דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סולמות למטרות שונות 

מאת    [ 12/03/2012 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 3611 פעמים ]

סולמות משמשים לנו למטרות שונות. סולם עשוי להידרש לנו להחלפת מנורה, להורדת בגדים המונחים במדף העליון של ארון הבגדים הגדול. ילדים מכירים את המונח מהמשחק סולמות ונחשים. יש מי שנזקקים להם כאשר הם מחפשים סולמות לעליית גג.

הרווחים ביותר בשימוש הם סולמות אלומיניום, אפורים בהירים, מתקפלים, אף שיש מי ששומרים אמונים לסולמות עץ ישנים. לבד מהשימוש הביתי בסולמות יש סוגים שונים המשמשים לצרכים שונים: סולמות שחילים ונשענים (צרים וארוכים), סולמות רב תכליתיים, סולמות תחזוקה (קלים וכבדים), סולמות טלסקופיים, סולמות ספרייה ניידים הניתנים לשינוע על פסי מסילה ומאפשרים ניוד קל והגעה לכל מקום בספריה ועוד..

סיכון פוטנציאלי:

לא מעט אנשים משתמשים בסולמו גבוהים לצרכי עבודה. מדי יום אנחנו נחשפים, לצערנו, למקרים של נפילות אנשים מגבהים, חלקם נופלים מסולמות, על אף קיומם של תקני איכות ובטיחות מחייבים. לפני שעולים על סולם חשוב לבדוק אותו היטב, בקפידה, ולברר האם הוא נושא תו תקן ישראלי (מומלץ לרכוש סולמות המצוידים גם בתקן האירופאי EN 131). אבל לא די בתקן. מאחר שאין טוב ממראה עיניים ואין לו תחליף – יש לבחון היטב האם רגליות הסולם תקינות ומאפשרות את ייצובו על הקרקע; האם הקרקע עצמה מוצקה; האם יש לרגליים 'סוליות'; האם השלבים חזקים, תקינים, לא אכולי-חלודה, לא מעוכים, לא סדוקים ולא – חלילה – שבורים. חשוב לוודא את תקינות כל מרכיבי הסולם, קל וחומר לפני הטיפוס עליו למקום גבוה.

אנשי המקצוע אומרים כי הזווית הנכונה, המיטבית, של פתיחת הסולם היא 70 מעלות הנמדדות בין רגלי הסולם הפתוחות. חשוב לציין כי שלבי הסולם חזקים מספיק לשאת משקל עד 150 או, לכל היותר , 180 ק"ג. בשום מקרה אסור לשני אנשים לשהות בו בזמן על שלב אחד.

חשוב להבין, כי כאשר משתמשים בסולם אסור להותיר דבר ליד המקרה. גם אם אתם נדרשים להשתמש בסולם באופן מפתיע – לדוגמה, לכבות אש שניצתת במקום גבוה, חשוב לבדוק כי הסולם ניצב במקום יציב.

סולמות בהשכרה:

ניתן לשכור סולמות למשימות מזדמנות, חד פעמיות. אם וכאשר אתם נזקקים לשכירת סולמות, חשוב ליידע את בעלי החברה המשכירה לאיזו מטרה מיועד הסולם, כדי שהם יוכלו להציע לכם את הסולם הטוב ביותר המתאים לייעודו. אל תנסו לחסוך כסף וליצור אמצעי הגעה מאולתרים, אשר עלולים להתברר כמשענת קנה רצוץ. יש דברים אשר לא נכון לחסוך בהם, ודאי לא כאשר החיסכון עלול לסכן אתכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב