין צורך להאמין בכל כוח שאיננו נמצא בכם.
כל שאתם זקוקים לו הוא הרצון להעשיר את הידע ואת הניסיון שלכם וצורת חשיבה פתוחה מספיק כדי לנסות משהו חדש בגישה חיובית.
למדו את העקרונות, נסו את השיטות בלב ובראש פתוחים, ואחר - כך שפטו בעצמכם אם הם מועילים לכם.
אם אכן כך, המשיכו להשתמש בהם ולפתח אותם, ובמהרה, יעלו השינויים שיתרחשו בכם ובחייכם על כל מה שחלמתם עליו והעליתם בדעתכם מלכתחילה.
ההדמיה היוצרת היא קסם במובן האמיתי והנעלה ביותר של המילה. היא כרוכה בהבנת העקרונות הטבעיים ששולטים בדרך הפעולה של היקום, בהתאמת עצמכם לעקרונות אלה ובלמידה להשתמש בהם בדרך המודעת והיצירתית ביותר.
אילולא ראיתם אי פעם פרח יפיפה או שקיעה מרהיבה, ומישהו היה רק מתאר אותם באוזנכם, הייתם חושבים שאלה דברים מופלאים וקסומים (ואכן כך הם באמת)
לאחר שהייתם רואים אותם בעצמכם, והייתם לומדים מהם חוקי הטבע המתקיימים בהם, הייתם מבינים איך הם נוצרים, והם היו נראים לכם טבעיים ולא מסתוריים במיוחד.
כך הדבר גם בתהליך ההדמיה היוצרת. מה שנראה תחילה מדהים או בלתי אפשרי, בשל החינוך המוגבל ביותר שקיבל המוח הרציונאלי שלנו, הופך מובן מאליו ברגע שאנחנו לומדים את המושגים הבסיסיים המעורבים בכך. ומתאמנים בהם. ברגע שתנהגו כך, תרגישו כאילו אתם יוצרים נסים בחייכם... ואכן כך יהיה!
ד"ר שלמה קניג Ph.d
מדעי התנהגות האדם.
מומחה בתחום האימון האישי לזוגיות ומערכות יחסים
http://www.2-love.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב