דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור סורק שקופיות? 

מאת    [ 21/03/2012 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 9729 פעמים ]

לפני העידן הדיגיטלי ולפני שהחלו להשתמש בנגטיבים עבור צילום תמונות, אנשים רבים  עשו שימוש בשקופיות לצורך תיעוד הזיכרונות והחוויות שלהם. את השקופיות הללו הקרינו במקרן שקופיות וכל המשפחה היתה מתאגדת ויושבת לצפות יחדיו בתמונות.

החיסרון הגדול של השקופיות היה שלא הדפיסו את התמונות הללו, מכיוון שחשבו שישתמשו לעד באותם מקרנים ביתיים. נוצר מצב כי להרבה אנשים נותרו ערימות גדולות של שקופיות, שלא ניתן לצפות בהן באמצעים הטכנולוגיים העכשוויים. בשנים האחרונות נוצרו  פתרונות המאפשרים סריקה של השקופיות הללו, באמצעות הסריקה ניתן בעצם להעביר את המידע הטמון בשקופיות לקבצים דיגיטליים בהן ניתן לצפות במחשב או על גבי מסך הטלוויזיה. כמובן שעם קבצים אלו ניתן גם לבצע הדפסה בגדלים שונים של התמונה, דבר שלא היה נפוץ כל כך בעבר.

עם השנים השקופיות הללו איבדו מצבען ובהירותן ונדרש ציוד מתקדם שיוכל לשחזר ולהחיות את התמונות הללו. במאמר זה נסקור את האמצעים השונים לסריקת שקופיות

אופציה א' – מכשירי צילום שקופיות מהירים 

ישנם מכשירים יחסית זולים המאפשרים הכנסת שקופית בודדת או מספר שקופיות מצומצם ומבצעים צילום שלהם בחיישן המאפשר את העברת תוכן השקופית לקובץ תמונה. מדובר בד"כ במכשירים המיועדים לסריקה של כמות קטנה של שקופיות או רק למטרת בדיקה מה התוכן המוצג בשקופיות, זאת מכיוון שהאיכות המתקבלת ממכשירים אלו אינה גבוהה יחסית לאופציות האחרות הקיימות בשוק. האיכות הנמוכה נוצרת מכיוון שהמכשירים הללו אינם סורקים את התמונה אלא מצלמים אותה באמצעות חיישן הדומה לזה שיש במצלמה ולכן לא ניתן לעשות שינויי צבע ובהירות טרם פעולת ההמרה והתמונה מתקבלת לפי מצב השקופית בפועל.

אופציה ב' – סורק שקופיות 

קיימים סורקי שקופיות המשולבים בסורקים שולחניים פשוטים יחסית וקיימים סורקי שקופיות ייעודיים. גם בתחום הזה הכלל של "מה שזול עולה ביוקר" תופס, מכיוון שהסורקים הפשוטים המיועדים בעיקר לסריקת תמונות יתנו תוצאה בינונית וזמני הסריקה שלהם יהיו מאד גדולים. אם מדובר בכמות של כמה עשרות שקופיות אין צורך להשקיע בסורק יקר וניתן להסתפק בהם, אבל סריקת כמות גדולה במכשירים אלו יכולה לעלות בזמן יקר. בקרב הסורקים היקרים יותר ניתן למצוא סורקים המותאמים לקבל כמות גדולה של שקופיות ואופציות נוספות המקצרות משמעותית  את זמני העבודה, כמו כן, ניתן להגיע לאיכויות מאד גבוהות וכן גם לרמת הדפסה גבוהה.

אופציה ג' – שירותי סריקה 

כיום ניתן למסור את השקופיות לשירותים המבצעים סריקת נגטיבים ושקופיות, במידה ומדובר בכמות גדולה של שקופיות או במידה ומעוניינים באיכות סריקה גבוהה ניתן למצוא חברות המבצעות עבודות מסוג זה, חשוב לברר מי מבצע את העבודה, לוודא  שהוא מבין בעיבוד תמונה, לשאול על הציוד איתו סורקים, לשאול על זמני אספקת העבודה, על ניקוי השקופיות ותהליך הסריקה. כמו בכל תחום, לא כדאי לבחור את השירות הכי זול, כי קיים חשש שזה יבוא על חשבון איכות העבודה והשמירה על החומרים היקרים לכם.

בסופו של דבר, לא משנה איזו אופציה תבחרו, תקבלו תמונות במחשב מהם תוכלו ליהנות ולשתף את המשפחה והחברים.

 

הכותב הוא בעליו של זיכרון צילומי - מיזם שירותי סריקה והמרה למדיה דיגיטלית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב