דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריאה יש מאין, אלה פקודי המשכן 

מאת    [ 17/03/2012 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 2356 פעמים ]

         בריאה יש מאין, אלה פקודי המשכן

 

"אלה תולדות השמים וארץ בהבראם" [הא זעירא ואותיות אברהם, עולם הזה נברא בהא ועולם הבא נברא ביוד כמבואר על הפסוק בטחו בהויה עדי עד כי ביה הויה צור עולמים, ואברם בן חמש שנים ושבעים שנה בצאתו מחרן- חרון אף של מקום].

ענין בריאת יש מאין אין בכח נברא בשר ודם לצייר ולתפוס בשכלו הנאצל, בסוד המרכבה לשכינה שהיא גילוי אלקות נשגב ביותר הנמשך מן הבורא אל העולם הזה הגשמי ומוצא את ביטויו ביכולת התקשרות בלתי אמצעית שהיא פסגת הנבואה, בסוד האורים ותמים בעזרת אבני החשן שעל אפוד הכהן גדול.

חק פרה אדומה הוא על דרך המשל של ארס הנחש [בחשבון אותיות עולה משיח] שמרפא לחולים ומזיק לבריאים, זה שכתוב בזכריה י"ב "הנה אנכי שם את ירושלם סף רעל לכל העמים סביב" והוא שער הנון שעל חק זה אמר שלמה "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני" שחכמתו של משיח גבוהה מזו של שלמה שנאמר "ישכיל עבדי ירום ונשא וגבה מאד", שבחכמת הטבע אפילו משה לא היה כמוהו אולם בחכמת האלקות היה חכם יותר, ועל משה נאמר "ותחסרהו מעט מאלהים" שמחציו ומטה איש ומחציו ומעלה אלקים ["ואראה והנה דמות כמראה אש ממראה מתניו ולמטה אש וממתניו ולמעלה כמראה זהר כעין החשמלה" יחזקאל ח']. שכן יש בו אכילה ושתיה וזה שנאמר לשון גויעה בצדיקים שמתים מחולי מעיים, שכביכול יש להם הנאה כלשהיא מעולם הזה. ועוד יש בו ענין תשמיש המטה שהוא סוד טעימה מפרי עץ הדעת שמגביר תאות התשמיש והלוא עיקר התקון של אורות דתוהו הוא בכלים דתיקון דוקא, שכן מידתו של הבורא היא שבמה שהוא מכה הוא מרפא וזה ענין שנאמר במשה בעת הגיעם למרה שהמים היו מרים "וירהו ה' עץ וישלך אל המים וימתקו המים" ואמרו שהעץ היה מר והוא נס בתוך נס כענין המלח שנתו אלישע במים.

 

 

ביעקב ובנימין אמור "ונפשו קשורה בנפשו" בסוד הכתוב "זכר ונקבה ברא אותם". כללות העבודה היא להגיע לתקון חטא עץ הדעת על ידי זה שכל איבר בגוף ממלא את יעודו ותכליתו על מנת לממש ענין חיבור ואחדות ישראל בסוד חיבור שני חצאי שבט המנשה שחצי שבט שכן בעבר הירדן המזרחי יחד עם שבטי ראובן וגד ואילו שאר השבטים ובהם חצי שבט המנשה שכנו בצד המערבי של הירדן. מנשה אותיות משנה ונשמה שקודם שהנשמות יורדות אל זה העולם הן למעלה נשמה אחת וכשיורדות הן מתפצלות ועד שהם מתחברים יחד ומוצאים זה את זה אורך זמן רב, שכתוב קשה זווגו של אדם כקריעת ים סוף.

"כאיל תערג על אפיקי מים כן נפשי תערג אליך אלהים".חיבור ואחדות זו היא בסוד שני הכרובים בדמות תינוקות זכר ונקבה [כאשר זכר בדרום] שעל גבי כפורת ארון העדות [כרוב מתרגם רוביא "כי נער ישראל ואהבהו"].

טעם הגלות הוא שכל הרחוק מתאוה יותר לשוב לראשוניותו ולטעום מעץ החיים. אחדות עם בחינת חיה ויחידה [יחידה ליחדך] שמתחת כסא הכבוד העליון [עולם הבריאה הוא עולם הכסא ועולה בחשבון אותיות אלהים, השרפים הם מלאכים מעולם הבריאה], במשכן נאמר "עצי שטים עומדים",שטים הם סוג של ארזים, ובהפטרת יתרו בישעיה כתוב: שרפים עומדים ממעל לו", ומובא "ונתתי לך מהלכים בין העומדים האלה".  

הזוהר לקבלה כמו התלמוד להלכה וארבע מאות שנה של גלות שהתבשר אברהם בברית בין הבתרים הן כנגד ארבע מאות שנה מאז קבלת האר"י המיוסדת על תורת הסוד כפי שנכתבה על ידי רשב"י.

"אלה פקודי המשכן משכן העדות" אלה עולה ל"ו כנגד הצדיקים שבדור וזה שכתוב ביהושע ז' "ויכו מהם אנשי העי כשלשים וששה  איש וימס לבב העם ויהי למים" ודרשו כי לא היו שלשים וששה אלא יאיר בן מנשה ששקול כשלשים וששה איש והוא רובה של סנהדרין. עיקר ירידת השכינה מרקיע השביעי הקרוי ערבות והוא כנגד כתר חכמה ובינה ומשם מרקיע לרקיע לארץ בכח שבעה צדיקים כאשר השביעי הוא משה.

שמעון טל רז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב