דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עידוד פעילות פיתוח תוכנה במולדובה 

מאת    [ 18/03/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2058 פעמים ]

לפני כחודש, אישרה ממשלת מולדובה חבילת תמריצים לחברות מקומיות העוסקות בפיתוח תוכנה. חבילת התמריצים הופעלה כבר לפני שנים, ועתה הינה מיושמת בשנית, בדרך של הפחתת עלות כוח האדם העוסק בפיתוח:בהתאם לחקיקה החדשה, עובדי אותן חברות העוסקים בפיתוח תוכנה ייהנו מהקלות במס הכנסה, ומעסיקיהם ייהנו מהקלות בגובה ההפרשות הסוציאליות בגין אותם עובדי פיתוח.מדי שנה, קובעת ממשלת מולדובה את תחזית השכר החודשי הממוצע לשנה העוקבת.לשנת 2012, נקבעה התחזית החודשית הממוצעת

ל- 3,550 ליי (כ- 300 דולר ארה"ב).

עובד "זכאי" יהא פטור ממס הכנסה על שכר חודשי העולה על כפל התחזית החודשית הממוצעת קרי, המשכורת החודשית העולה על 7,100 ליי (ב- 2012) פטורה ממס הכנסה. שיעור מס ההכנסה במולדובה הוא 7% לגבי הכנסה עד לגובה של 2,100 ליי לחודש ו- 18% לגבי הכנסה העולה על הסכום האמור.

במקביל, מעביד "זכאי" לא יידרש בתשלומי ביטוח לאומי לגבי שכר חודשי העולה על כפל התחזית החודשית הממוצעת (7,100 ליי ב- 2012). ככלל, חלקו של המעביד בתשלומי ביטוח לאומי מגיע לכדי 23%. נזכיר כי למולדובה יתרונות נוספים במישור המיסוי הבינלאומי: שיעור מס החברות במולדובה הוא 12% בלבד (בשנים 2008 עד 2011 שיעור מס החברות הופחת לכדי 0%).

שיעור הניכוי במקור על דיבידנד המחולק לתושב חוץ הוא 6% בלבד (15% לגבי דיבידנד שמקורו בהכנסות שהופקו עד ל- 31/12/2011), ואילו שיעור הניכוי במקור על ריבית ותמלוגים המשולמים לתושב חוץ הוא 12%. בנוסף, מולדובה וישראל חתומות על אמנה למניעת מסי כפל (ראה מבזקנו מס' 221). שיעורי ניכוי המס במקור הקבועים באמנה הם: 5% מתמלוגים ומריבית; ו- 5% או 10% מתשלומי דיבידנד (השיעור המופחת של 5% לגבי דיבידנד יחול כאשר החברה המקבלת מחזיקה לפחות 25% מהון החברה שחלקה את הדיבידנד. במקרים אחרים, יחול מס בשיעור של 6% או 10%, בהתאם למקור הדיבידנד).

נציין כי פעילות פיתוח וניצול קניין רוחני מחוץ לישראל בכלל ובמולדובה בפרט דורש תשומת לב רבה, בין השאר בהיבט השליטה והניהול (שחזר לכותרות בעקבות פס"ד ניאגו, ראה מבזקנו מס' 433), בהיבט הוראות סע' 5(5) לפקודה בדבר חברת משלח יד זרה (לרבות בחינת העדר תחולת הסעיף על פעילות המו"פ, בשל העובדה שבעלי השליטה בחברה אינם אלו העוסקים עבור החברה במשלח היד המיוחד, או בשל היות החברה תושבת מדינה גומלת), בהיבט הוראות סע' 75ב לפקודה בדבר חבר נשלטת זרה (כאשר הקניין הרוחני אף הוא בבעלות החברה המולדבית) ולאור עמדת רשות המיסים בדבר השלכות המס במקרה של שינוי מודל עסקי בתחומי הטכנולוגיה (ראה מבזקנו מס' 359).

נכתב ע"י עו"ד ורו"ח גדי אלימי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב