דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אף פעם אין לי מספיק כסף? 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2095 פעמים ]

אנחנו חיים היום בתקופה המתקדמת ביותר מאז תחילת האנושות. תנאי החיים מעולם לא היו יותר טובים. בתקופות קודמות, רוב האוכלוסיה בעולם הייתה נתונה למרות של מלך או רודן כזה או אחר. בתקופות קדומות יותר, חיו במערות ואכלו מה שהצליחו לצוד או לגדל בקירבת מקום. הרעב היה ידיד מוכר ותכופות היה צורך לנדוד כדי לחפש אחר מזון.

בתקופות מאוחרות יותר, רוב האנשים עבדו קשה ומי שנהנה מהעבודה הקשה היו השליטים שגבו מיסים כבדים, אם בכסף אם בסחורות. שלא לדבר על מלחמות שהשליטים היו מכריזים עליהם והגברים היו חייבים לצאת למלחמות עקובות מדם ולהעדר שנים ארוכות מהבית. זה במקרה הטוב, אם לא נהרגו במלחמות. בקיצור, החיים היו קשים ותלויים בשליט התורן. רק שכבה מאוד דקה של עשירים, אצילים, נסיכים ושליטים, נהנו מרמת חיים גבוהה ואפילו גבוהה מאוד.

בינתיים, השתנו הזמנים. האנשים בעולם המערבי לפחות, משכילים כמו שלא היו מעולם, עובדים ומקבלים משכורות והכסף (אחרי תשלום מיסים) נשאר ברשותם, נהנים מטכנולוגיות חדשניות. ברמה התיאורטית הכל נשמע מצויין. לפי זה כולם היו יכולים לטייל בעולם, לגור בבתים יפים עם מים זורמים, רהיטים יפים, מכשירים חשמליים מפנקים ומוקפים בגינות פרטיות או ציבוריות. אלה תנאים שפעם רק מלכים היו יכולים להרשות לעצמם.

אז אם כל כך טוב, אז מה בכל זאת לא טוב? למה כל שנה אנחנו שומעים על יותר אנשים עם קשיים כלכליים? מה לא עובד בכל זאת? למה העולם מלא אנשים עניים שמסתבכים בחובות, מרגישים חנוקים?

אני בטוחה שיש לכך הרבה סיבות. חלקן קשורות למשברים כלכליים בארץ ובעולם, לאסונות טבע, מלחמות ועוד. אבל יש גם הפן האנושי האישי. הכלכלה והמסחר הופכים להיות יותר ויותר מתוחכמים ומסובכים. השפע מסביב כל כך גדול, והפיתויים עוד הרבה יותר גדולים. חברות השיווק מוכרות לנו כל הזמן, פונות אל הרגש, משכנעות אותנו שאם נקנה מוצר זה או אחר נרגיש נפלא ונהיה מאושרים. כדי שנוכל לקנות, גם נותנים לנו הכל בתשלומים! כל חודש רק סכום קטן! אוי, כמה זה מפתה! ממש מלכודת דבש. כי אני רוצה שיהיה לי מה שיש כבר לכולם. בעצם התשלומים גורמים לנו לקנות את מה שמעבר ליכולת הכלכלית שלנו. אנחנו קונים בכסף שאין לנו. ויום התשלום לא מאחר לבוא. אבל כבר אין ממה לשלם. לא עבור מוצרים נוספים, אבל גם לא עבור מה שכבר קנינו בתמימות בתשלומים. כאן מתחיל התסכול הגדול: רוצים להמשיך לקנות, אבל כבר אין כסף. תחושת המסכנות גדלה, תחושת המחסור מתגברת. ואף פעם אין מספיק כסף לכל הפיתויים שמסביב.

אז מה עושים? מה הפתרון?

הפיתרון הוא ללמוד איך לנהל את הכסף שמרוויחים. כי אנשים עובדים מרוויחים כסף. והבית צריך להתנהל כמו כל עסק אחר. צריך לדעת כמה כסף מרוויחים, כמה כסף מוציאים. ותמיד צריך להוציא רק מה שיש ולא יותר. כדי לעמוד במשימה החשובה הזאת, צריך לתכנן מטרות ולדעת מה בדיוק עושים עם הכסף. כשלא מצליחים לעשות זאת לבד, רצוי מאוד ללמוד אצל מומחה בנושא. כי כלכלת המשפחה זה נושא שהפך להיות מורכב יותר מאי פעם ולא מלמדים אותו בשום מקום, וחבל.

כמו שהולכים אל רופא כשלא מרגישים טוב, כך צריך ללכת ליועץ או מאמן לכלכלת המשפחה, כדי לרפא את המצב הכלכלי אחת ולתמיד. מעכשיו, יש לי תוכנית כלכלית ויש לי מספיק כסף לכל המטרות שלי.

בהצלחה בדרך לרווחה כלכלית!

בהצלחה בדרך שלך לניהול נבון של הכסף שלך וליציאה מהמינוס לתמיד! לטיפים בחינם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב