דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אנו לומדים היסטוריה? 

מאת    [ 23/03/2012 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 3356 פעמים ]


כי הסטוריה נותנת לנו כלי מסויים,לא מושלם, על מנת להתמודד עם ההווה והעתיד. וכמובן הטענה שהיסטוריה חוזרת על עצמה איננה נכונה,אבל כפי שאמר סופר אמריקאי ידוע, הסטוריה מתחרזת.

וכאן אני מגיע לידידתנו הגדולה ארה"ב של אמריקה.ארה"ב היא מעצמה עולמית ויש לה אינטרסים גלובאליים בכל העולם,אף במקומות שישראלי ממוצע לא שמע מעולם את שמם.היא פועלת ותמשיך לפעול על פי אינטרסים הללו.זו מדיניותה היום וזו היתה מדיניותה מאז ומתמיד.

ארה"ב חרטה על דגלה עקרונות דמוקרטיים בלתי רגילים ואוכלוסייתה אמנם נהנית מזכויות אזרח רביות ביותר, אך כאשר מדובר במדיניות חוץ, לארה"ב אין סנטימנטים רבים והיא תבחש באכזריות במדינות זרות על מנת להשיג מטרות, למרות שלא תמיד בהצלחות רבות. דוגמאות לא חסרות ורובן מתרכזות באמריקה הדרומית ובאסיה.כך גם לגבי מדינת ישראל. האמריקאים יתמכו בנו עד לגבול מסויים ,אמנם ברף גבוה מאד, אך אין להם מחוייבות אבסולוטית למטרות פוליטיות ואסטרטגיות  שלנו.

הנשיא פרנקלין דלנו רוזוולט ,היה אחד הנשיאים המוצלחים ביותר בהסטוריה האמריקאית.הוא זה שהוציא במעט את המדינה מהשפל הנוראי שהחל ב-1929  באמצעות הניו-דיל והמלחמה בהמשך עשתה את השאר והביאה את אמריקה למצב כלכלי הכי טוב בתולדותיה.

אך לאמריקה אינטרסים רבים גם דאז ,אשר לא עמדו בקנה אחד עם מוסר והגינות.מאז מלחמת עולם הראשונה,ארה"ב החליטה על עקרון חוסר מעורבות בסיכסוכים של אחרים, זאת באופן בלתי מבוקר ובודאי לא על פי עקרונות הצדק וההומניזם. וכאן כדאי להזכיר את סין הלאומנית בהנהגתו של צ'יאנג קאי שק,אשר היתה נאמנה לארה"ב בצורה בלתי רגילה ובמידה וארה"ב היתה משתפת עמה פעולה, כל מזרח אסיה היה קרוב לודאי שונה היום .

היפנים פלשו לסין בשנות השלושים של המאה הקודמת.זו היתה פלישה חסרת רחמים מלווה בשפיכת דמים אשר קטלה עשרות מיליונים של תושבי סין בכל הפרובינציות.מטרות יפן היו להשיג משאבי טבע בהם יש למדינה זו חוסר משווע ,על מנת לחזק את האימפריה.וכך היה.

קריאות נואשות לעזרה של צ'יאנג קאי שק לאמריקאים לא נענו. גב' צ'יאנג, אישתו אשר היתה דיפלומטית מוכשרת ומוערכת מאד, הגיעה מספר פעמים לארה"ב ואף נאמה בפני שני בתי הקונגרס, ללא הועיל.עם הצטרפות ארה"ב למלחמה המצב השתנה וניתנה עזרה בנשק ומזון, אך זה היה מאוחר מדי ומעט מדי. ממשלתו של צ'יאנג קאי שק, החלה להתפורר, מעשי שחיתות הופיעו וסטאלין החל בתמיכה מאסיבית  במאו-צה-טונג.

הוא סיפק לו נשק שלל יפני ,בכמויות עצומות ותוך זמן קצר ההשתלטות הקומוניסטית על סין הושלמה.

ולכן גם עלינו לדעת, כי בסופו של דבר לא נוכל אלא לסמוך על עצמנו. להיות נחושים וגם חמושים ביושר ובמוסר. והחשוב מכל,חייב להיות בידנו כח הרתעה כנגד כל נסיון לפגוע בנו.ההתחמשות הגרעינית של איראן והצהרותיה החוזרות והנשנות כי "יש לעקור את הסרטן הציוני מהאיזור" חייבת להלקח ברצינות רבה. במידה ונעלם חלילה מהמפה, ארה"ב תמשיך להתקיים.

 

כותב הכתבה הוא מנתח פלסטי בכיר. http://www.dr-teman.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב