דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידוחים בישראל בעקבות ההפיכה במצריים 

מאת    [ 22/03/2012 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2307 פעמים ]

בשנה וחצי האחרונות אנו רואים את הבהלה לגז שהתעוררה בישראל, בכל מקום בתקשורת, בעיתונות ובטלויזיה מדברים על מציאת גז ונפט, מקומות חדשים לקידוח, רבנים שמוצאים מקומות לקידוח, אסדות ועוד. לאחרונה אפילו נמצאו  קידוחים בים שהראו סימנים אודות מציאת גז טבעי במרחק של כמה קילומטרים מחופי ישראל.

השיח הלאומי אודות הנפט והקידוחים מגיעה דווקא ממקור אחר ההפיכה במצריים ונשאלת השאלה במה דברים אמורים ואיך שני הנשואים קשורים האחד לשני.

ההפיכה במצרים הביאה איתה אי יציבות באספקת הגז לישראל גרמה לכך שישראל שמה לה למטרה להשקיע בקידוח בעזרת כלונסאות ומקדחות כדי למצוא גז טבעי משלה.

ולא רק זאת אלא שלאחרונה מתיחות חדשה התעוררה גם באסיה כאשר סין ויפן מתחרות שתיהן על איזור מסוים הנמצא בים ביניהן ומכיל כנראה גם הוא כמויות עצומות של גז. השליטה המדינית במים באותו אזור שנויה במחלוקת מה שמונע בינתיים משימוש בשדות הללו ומעכב קידוחים במקום.

יחד עם זאת, היפנים בחרו להחיל במיפוי השטח והחלו לשרטט מפות ימיות המסמנות את האזור בו קידוחי קרקע אכן יניבו את התוצאות הרצויות להם. הסינים מפצירים מהם להפסיק בפעילות זו אך היפנים הגיבו באיומים שתוקפנות כלשהי תענה באגרסיביות ותחשב כשאיפה טריטוריאלית סינית.

קידוחים בישראל

גם בישראל אנו עדים לטענות מצד לבנון שקידוחים כמו אלה בתמר הם למעשה בבעלות משותפת איתם ולכן אל לנו, הישראלים, לגעת בהם. בישראל הקטנה הניסיון והידע בשימוש בכלונסאות, מנופים ומקדחות ימיים עדיין אינם בשיאם ועל כן החברות הישראליות מתייעצות בחברות ייעוץ ותכנון בינלאומיות. הייעוץ משולב בפיקוח הנדסי על תקני בטיחות, תוכניות עבודה ושמירה על איכות הסביבה ומשטחי הפקת הגז. הרגולציה על משטחי הגז הימיים גם הם עדיין לא הגיעו לסיכום מלא ורק לאחר הערכה סופית של כמות הגז הנמצאת באזור ניתן יהיה להשלים את מהלך הקידוח.

צוותי קידוח

מלבד מפעילי הכלונסאות, המנופאים והקודחים ישנו מגוון רחב של אנשי מקצוע בעלי ידע בתחום המפעילים את אותן אסדות. בין היתר ניתן למצוא בצוות הניהול והתכנון גיאולוגים, מהנדסי קידוחים, מהנדסי מאגרים, גיאופיסיקאים וכמובן מהנדסי סביבה ומהנדסי בטיחות. את אותן משרות בוחרים בקפידה רבה ורק אנשי מקצוע בעלי ניסיון מרשים בתחום נבחרים לנהל אסדות קידוח שכאלה. לסיכום, קידוחי גז הם נושא מפותל ומסובך אשר משפיע על כיסנו של כל אחד. אם אכן ימצא גז בכמות מספיקה, מחירי החשמל יוכלו לרדת באופן משמעותי ואיתו גן הנזק והזיהום הסביבתי.

טיפ חשוב!  קידוחי כלונסאות ועבודות קידוחים לתשתיות עושים רק אצל בעל מקצוע מקצועי ומיומן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב