דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים וטרנדים לעיצוב חדרי רחצה (חדרי אמבטיה) 

מאת    [ 18/03/2012 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 2307 פעמים ]

עיצוב חדרי רחצה – אמבטיה ושרותים

עיצוב חדרי רחצה ושרותים הם האזורים שבהם ניתן לעצב את החלל בעיצוב שמותאם באופן אישי ללקוח ומשלב את הטרנדים האחרונים בעיצוב חדרי רחצה ואמבטיות . כיום הרבה בתים נבנים כשהסטנדרט הוא יותר מחדר רחצה אחד ושרותים. לרוב נראה סוויטות הורים כלומר: חדרי רחצה שצמודים לחדר השינה של ההורים, חדר רחצה מרכזי שבדרך כלל משרת את הילדים ולעיתים גם את המבקרים והאורחים וישנם גם מקרים שבהם ישנו עוד חדר רחצה ושרותים – הכל תלוי בגודל הדירה ובמספר החדרים.

ריצוף וחיפוי:
מומלץ בחדרי רחצה לרצף באריחים מסוג כזה שימנע החלקה ויהיה עמיד וקל לניקוי. אריחים מסוג גרניט פורצלן או אבן הינם בחירה טובה. ישנם היום אריחים שהם דמוי עץ מדמים פרקט כמעט בצורה מושלמת היות וממש לא הייתי ממליצה לרצף בפרקט למינציה דמוי עץ או אחר מפני שחדר הרחצה הוא חדר רטוב  שהמים והאדים עלולים לעקם ולעוות את החומר וזה לא יחזיק ויהיה עמיד לאורך זמן. חשוב באזור המקלחון להקפיד על שיפועי ביוב נכונים על מנת שהמים לא יגלשו על כל האמבטיה. חשוב להעזר בבעל מקצוע מצוין שמתמצא בתחום. חידוש אחרון בתחום הינו אביזר משלים לריצוף שהביוב ניסתר והמים עוברים דרכו. פרט עיצובי מהמם שמשדרג את עיצוב חדר הרחצה ומקנה מראה אחיד לפני הריצוף בכלל. חיפוי הקירות זוהי חוויה מרתקת .כאן באמת יכול לבוא לידי ביטוי טעמו וסגנונו האישי והמיוחד של כל אחד המשחק הרב שיש באריחים : גדלים שונים, רחבים ארוכים קצרים ודקים בעלי צורות שונות טקסורות מיוחדות ודקורים אינסופיים בגוונים וצבעים מבריקים שנותנים בסופו של דבר את המראה הנדרש בחדר הרחצה.

כלים סניטרים:
חדר הרחצה הוא חלל מאוד פונקציונאלי ואפשרויות ריהוט סניטרים גדולה ונרחבת.
ברזים: המגוון גדול והאפשרויות מעוצבות ומעניינות ניתן לראות ברזים שמותקנים מהקיר או ממשטח העבודה של הכיור מעוצבים במגוון סגנונות ומרהיבים ביופיים מאפשרים גם התאמה עיצובית לסגנון האישי ולכיור הרחצה.
כיורים: מסוגים שונים כאלה שמותקנים מעל המשטח ויוצרים עיצוב מודרני וחדשני וכאלה שהם יחידה אחת עם הרהיט. בדרך כלל צבעם לבן, אך ניתן למצוא גם כיורים מחומרים שונים וגוונים שונים כגון: זכוכית, חרס ואפילו סיליקון במגוון צבעים מהממים.
אסלות: לרוב האסלות שמותקנות הן אסלות הנקראות מונובלוק כלומר: מיכל ההדחה והמושב הם יחידה אחת החידוש בתחום זה הינם האסלות הסמויות שמיכל ההדחה והמנגנון מוסתרים בתוך הקיר גבס או בלוקים כך שגם ניתן להתקין את המושב באויר גבוהה מגובה הרצפה ובדרך זו ניתן לנקות בקלות ..חשוב שהמנגנון יהיה חזק ושיפועי האסלה יהיו נוחים וטובים לשטיפה ושמירה על הניקיון משמוש לשימוש.

אמבטיות / מקלחונים:
רב האמבטיות עשויות מחומר אקרילי או פח בציפוי אמייל. רצוי שהאמבטיה תהיה רחבה , עמוקה וארוכה במיוחד אם אחד מבני הבית גבוה במיוחד על מנת שהשהות באמבטיה תהיה כייפית ומהנה. ישנן אמבטיות שבן גם ג'קוזי בשפת העם עם מתזים שעושים בעבוע ומסג' לתחושת רוגע מושלמת. כמו כן גם למקלחונים ישנם היום תוספות שניתן להוסיף עם מתזים שמעשים את כל חלקי הגוף מכף רגל ועד ראש.

ריהוט:
ניתן לשלב ריהוט שגם הוא לבן כגון: ארון כיור, ארון שרות ואיחסון מראה משולבת עם ארון או מדפים כך שנוצרת אוירה לבנה ונקיה שמתמזגת עם הלובן של האריחים או ריהוט שהוא בגוון חום שוקולדי או צבעוני אחר שמדגיש את הריהוט ומוסיף צבע וחיות.

ידיות:
הידיות שבעזרתן ניתן לפתוח ולסגור את הארונות והמגירות הן אביזר שיכול להיות עיצובי מרענן ומוסיף חן כמו תכשיט לחדר הרחצה . המגמה העכשווית באדריכלות פנים ועיצוב חדרי רחצה ורהיטים בכלל שואפת למינימאליסטיות ולכן ישנה נטייה  להעלים את הידיות כך שלא יהיו בולטות ואפשרויות הפתיחה והסגירה מוטמעות בתוך הרהיט ונהיות חלק ממנו כאלמנט עיצובי ופונקציונאלי.

צבע:
בשנים האחרונות ניתן לראות את החזרה לעיצוב חדרי רחצה בלבן – הצבע הלבן משדר נקיון טוהר ואוירה רגוע נטולת גירויים לכן מקובל לשלב אריחים בצבעוניות שונה או פסיפסים או אריחים חדשניים מודפסים או בצבעים שונים ע"י שילוב פס רוחבי או אנכי במקומות שמוסיפים חן ועניין ומגוונים את הרעננות של הלבן. במקרים כאלו מומלץ לצבוע את קירות חדר הרחצה בצבע אחר שהוא לא לבן על מנת לקבל תחשה של עיצוב המותאם אישית. מכיוון שרוב החלל של חדר הרחצה – אמבטיה מחופה באריחים וחלק גם במראות, לא נשאר הרבה מקום לצבוע, לכן מומלץ לצבוע בצבע בולט כדי לאזן את הלבן שנמצא בשאר המקומות של החלל.

תאורה:
אחד האלמנטים שמשפרים ומעשירים את עיצוב חדרי אמבטיה הינה שימוש בתאורה נכונה וגופים שהם מוגני מים ומעוצבים תאורה טובה וחזקה הינה הכרחית בעיצוב חדר רחצה, בעיקר באזור המראה שם נצטרך לראות כל פרט ופרט אם זה בגילוח או צחצוח. תאורת אוירה גם היא חשובה בחלל זה ושתהיה האפשרות לתאורה ענוגה ורכה שתשלים את חווית הפינוק.  


מיקה פז - מתמחה באדריכלות פנים ועיצוב
מיקאסה -  www.mikkasa.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב