דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היכולת הפנימית הטמונה בכל אחד מאיתנו. 

מאת    [ 24/12/2007 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2238 פעמים ]

כמה פעמים אמרתם לעצמכם לפני כל משימה - אה, לו רק הייתה לי היכולת והאפשרות הייתי עושה כך וכך וכך... וכמה פעמים נשארתם עם הרצון בלבד, ללא כל צעד רציני לממש את מה שהתכוונתם.
הכוח הפנימי למימוש עצמי, הרצונות והתשוקות ולהגשמתם, תלוי רק בכם. האמונה הפנימית ביכולתכם להוציא את הכמיהה לדבר מסוים מן הכוח אל הפועל, רק בכם עצמכם טמונה היא.
כדי להיות מסוגלים לעשות את הצעד הראשון להגשמת יעדכם עליכם ראשית לכל - להאמין בעצמכם וביכולת שלכם לבצעם. מדוע תמיד נדמה לכם כי אחרים יכולים לעשות ואתם לעולם לא תצליחו, ראשית משום שעדיין לא הגעתם לשלב החזק של האמונה בעצמכם, השורשים לכך יכולים להיות נעוצים בכל אותם גורמים שהביאו לעיצוב אישיותכם כמו, משפחה, סביבת מגורים, חוויות שעברתם וכמובן האופי שלכם, ישנם אנשים בייננו שכל אותם גורמים הביאו אותם לידי דימוי עצמי נמוך ונחות וחוסר ביטחון בסיסי בעצמכם וביכולתכם . אף אחד לא יוכל לשקם את תדמיתכם. אם לא תעשו זאת בעצמכם. גם אם תעזרו באנשי מקצוע שתפקידם לחטט בעבר ולדלות אינפורמציה שיעזרו להם לנסות לעצב את אישיותכם מחדש, עדיין תיוותר העבודה הפנימית עצמה בידיים שלכם.
החשוב ביותר הוא לחשוב באופן חיובי ולנסות להסתכל על החיים באור אופטימי, כך שגם כאשר נתקלים במכשולים, ניתן יהיה להתגבר עליהם בקלות יחסית, ולא לגרום למסך שחור ופסימי לרדת ולהחשיך את המציאות שבה אתם נתונים. תמיד תחשבו עוגנים חזקים שמהווים בעבורכם משען חזק ובטוח, ובכל פעם שאתם נסחפים לתאומות של ייאוש או של תסכול, תעלו אותם מול עיניכם , כמעט לכל אחד ואחד בעולם ישנה מין משענת שעליה יכולים לסמוך, והיא יכולה להוות העוגן הפרטי שלכם.
זהו הדבר שבשעת מצוקה תמיד תוכלו לחשוב עליו בליבו כדבר חיובי המחזק אתכם ומחזיר לכם את שלוותכם הפנימית, בין אם מדובר על משפחה תומכת שאין לה תחליף כמו הורים אוהבים וחמים או אישה אוהבת, או ילדים מקסימים, ובין אם זהו מקום עבודה טוב ויציב היכול להוות משענת כזו, או בית מיוחד שאליו אוהבים לחזור.
ככל שתאמינו בעצמכם וביכולת שלכם, כך תוכלו להשיג טוב יותר את הדברים שאליהם אתם משתוקקים.
הגורם הבא החשוב ביותר הוא החתירה השלימה לעבר היעד שבחרתם, וההתמדה בדרככם . אם תסלקו את המכשולים שעומדים בדרככם מתוקף דבקותכם במטרה- הרי שכבר עשיתם את מירב הדרך להשגתה, התגברות על מכשולים דורשת מאמץ וכוח נפשי רב, שיושגו רק אם אכן תאמינו ביכולת הפנימית שלכם.
גם בהתגברות על הקשיים להשגת המטרה עליכם תמיד לחשוב באורח חיובי ולא להיגרר לדרכים עקלקלות או לפגיעה בגורמים שונים בדרך להשגת היעד. אם כך תנהגו, הרי שתצליחו ותגיעו למטרה הנכספת.
דעו להיות מסוגלים לשלוט על עצביכם, להיות רגועים ונינוחים, עליכם להגיע למידה של שליטה עצמית ומשמעת עצמית, שתוכלו להשיגה רק אם תתרגלו אותה בכל צעד ופעולה שהינכם עושים בחיי היום יום שלכם.
ברגע שהמודעות העצמית גדלה, גדלה גם יכולת ההתבוננות הפנימית שלכם.
כך מתאפשרת השליטה המוחלטת בכל צעד שאתם נוקטים, שכן הוא נעשה מתוך רגיעה, ידיעה כי ההחלטות שלכם נכונות ושלווה פנימית. כולם יחד מאפשרים לכם להיווכח כי היכולת שלכם אינה מוגבלת, והשמיים הם הגבול.
ד"ר שלמה קניג Ph.d
מדעי התנהגות האדם
אימון אישי לזוגיות ומערכות יחסים
http://www.2-love.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב